RSS

Etikettarkiv: SD

Rasistiskt? Nazistiskt?


Är ni intresserade av historia? Det är i alla fall jag, t ex svensk historia.

Ja, det finns mycket intressant som rör vårt lands historia, t ex vikingatiden, ”Karl XII-tiden”, mer forntida tider som t ex järnåldern, hur det såg ut i Sverige på 1920-talet, hur det såg ut i Sverige på 1930-talet, samt mycket annat också förstås.

Angående det där med järnåldern förresten så finns det, inte allt för långt från där jag bor, forntida gravhögar ifrån t ex järnåldern.

Dessa besökte jag i går kväll.

Läs mer om gravhögar på t ex http://sv.wikipedia.org/wiki/Gravh%C3%B6g , och om järnåldern på t ex http://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rn%C3%A5ldern .

När jag stod där och läste informationen om dem så slog det mig plötsligt följande: Om någon ”kulturberikare” i form av någon våldsbenägen icke-vit eller icke-västerländsk invandrare såg dessa högar så skulle nog den personen börja gasta och gapa om rasism till höger och vänster, ja, säkert skulle personen börja förstöra allting som hade med gravhögarna att göra.

För enligt det politiskt korrekta etablissemanget i Sverige så är ju allting som har Sveriges historia att göra rasistiskt, t ex personer inom socialdemokratisk media a la’ Aftonbladet är bra på att tjata om detta.

Men sossarna är väl ändå bland de sista som ska gapa sig hesa om detta, med tanke på att Socialdemokraterna var det parti som propagerade mest för att Sverige på 1920-talet skulle genomföra Rasbiologiska Institutet i Uppsala.

Tillsammans med de andra partierna i riksdagen grundade de 1922 nämligen igenom detta.

Läs mer om det hela på t ex http://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi ,

http://www.svd.se/kultur/understrecket/ett-rasbiologiskt-forskningsinstitut_2914083.svd ,

http://mopsen.wordpress.com/2011/07/31/rasism/ 

och

http://www.radikalen.com/03118/sveriges-morka-historia/ .

Men att som bloggaren Radikalen säger att ”det ska vi som svenskar skämmas för” blir lite galet. För det var inte väljarna som genomförde Rasbiologiska Institutet, utan de partier som de hade röstat på.

Men det här är ingenting som PK-partierna idag vill låtsas vid, nej, istället öser de lögner över Sverigedemokraterna och andra invandringskritiska partier, och PK-partiernas spökskrivare tillåts hetsa och uppmana till mord hur mycket som helst.

Läs t ex på följande länk: http://politisktinkorrekt.info/2011/09/09/apropa-nathatet-aftonbladet-och-tore-borjeson/ .

Men som SD:s partiledare Jimmie Åkesson vid ett tillfälle tidigare i år sade i en riksdagsdebatt: -Det var inte mitt parti som startade Rasbiologiska Institutet i Uppsala.

Och det var det ju inte heller, utan det var Socialdemokraterna.

Och Moderaternas partiledare Fredrik ”Kannibalen” Reinfeldt är då inte bättre han. För ni minns väl hans numera så kända påstående: ”-Ursvenskt är barbariskt!”

Jo jo. Och DET ska komma från en person som har en kannibal i släkten.

Läs mer om det hela på bl a http://alpskugga.blogspot.com/2011/03/taby-och-reinfeldts-stolthet-over-sin.html och http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10963815.ab .

Som sagt: Jo jo.

Och när vi ändå är inne på saker som kan anses vara rasistiska:

http://www.nationell.nu/2011/09/26/centerpartiet-vill-importera-30-miljoner-invandrare-till-sverige/ ,

http://www.expressen.se/nyheter/1.2571678/har-provoceras-loof-av-svt-journalistens-fraga 

och

http://varjager.wordpress.com/2011/09/26/annie-loof-vill-ersatta-svensken-med-30-miljoner-invandrare/ .

Snacka om att vara rasist emot sitt eget folk, och att vilja utrota dem!

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Europas politiska utveckling går åt helt rätt håll


I söndags stod det klart att Finland är ytterligare ett av de många länder i Europa där utvecklingen går åt helt rätt håll, jag talar naturligtvis om att partiet Sannfinländarna med sina 19 % blev Finlands tredje största parti.

