RSS

Etikettarkiv: lögner

Rasistiskt? Nazistiskt?


Är ni intresserade av historia? Det är i alla fall jag, t ex svensk historia.

Ja, det finns mycket intressant som rör vårt lands historia, t ex vikingatiden, ”Karl XII-tiden”, mer forntida tider som t ex järnåldern, hur det såg ut i Sverige på 1920-talet, hur det såg ut i Sverige på 1930-talet, samt mycket annat också förstås.

Angående det där med järnåldern förresten så finns det, inte allt för långt från där jag bor, forntida gravhögar ifrån t ex järnåldern.

Dessa besökte jag i går kväll.

Läs mer om gravhögar på t ex http://sv.wikipedia.org/wiki/Gravh%C3%B6g , och om järnåldern på t ex http://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rn%C3%A5ldern .

När jag stod där och läste informationen om dem så slog det mig plötsligt följande: Om någon ”kulturberikare” i form av någon våldsbenägen icke-vit eller icke-västerländsk invandrare såg dessa högar så skulle nog den personen börja gasta och gapa om rasism till höger och vänster, ja, säkert skulle personen börja förstöra allting som hade med gravhögarna att göra.

För enligt det politiskt korrekta etablissemanget i Sverige så är ju allting som har Sveriges historia att göra rasistiskt, t ex personer inom socialdemokratisk media a la’ Aftonbladet är bra på att tjata om detta.

Men sossarna är väl ändå bland de sista som ska gapa sig hesa om detta, med tanke på att Socialdemokraterna var det parti som propagerade mest för att Sverige på 1920-talet skulle genomföra Rasbiologiska Institutet i Uppsala.

Tillsammans med de andra partierna i riksdagen grundade de 1922 nämligen igenom detta.

Läs mer om det hela på t ex http://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi ,

http://www.svd.se/kultur/understrecket/ett-rasbiologiskt-forskningsinstitut_2914083.svd ,

http://mopsen.wordpress.com/2011/07/31/rasism/ 

och

http://www.radikalen.com/03118/sveriges-morka-historia/ .

Men att som bloggaren Radikalen säger att ”det ska vi som svenskar skämmas för” blir lite galet. För det var inte väljarna som genomförde Rasbiologiska Institutet, utan de partier som de hade röstat på.

Men det här är ingenting som PK-partierna idag vill låtsas vid, nej, istället öser de lögner över Sverigedemokraterna och andra invandringskritiska partier, och PK-partiernas spökskrivare tillåts hetsa och uppmana till mord hur mycket som helst.

Läs t ex på följande länk: http://politisktinkorrekt.info/2011/09/09/apropa-nathatet-aftonbladet-och-tore-borjeson/ .

Men som SD:s partiledare Jimmie Åkesson vid ett tillfälle tidigare i år sade i en riksdagsdebatt: -Det var inte mitt parti som startade Rasbiologiska Institutet i Uppsala.

Och det var det ju inte heller, utan det var Socialdemokraterna.

Och Moderaternas partiledare Fredrik ”Kannibalen” Reinfeldt är då inte bättre han. För ni minns väl hans numera så kända påstående: ”-Ursvenskt är barbariskt!”

Jo jo. Och DET ska komma från en person som har en kannibal i släkten.

Läs mer om det hela på bl a http://alpskugga.blogspot.com/2011/03/taby-och-reinfeldts-stolthet-over-sin.html och http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10963815.ab .

Som sagt: Jo jo.

Och när vi ändå är inne på saker som kan anses vara rasistiska:

http://www.nationell.nu/2011/09/26/centerpartiet-vill-importera-30-miljoner-invandrare-till-sverige/ ,

http://www.expressen.se/nyheter/1.2571678/har-provoceras-loof-av-svt-journalistens-fraga 

och

http://varjager.wordpress.com/2011/09/26/annie-loof-vill-ersatta-svensken-med-30-miljoner-invandrare/ .

Snacka om att vara rasist emot sitt eget folk, och att vilja utrota dem!

Annonser
 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

SD-motståndare, lär er demokrati


I söndags kväll så fick vi då äntligen ett demokratiskt parti i riksdagen, nämligen Sverigedemokraterna. Att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen är en seger för demokratin.

Men respekteras detta? Nej, inte om man ska gå efter att allt våld, hets, smutskastning, hån och lögnessspridning har blivit ännu mer indensifierat efter att partiet kom in i riksdagen (som om det inte var tillräckligt mycket innan dess).