Detta gillade uppenbarligen inte något av de sju politiskt korrekta partierna i Sveriges riksdag, för sällan har det varit så tyst ifrån deras sida när det gäller ett valresultat i något annat land. Stadsminister Fredrik Reinfeldt t ex gratulerade det finska Samlingspartiet, alltså Finlands moderater, till valframgången, men nämnde inte ett ord om Sannfinländarnas framgång. Däremot kom det fördömanden ifrån nästan samtliga av PK-partiernas företrädare, t ex Carl Bildt.

Hatar man demokratiska val? Ja, tydligen, i alla fall när väljarna inte röstar ”rätt”.

Men med vilken rätt anser sig dessa PK-avskum ha rätt att bestämma vilken åsikt eller vilka åsikter som är rätt eller fel?

Endast det åttonde riksdagspartiet, nämligen Sverigedemokraterna med sin partiledare Jimmie Åkesson i spetsen, sade någonting om Sannfinländarnas stora framgång i det finska valet.

Eller uttryckt på ett annat sätt: Jimmie Åkesson och många andra ledande sverigedemokrater gratulerade Sannfinländarna med sin partiledare Timo Soini till valframgången.

Däremot har det skrivits och på andra sätt rapporterats metervis om Sannfinländarnas framgång i svensk PK-media, de har blivit beskyllda för att bl a påstås vara högerextrema, rasistiska och en massa annat liknande struntprat.

Man blundar alltså precis som vanligt  ifrån PK-medias håll extremt kraftigt när det gäller verkligheten, nämligen att de flesta finländare liksom många andra europe’er är skittrötta på invandring, politisk korrekthet, EU och en massa andra saker som inte är demokratiska.

Finländarna har helt enkelt tröttnat på att PK-typerna bestämmer ”över deras huvuden”!

Och denna utveckling ser vi i land efter land i nästan hela Europa. Några exempel på detta är Holland, Frankrike, England, Tyskland, Danmark, Norge, Sverige och nu alltså också Finland.

Ja, faktum är att Island är det enda landet i Europa där denna utveckling ännu inte har skett, för ifrån land till land i hela Europa sprider sig motståndet emot den politiska korrektheten, invandrings- och flyktingströmmarna, islamiseringen av Europa, rasismen emot vita människor osv som en löpeld.

Detta är naturligtvis bra, Europa vaknar upp bit för bit.

Och det är förbaskemig på tiden det!

Läs mer om Sannfinländarnas framgång i det finska valet på bl a

http://klartexten.wordpress.com/2011/04/18/finlands-sak-ar-var/trackback/ ,

http://www.dn.se/nyheter/varlden/motgang-for-centern-i-finlandska-valet ,

http://www.dn.se/nyheter/varlden/tuffa-forhandlingar-vantar-efter-sannfinlandarnas-segertag ,

http://www.expressen.se/nyheter/1.2406296/sannfinlandarna-stal-showen-under-valet ,

http://www.aftonbladet.se/ledare/article12896750.ab ,

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/svara-regeringsforhandlingar-stundar_6097897.svd  ,

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/timo-soinis-valchock_6097801.svd ,

http://politisktinkorrekt.info/2011/04/18/heja-finland/  ,

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.604456-svara-regeringsforhandlingar-stundar 

och

http://politisktinkorrekt.info/2011/04/18/finska-valet-sannfinlandarna-mot-storseger/trackback/ .

 
 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

De lobotomerade dubbelidioterna Filip & Fredrik


På sistone så har det av någon konstig anledning varit ett absurdt ståhej kring den populära tv-serien ”Morden i Midsommer”, bara för att producenten till den påstods ha uttryckt sig rasistiskt.

Han fick för detta sparken.

Med vad var det som han hade sagt då? Jo, att framgången till serien är att det inte finns några minoriteter i den.

Så vad var det som var rasistiskt i hans påstående? Svaret är enkelt: Absolut ingenting alls.

Vissa personer har efter detta bojkottat serien, visst, gillar man inte serien så ska man ju inte kolla på den. Men att bojkotta en älskad och uppskattad tv-serie för en sådan sak, ja, det är bara urlöjligt.

Själv älskar jag och de flesta människor i det här landet denna tv-serie.

Även min nu döda mor älskade den, hon tittade jämt på den. Hon gillade särskilt kommissarie Barnaby, ja, ni vet han som spelas utav John Nettles.

Hade hon levt idag och läst om detta ståhej så hade hon, om hon hade haft tid och pengar till det, tagit kontakt med varenda jävel som påstår att denna tv-serie är rasistisk och skällt ut hela bunten så det bara SKRIKER om det.

För min mor var en handlingskraftig människa, och hon hymlade inte med vart hon stod någonstans i olika frågor.

En sak, hehe, som jag dock drar mig till minnes var en gång när hon tyckte synd om flyktingar som blev utsatta för diskriminering i Sverige, nästa dag skällde hon på flyktingar utav bara helvete bl a på grund utav alla våldtäkter och andra brott som begås i Sverige.

Hur tänkte du då, morsan? Hehe.

På tal om John Nettles förresten så satt han för inte så länge sedan i år i ett avsnitt utav den norska pratshowen Skavlan och dömde ut det mångkulturella samhället, han sade bl a att det inte fungerar.

Och det gör det ju inte heller.

Men varför fick han inte sparken ur serien då? Mycket märkligt det, ska den ena gå ska väl den andra gå också.

Eller?

Men det är precis som vanligt, PK-iternas hjärnkapacitet är lika med typ 0,001. Däremot är deras trångsynthet, enkelsprårighet, idioti, inskränkhet, löjlighet och räddharehet bortåt sisådär ett par hundra tusen och bra mycket mera än så också för den delen.

Men varför stoppa där förresten?

På tal om alla dessa sex saker så har nu det patetiska ”plumpparet” Filip & Fredrik uttalat sig om tv-serien Morden i Midsommer.

De anser nämligen att man ska bojkotta serien. Varför? Jo, de anser att den är rasistisk och att den är orsaken till att Sverigedemokraterna har kommit in i riksdagen.

Läs mer om det hela på bl a politisktinkorrekt.info/2011/03/18/filip-fredrik-bojkotta-morden-i-midsomer/ och www.aftonbladet.se/nojesbladet/article12749965.ab .

Att Filip & Fredrik i och med detta ännu en gång bevisar att de skriker efter uppmärksamhet mer än en kråkunge skriker efter mat och att de är idioter (inte bara i detta sammanhang) talar sitt tydliga språk.

Morden i Midsommer är en populär och älskad tv-serie, och kommer att fortsätta vara det oavsett vad typer som trångsynta och inskränkta ”röthuvuden” som dessa två säger.

Men visst, jag ger ändå ett antal välanvända toalettborstar (ingen fjäder alltså som det vanligtvis brukar vara i ett hattsammanhang) till deras hattar.

För det här grabbar, det här har ni klarat gallant. Att ni sedan har gjort er själva till maximalt åtlöje ännu en gång tänker ni uppenbarligen inte på.

Länge leve Filip & Fredriks välanvända toalettborstar, ty dem har de ärligen förtjänat!

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Manifestation emot åsiktsfrihet och för rasism


I måndags så både skrevs det om och pratades om i PK-media om stenkastningarna och glåporden emot en muslimska kvinna i Tomelilla, och i går kväll genomfördes det en manifestation i Tomelilla emot rasism. Elever på Österlens folkhögskola hade tagit initativet till manifestation.

Läs mer om spektaklet på bl a http://www.skanskan.se/article/20110120/YSTAD/110129961/1183/*/manifestation-mot-rasism-i-tomelilla , http://politisktinkorrekt.info/2011/01/21/manifestation-mot-rasism-i-tomelilla/ ,  http://ingengornagot.blogspot.com/2011/01/sydsvenskan-ser-strukturell-rasism-i.html , http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1361108/Demonstration-i-Tomelilla.html och http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2299474/200-i-demonstration-i-tomelilla .

Men vad var det egentligen som man demonstrerade emot? Jo, åsiktsfrihet.

Däremot demonstrerade man för rasism, alltså precis tvärtemot det som manifestationen påstods vara emot.

Man demonstrerade också för djup okunnighet, trångsynthet och inskränkthet. För ingen som deltog i manifestationen vet ju vad som var orsaken till stenkastningarna och glåporden.

Hur går då allt detta ihop?

Ja, uppenbarligen så var i alla fall kvinnan illa omtyckt, eller rättare sagt inte ALLS omtyckt.

Förmodligen berodde det hela på en personlig konflikt mellan henne och de som kastade sten och öste glåpord över henne, det hela hade alltså ingenting med rasism att göra.

PK-media gör alltså precis som vanligt, nämligen mörklägger fakta.

Däremot var vår allas egen lilla antidemokratfia Lena Sundström (ni vet den vänsterextrema ”journalisten” som ständigt hyllar antidemokrati, var helst den än är) inte sen med att anklaga Sverigedemokraterna för ogillandet emot den muslimska kvinnan.

Mycket intressant det här, SD får skulden för allt möjligt nu för tiden, t ex den finländare som i höstas (den senaste hösten alltså) sköt ihjäl en svensk kvinna i Malmö och skadesköt några invandrare eller sköt emot dem.