Läs t ex http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/23/expressenledare-rattsrota-med-sd-domare/ och  http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/22/media-problematiserar-bara-sd-namndeman-i-domstolarna/  .

Vad är det som PK-media (t ex Aftonbladet och Expressen), de sju andra riksdagspartierna, alla s k ”antirasister” och andra SD-motståndare är så himla rädda för?

Är det möjligtvis att 5,7 % av alla röstberättigade svenska medborgare har tröttnat på alla lögner och all antidemokrati, och därför röstat på ett parti som verkligen ÄR demokratiskt och står för obekväma sanningar?

Ja, det verkar vara väldigt mycket som de är rädda för, varför försöker de annars med sådant som det står på t ex http://politisktinkorrekt.info/2010/09/22/sd-klev-in-i-riksdagen-och-smutskastas-vidare/ , http://politisktinkorrekt.info/2010/09/22/aftonbladet-forsoker-smutskasta-sd-genom-att-arrangera-en-falla/ ,  http://www.dn.se/nyheter/valet2010/akesson-de-andra-rikadagspartierna-agerar-odemokratiskt-1.1175174 och http://www.dn.se/nyheter/valet2010/fler-sd-namndeman-avgor-asylarenden-1.1175038 för? 

För man ska komma ihåg att SD är ett demokratiskt parti som har röstats in i riksdagen av demokratiska människor i ett demokratiskt val i ett demokratiskt land, det är både invandrare och svenskar som har röstat på SD.

Dessutom finns det både svenskar och invandrare i partiet, så det där rasisttjafset kan ju den politiska korrekthetens representanter ta och köra upp så långt upp det går där solen inte skiner, så att säga.

Ett av många bra exempel på att det inte bara är svenskar som röstar på SD har vi här: http://politisktinkorrekt.info/2010/09/22/muslimska-elever-pa-friskola-med-okand-rektor-rostade-pa-sd/ .

Sedan påstår de politiker, den media och de ”antirasister” som är emot Sverigedemokraternas inträde i riksdagen att de värnar om demokratin, och att detta är orsaken till att de anser att SD inte har i riksdagen att göra.

Men hur låter det resonnemanget?

”Hmmm, nu ska vi se här…..Jo, jag är för demokratin, och samtidigt emot den. Ja, SÅ ligger det till!”

Nu råkar det bara vara så att det resonnemanget inte ens går hem hos extremt IQ-befriade idioter. Så hur i helskotta ska det då kunna gå hem hos vanliga normala människor?

Ja, det är väl snarare en fråga som man ska ställa till alla antidemokrater som är emot att SD har kommit in i riksdagen. Vet dessa typer vad ordet demokrati betyder? Nej, uppenbarligen så gör de inte det.

Det är tydligt att många SD-motståndare inte vet hur demokrati fungerar, t ex de antidemokratiska fascister som varje dag den här veckan har demonstrerat här och var i Sverige mot SD sedan partiet kom in i riksdagen.

Respekterar och accepterar inte dessa ”demonstranter” demokratiska val? Respekterar och accepterar de inte alla människors lika värde? Respekterar och accepterar de inte de svenskar och invandrare som har röstat på SD?

Svaret på dessa tre frågor är ett klart och tydligt NEJ!

Är dessa ”demonstranter” emot demokratin? Är de emot alla människors lika värde? Är de emot de svenskar och invandrare som har röstat på SD?

Svaret på dessa tre frågor är ett klart och tydligt JA!

Läs mer om antidemokratiska ”antirasisters” demonstrationer på bl a http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tusentals-demonstrerade-mot-sd_5366071.svd ,    http://gt.expressen.se/nyheter/1.2144519/tusentals-goteborgare-i-protest-mot-sd och http://rodalund.wordpress.com/2010/09/22/demonstrera-mot-sd-pa-tors/ .

Dessutom är typer som dessa ”demonstranter” rasister och hbt-hatare, eftersom en del av de som röstar på SD eller som är med i partiet kommer ifrån olika folkgrupper och inte har samma sexuella läggning.

Det är alltså precis likadant med SD och dess väljare som i alla andra partiers fall.

När det gäller demokrati så betyder det att alla människor (ja, de röstberättigade då) bestämmer vilka partier som de tänker rösta på, detta är en av hörnstenarna i den svenska demokratin.