Är Sverigedemokraterna ansvarigt för den senaste tidens översvämningar i Australien också? Som sagt, SD utpekas ju för allt möjligt.

Är det SD:s fel att vi har fått en så kall och snöig vinter också?

Dessutom har Lena Sundström riktat in sig på en blogg som heter Demokratbloggen, och som drivs utav en mycket kompetent och saklig herre som knappast skräder sina ord oavsett vad han än skriver om.

Kolla själva in bloggen på http://demokratbloggen.wordpress.com/ .

Och här har ni inlägget som Lena Sundström dömde ut: http://demokratbloggen.wordpress.com/2011/01/12/for-ett-muhammedanfritt-sverige/ .

Men du, Lena, har du hört talas om åsiktsfrihet, yttrandefrihet och demokrati? Uppenbarligen inte, och om du nu har hört dessa ord så vet du inte vad de betyder.

Och du är knappast ensam om det, ta den fascistiske ”stöveln” Niklas Orrenius t ex. Se hans snyfthistoria på http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1348238/Stenen-i-ryggen-blev-droppen.html .

Men ingen av dessa trångsynta typer (det gäller för övrigt PK-media rent allmänt, även om det finns en och annan PK-murvel som så smått har börjat vakna upp) struntar i att vita människor i Sverige, både svenskar och vita invandrare, misshandlas, trakassaseras, hotat, mördas, ja, rent allmänt utsätts för rasism och rasistiska hatbrott just för att de är vita.

Samma sak gäller icke-vita eller icke-västerländska invandrare som anser att det mångkulturella samhället inte är bra, de utsätts för samma saker de också, även om motivet är annorlunda.

För de kommer ju ibland ifrån samma delar utav världen som de invandrare och ”flyktingar” som begår brott i Sverige gör.

Men men, åter till manifestationen i Tomelilla nu.

Ärligt talat, de som var med på den kunde lika gärna ha demonstrerat emot att snön är rasistisk, den är ju vit, som alla vet.

För att stenkastningarna och glåporden emot den muslimska kvinnan är rasism är lika sant som att snö är rasistiskt.

Och OM det nu är rasism, varför riktas den då bara emot EN muslimsk kvinna? Eller varför inte en muslimsk man? Det finns ju fler muslimer i Tomelilla än denna kvinna.

Som sagt, det är inte frågan om rasism, utan att kvinnan betett sig illa emot folk, eller gjort sig illa omtyckt på grund utav någon annan orsak eller några andra orsaker.

Missförstå mig rätt nu, jag tycker självklart det är fel att det kastas sten mot henne, det hade räckt med glåporden.

Men samtidigt är det lite komiskt att en muslim utsätts för stenkastning, med tanke på att stening som avrättningsmetod finns i många muslimska länder, t ex i Iran.

Hon utsätts för sitt eget folks metoder, så att säga, fast av icke-muslimer då.

Fast vem vet? Det fanns säkert muslimer som kastade sten mot henne också, de är ju bra på sådant.

Ta stenkastningarna i Rosengård t ex.

En sak är i alla fall fullständigt glasklar: De kastade ju inte stenar PÅ henne, alltså var det inte frågan om avrättningsförsök.

Och det var knappast frågan om rasism heller.

With theese words I rest my case in this mather.

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Varför gör Politiskt Inkorrekt detta?


Jaha, nu är jag tillbaka igen. Did you miss me, or what?

I vilket fall som helst så har jag inte bloggat här på ett tag nu, orsakerna till det är flera, en av dem är att jag har tröttnat lite.

En annan orsak är att jag satsar mer på Karpstryparn II som finns på http://www.karpstryparn.blogspot.com , den har nämligen stort inflytande när det gäller svenska bloggar. Detta enligt http://www.inflytande.se .

Men nu är jag alltså tillbaka igen.

Vad ska det handla om denna gång då? Jo, att nyhetssidan Politiskt Inkorrekt av någon anledning har slutat publicera artiklar som på något sätt har med Sverigedemokraterna att göra, eller som på något sätt är SD-relaterade.

Läs mer om detta på bl a http://politisktinkorrekt.info/2011/01/15/andrat-forhallningssatt-visavi-sverigedemokraterna/  och  https://www.flashback.org/p28248791 .

Nu är bara frågan varför PI gör detta?

Denna nyhetssida har ju en stor del i att Sverigedemokraterna har kommit in i riksdagen, SD behöver fortfarande PI.

Politiskt Inkorrekt har ju hela tiden varit SD-vänlig (och är så fortfarande, vad jag vet), därför tycker jag det är synd att de slutar skriva om saker som har med SD att göra.

Oavsett vad som är orsaken så är det tragiskt, men men, det är ju upp till PI hur de vill göra.

Politiskt Inkorrekt fortsätter att göra ett bra jobb med att publicera nyheter som PK-media mörklägger, men jag kommer att sakna de SD-relaterade artiklarna.

Men PI fortsätter att vara en av de bästa nyhetssiterna i Sverige, alltså precis som den har varit hitills. Kolla själva in den på http://politisktinkorrekt.info/ .

Kör hårt, PI!

  Read the rest of this entry »

 
4 kommentarer

Publicerat av på januari 20, 2011 i media

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

SD har rätt om grundlagsändringen


Idag stod följande artikel på TV3:s text-tv:

SD röstar nej till grundslagsändring

Sverigedemokraterna tänker rösta nej till ändringen av grundlagen som kommer att antas av en riksdagsmajoritet.  SD ogillar att EU-medlemskapet skrivs in i lagen. Ett annat skäl är att lagen beskriver Sverige som ett mångkulturellt samhälle. -Det är diskussionsfråga. Vi tycker inte att beskrivningen hör hemma i en grundlag, säger SD-politikern Jonas Åkerlund till Dagens Nyheter.

Läs mer om det hela på bl a

Read the rest of this entry »

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

SD-motståndare, lär er demokrati


I söndags kväll så fick vi då äntligen ett demokratiskt parti i riksdagen, nämligen Sverigedemokraterna. Att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen är en seger för demokratin.

Men respekteras detta? Nej, inte om man ska gå efter att allt våld, hets, smutskastning, hån och lögnessspridning har blivit ännu mer indensifierat efter att partiet kom in i riksdagen (som om det inte var tillräckligt mycket innan dess).

Läs t ex http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/23/expressenledare-rattsrota-med-sd-domare/ och  http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/22/media-problematiserar-bara-sd-namndeman-i-domstolarna/  .

Vad är det som PK-media (t ex Aftonbladet och Expressen), de sju andra riksdagspartierna, alla s k ”antirasister” och andra SD-motståndare är så himla rädda för?

Är det möjligtvis att 5,7 % av alla röstberättigade svenska medborgare har tröttnat på alla lögner och all antidemokrati, och därför röstat på ett parti som verkligen ÄR demokratiskt och står för obekväma sanningar?

Ja, det verkar vara väldigt mycket som de är rädda för, varför försöker de annars med sådant som det står på t ex http://politisktinkorrekt.info/2010/09/22/sd-klev-in-i-riksdagen-och-smutskastas-vidare/ , http://politisktinkorrekt.info/2010/09/22/aftonbladet-forsoker-smutskasta-sd-genom-att-arrangera-en-falla/ ,  http://www.dn.se/nyheter/valet2010/akesson-de-andra-rikadagspartierna-agerar-odemokratiskt-1.1175174 och http://www.dn.se/nyheter/valet2010/fler-sd-namndeman-avgor-asylarenden-1.1175038 för? 

För man ska komma ihåg att SD är ett demokratiskt parti som har röstats in i riksdagen av demokratiska människor i ett demokratiskt val i ett demokratiskt land, det är både invandrare och svenskar som har röstat på SD.

Dessutom finns det både svenskar och invandrare i partiet, så det där rasisttjafset kan ju den politiska korrekthetens representanter ta och köra upp så långt upp det går där solen inte skiner, så att säga.

Ett av många bra exempel på att det inte bara är svenskar som röstar på SD har vi här: http://politisktinkorrekt.info/2010/09/22/muslimska-elever-pa-friskola-med-okand-rektor-rostade-pa-sd/ .

Sedan påstår de politiker, den media och de ”antirasister” som är emot Sverigedemokraternas inträde i riksdagen att de värnar om demokratin, och att detta är orsaken till att de anser att SD inte har i riksdagen att göra.

Men hur låter det resonnemanget?

”Hmmm, nu ska vi se här…..Jo, jag är för demokratin, och samtidigt emot den. Ja, SÅ ligger det till!”

Nu råkar det bara vara så att det resonnemanget inte ens går hem hos extremt IQ-befriade idioter. Så hur i helskotta ska det då kunna gå hem hos vanliga normala människor?

Ja, det är väl snarare en fråga som man ska ställa till alla antidemokrater som är emot att SD har kommit in i riksdagen. Vet dessa typer vad ordet demokrati betyder? Nej, uppenbarligen så gör de inte det.

Det är tydligt att många SD-motståndare inte vet hur demokrati fungerar, t ex de antidemokratiska fascister som varje dag den här veckan har demonstrerat här och var i Sverige mot SD sedan partiet kom in i riksdagen.

Respekterar och accepterar inte dessa ”demonstranter” demokratiska val? Respekterar och accepterar de inte alla människors lika värde? Respekterar och accepterar de inte de svenskar och invandrare som har röstat på SD?

Svaret på dessa tre frågor är ett klart och tydligt NEJ!

Är dessa ”demonstranter” emot demokratin? Är de emot alla människors lika värde? Är de emot de svenskar och invandrare som har röstat på SD?

Svaret på dessa tre frågor är ett klart och tydligt JA!

Läs mer om antidemokratiska ”antirasisters” demonstrationer på bl a http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tusentals-demonstrerade-mot-sd_5366071.svd ,    http://gt.expressen.se/nyheter/1.2144519/tusentals-goteborgare-i-protest-mot-sd och http://rodalund.wordpress.com/2010/09/22/demonstrera-mot-sd-pa-tors/ .

Dessutom är typer som dessa ”demonstranter” rasister och hbt-hatare, eftersom en del av de som röstar på SD eller som är med i partiet kommer ifrån olika folkgrupper och inte har samma sexuella läggning.

Det är alltså precis likadant med SD och dess väljare som i alla andra partiers fall.

När det gäller demokrati så betyder det att alla människor (ja, de röstberättigade då) bestämmer vilka partier som de tänker rösta på, detta är en av hörnstenarna i den svenska demokratin.

Sedan finns det personer som av någon konstig anledning tror att de riksdagspartier som minst människor har röstat på har minimalt med inflytande.

Men om detta skulle stämma så skulle ju varken Vänsterpartiet eller Kristdemokraterna ha något inflytande alls i svensk politik de närmaste 4 åren, dessa två partier var ju de som fick minst röster utav riksdagspartierna.

Så jag förstår att Göran Hägglund och Lars Ohly (särskilt Lars Ohly) var förbannade över att SD gick om dem i riksdagsvalet.

Så, Lars Ohly, det är fullt förståeligt att du har haft en ”varböld” i hjärnan och ditt psyke sedan det stod klart att SD kommer in i riksdagen. Nu verkar det dock som om den där ”varbölden” har ”tappat kraft”, enligt vad som stod i Metro igår så har du ju nu accepterat att du kan få en sverigedemokrat som ”granne” i riksdagen.

Ja, tal på det ja, ni riksdagspolitiker som hela tiden har tjatat så att det nästan har gått hål på Sveriges alla tapeter om att man ska ta debatten med Sverigedemokraterna, trots att nästan ingen utav er har gjort det (de få av er som har gjort det har dock förlorat debatten ganska rejält):

Nu har ni en jättechans att ta debatten med Sverigedemokraterna, för nu har ju partiet kommit in i riksdagen. Så nu går det inte längre att undgå debatten med dem, såvida ni inte har tänkt att springa ut ur riksdagen, gräva er varsitt djupt hål i närmaste gräsplätt och krypa ner där för att inte komma upp ur dem förrän om tidigast fyra år, då det är val igen.

Eller också kan ni ta debatten med Sverigedemokraterna (det ska bli intressant att se hur DET kommer att gå,  HA HA HA), för nu är de ju i riksdagen.

Fast det var väl knappast DÄR som ni hade tänkt er att debattera med dem. Eller?

Surt, sade räven, hehe!

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Reinfeldt tycker att allt våld emot SD är bra


Jaha, idag så har Stadsminister Fredrik Reinfeldt uttalat sig om allt våld som begås emot Sverigedemokraterna, t ex i det fall då en ung sverigedemokrat som kandiderar för Sverigedemokraterna i Malmö i fredags fick sin hals skuren och ett hakkors inristat i sin panna utav några vänsterextremister som talade svenska med arabisk brytning.

Jimmie Åkesson skickade ju igår med anledning av detta vidriga mordförsök ett brev till samtliga riksdagspartiledare, där han bl a undrade vad de tänker göra åt vidriga våldsdåd som t ex detta.

Brevet finns publicerat på bl a http://politisktinkorrekt.info/2010/09/13/jimmie-akesson-oppet-brev-till-partiledarna-for-riksdagspartierna/ .

Igår fick han också svar från minst sagt oväntat håll, nämligen ifrån Vänsterpartiets ledare Lars Ohly. Ohly fördömde mordförsöket direkt.

Läs mer om det hela på bl a http://allehanda.se/start/inrikes/1.2326282-ohly-fordomer-sd-overfall , http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/13/ohly-fordomer-sd-overfall/ , http://politisktinkorrekt.info/2010/09/13/helvetet-fros-just-till-is-lars-ohly-fordomer-sd-overfall/ , http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ohly-fordomer-sd-overfall_5313985.svd , http://www.nyhetspressen.se/923019.html och http://www.dagensps.se/opinionen/artiklar/2010/09/13/84054162/index.xml .

Ja, även om det här nog bara är en läpparnas bekännelse ifrån Lars Ohly så är han ändå bra mycket mer demokratisk i det här fallet än de övriga riksdagspartiledarna är. För de har inte fördömt det, och det kommer de inte att göra heller.

Ta bara Stadsminister Fredrik Reinfeldt uttalande idag om våldet emot Sverigedemokraterna.

Han sade nämligen att Sverigedemokraterna inte ska vara förvånade när extremister misshandlar och hotar partiets kandidater, eller attackerar och omöjliggör partiets tillståndsgivna valmöten:

-Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.

Och han säger också återigen följande ”demokratiska” sak om SD:

 -Det spelar roll hur stark regering vi får och den som tycker om Sverige röstar inte på Sverigedemokraterna.

Läs själva hans uttalanden på bl a http://hd.se/skane/2010/09/14/reinfeldt-vadjar-till-fornuftet/ ,  http://politisktinkorrekt.info/2010/09/14/reinfeldt-uttalar-sig-om-valdet-mot-sd/  ,  http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/14/reinfeldt-legitimerar-politiskt-vald/  , http://herrborjesson.wordpress.com/2010/09/14/reinfeldt-uppviglar-till-vald-mot-sd/ , http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article7782224.ab , http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.445946-borg-och-bildt-till-sd-faste  , http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6273680 och  http://www.svd.se/nyheter/inrikes/borg-och-bildt-till-sd-faste_5319029.svd , http://vlt.se/nyheter/omvarlden/1.949853-borg-och-bildt-till-sd-faste och http://www.blt.se/nyheter/tt_inrikes/borg-och-bildt-till-sd-faste%282106004%29.gm .

Men du, Reinfeldt, nu ska jag berätta en hemlighet för dig, nämligen att det är precis TVÄRTOM! För den som tycker om Sverige röstar på Sverigedemokraterna.

Till och med Expos vänsterextreme chefredaktör Daniel Poohl har fördömt våldet emot Sverigedemokraterna, även om det med all säkerhet också var en läpparnas bekännelse.

Men Reinfeldt då…..

Jadu, mitt ”kära” avskum Fredrik Reinfeldt, nu har du verkligen visat ditt rätta ansikte för Sveriges medborgare, både för svenskar och invandrare.

För du uppmanar ju, i och med dina uttalanden, till fortsatt våld emot Sverigedemokraterna. Och du anser ju att detta våld är HELT rätt.

För det du säger är faktiskt följande:

-Ni därute som är beredda att begå våldshandlingar för att stoppa SD eller som gör det, fortsätt så. Misshandla SD:are, skär sönder SD:are, spräng deras hus i luften, mörda dem, ja, gör vad faan ni vill bara ni utrotar dem hela bunten. Jag håller er om ryggen till 100 %, i vad ni än gör!

Om det är några som ska utrotas så är det avskum som DU, Fredrik Reinfeldt!!! Ty du får Adolf Hitler att framstå som den absolut bästa människa som någonsin över huvutaget har existerat på denna jord.

Och att Lars Ohly är demokratiskt lagd jämfört med dig, ja, det trodde man ju aldrig.

Nu är det bara att vänta på nästa våldsförhärligande uttalande och hat emot demokratin ifrån någon av de andra riksdagspartiledarna. Vem ska förhärliga våldet emot Sverigedemokraterna nästa gång?

Blir det Mona Sahlin? Maud Olofsson? Maria Wetterstrand? Peter Eriksson? Göran Hägglund? Jan Björklund?

Eller blir det allihop på en gång?

Visst, Reinfeldts uttalanden om detta våld går spikrakt emot allt vad demokrati innebär, men en sak gör han dock bra.

Vad är det då? Jo, han står för vad han är, nämligen ett extremt vidrigt avskum som hatar demokratin och som gör vad han kan för att visa detta.

Hade Adolf Hitler levt idag så hade jag litat mer på honom, om han hade sagt att han värnade om och var mån om demokratin.

Hade inte ni gjort samma sak?

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Sociala medier påverkar stort i årets valrörelse


I dag har det här och var i politiskt korrekt media som t ex SVT text-tv och TV4 text-tv stått artiklar i vilka det påstås att sociala medier som t ex Facebook, Twitter och bloggar floppar i årets valrörelse.

Läs mer om det hela på bl a http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1235929/Sociala-medier-flopp-i-valrorelsen.html , http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/sociala-medier-flopp-i-valrorelsen_5306117.svd , http://hd.se/inrikes/2010/09/12/sociala-medier-flopp-i-valrorelsen/ och http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=225180 .

Ja, vad ska man säga om dessa påståenden? Att de sociala medierna inte påverkar valrörelsen är mera ett rent önsketänkande ifrån det politiskt korrekta etablissemangets sida.

För om påståendena vore sanna så skulle inte nyhetssiter som t ex Fria Nyheter på http://frianyheter.wordpress.com/ , Politiskt Inkorrekt på http://politisktinkorrekt.info/ och Fria Tider på http://www.friatider.se/ påverka valrörelsen. När det gäller Politiskt Inkorrekt så tillhör den de nyhetssiter som har mest inflytande, under sommaren har denna nyhetssida legat på mellan 15:e till 30:e plats när det gäller de nyhetssidor i Sverige som har mest inflytande.

Alltså har det politiskt korrekta etablissemanget ännu en gång i den stora mängden av gånger fullständigt fel.

Men att de som representerar det har det, ja, det är ju väldigt vanligt. Ja, många gånger är det rent utsagt pinsamt för dem själva.

Och stödet för Sverigedemokraterna bara ökar och ökar, i de senaste 6 opininonsmätningarna har partiet legat kraftigt över 4 %:s-spärren, sedan april förra året har SD legat över riksdagsspärren i nästan varenda opinionsmätning. Och detta trots PK-fascisternas smutskastning och alla absurda lögner om SD, den ena värre och löjligare än den andra.

Ja, i dessa tider är det uppenbarligen inte så roligt att vara politiskt inkorrekt, särskilt inte när all smörja som sprids om Sverigedemokraterna utav PK-media bara gör att partiet kommer in i riksdagen.

Som SD:s partiledare Jimmie Åkesson sade i en intervju härom dagen: -Jag är helt säker på att vi kommer in i riksdagen i år, det har jag varit länge.

Idag är det ju dessutom exakt en vecka kvar till valet, och då kommer Sveriges riksdag att äntras av ett nytt parti.

Det partiet heter Sverigedemokraterna.

 
2 kommentarer

Publicerat av på september 12, 2010 i demokrati, media, politik

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Frisläppandet av den libanesiske mördaren i Landskrona är absurdt, fegt och ”mjäkhareaktigt”


Som ni märker så har jag inte varit så aktiv i denna blogg på sistone, detta beror på att jag bl a har varit mycket engagerad i olika Facebookgrupper, i mina andra bloggar och på min Youtube-kanal.

Men det har berott på mycket annat också, har bl a inte mått så bra den senaste tiden.

Nåja, nog snackat om detta.

Igår så blev det bestämt att den libanesiske mördaren i Landskrona, ni vet han som på den nu kända parkeringsplatsen där slog ihjäl den 78-åriga Inger, nu har släppts på fri fot och dessutom fått polisbeskydd.

Detta är rent utsagt totalt förkastligt och avskyvärt och vidrigt bortom alla gränser som över huvudtaget existerar, domstolen har ju redan gapskrattat Ingers anhöriga tillräckligt mycket i ansiktet redan, bl a när det gäller det ”straff” som avskummet fick.

Inte nog med att aset har slagit ihjäl en gammal kvinna och att han bara fick 1 år och 10 månader för det (det blir ju ännu mindre, eftersom en brottsling bara sitter 2 tredjedelar utav sitt straff), nu blir detta vidriga avskum släppt på fri fot och får polisbeskydd också.

Nej, han ska fanimej inte ha något polisbeskydd, istället ska vanliga människor ha polisbeskydd emot sådana avskum som han!

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson är en utav dem som har fördömt frisläppandet, läs mer om det hela på t ex http://frianyheter.wordpress.com/2010/06/03/jimmie-akesson-fordomer-frislappandet-av-ahmad-akileh/ .

Läs också om frisläppandet på http://politisktinkorrekt.info/2010/06/02/dodsmisshandeln-i-landskrona-ahmad-akileh-pa-fri-fot-efter-overklagan/ .

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,