Sedan finns det personer som av någon konstig anledning tror att de riksdagspartier som minst människor har röstat på har minimalt med inflytande.

Men om detta skulle stämma så skulle ju varken Vänsterpartiet eller Kristdemokraterna ha något inflytande alls i svensk politik de närmaste 4 åren, dessa två partier var ju de som fick minst röster utav riksdagspartierna.

Så jag förstår att Göran Hägglund och Lars Ohly (särskilt Lars Ohly) var förbannade över att SD gick om dem i riksdagsvalet.

Så, Lars Ohly, det är fullt förståeligt att du har haft en ”varböld” i hjärnan och ditt psyke sedan det stod klart att SD kommer in i riksdagen. Nu verkar det dock som om den där ”varbölden” har ”tappat kraft”, enligt vad som stod i Metro igår så har du ju nu accepterat att du kan få en sverigedemokrat som ”granne” i riksdagen.

Ja, tal på det ja, ni riksdagspolitiker som hela tiden har tjatat så att det nästan har gått hål på Sveriges alla tapeter om att man ska ta debatten med Sverigedemokraterna, trots att nästan ingen utav er har gjort det (de få av er som har gjort det har dock förlorat debatten ganska rejält):

Nu har ni en jättechans att ta debatten med Sverigedemokraterna, för nu har ju partiet kommit in i riksdagen. Så nu går det inte längre att undgå debatten med dem, såvida ni inte har tänkt att springa ut ur riksdagen, gräva er varsitt djupt hål i närmaste gräsplätt och krypa ner där för att inte komma upp ur dem förrän om tidigast fyra år, då det är val igen.

Eller också kan ni ta debatten med Sverigedemokraterna (det ska bli intressant att se hur DET kommer att gå,  HA HA HA), för nu är de ju i riksdagen.

Fast det var väl knappast DÄR som ni hade tänkt er att debattera med dem. Eller?

Surt, sade räven, hehe!

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Sociala medier påverkar stort i årets valrörelse


I dag har det här och var i politiskt korrekt media som t ex SVT text-tv och TV4 text-tv stått artiklar i vilka det påstås att sociala medier som t ex Facebook, Twitter och bloggar floppar i årets valrörelse.

Läs mer om det hela på bl a http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1235929/Sociala-medier-flopp-i-valrorelsen.html , http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/sociala-medier-flopp-i-valrorelsen_5306117.svd , http://hd.se/inrikes/2010/09/12/sociala-medier-flopp-i-valrorelsen/ och http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=225180 .

Ja, vad ska man säga om dessa påståenden? Att de sociala medierna inte påverkar valrörelsen är mera ett rent önsketänkande ifrån det politiskt korrekta etablissemangets sida.

För om påståendena vore sanna så skulle inte nyhetssiter som t ex Fria Nyheter på http://frianyheter.wordpress.com/ , Politiskt Inkorrekt på http://politisktinkorrekt.info/ och Fria Tider på http://www.friatider.se/ påverka valrörelsen. När det gäller Politiskt Inkorrekt så tillhör den de nyhetssiter som har mest inflytande, under sommaren har denna nyhetssida legat på mellan 15:e till 30:e plats när det gäller de nyhetssidor i Sverige som har mest inflytande.

Alltså har det politiskt korrekta etablissemanget ännu en gång i den stora mängden av gånger fullständigt fel.

Men att de som representerar det har det, ja, det är ju väldigt vanligt. Ja, många gånger är det rent utsagt pinsamt för dem själva.

Och stödet för Sverigedemokraterna bara ökar och ökar, i de senaste 6 opininonsmätningarna har partiet legat kraftigt över 4 %:s-spärren, sedan april förra året har SD legat över riksdagsspärren i nästan varenda opinionsmätning. Och detta trots PK-fascisternas smutskastning och alla absurda lögner om SD, den ena värre och löjligare än den andra.

Ja, i dessa tider är det uppenbarligen inte så roligt att vara politiskt inkorrekt, särskilt inte när all smörja som sprids om Sverigedemokraterna utav PK-media bara gör att partiet kommer in i riksdagen.

Som SD:s partiledare Jimmie Åkesson sade i en intervju härom dagen: -Jag är helt säker på att vi kommer in i riksdagen i år, det har jag varit länge.

Idag är det ju dessutom exakt en vecka kvar till valet, och då kommer Sveriges riksdag att äntras av ett nytt parti.

Det partiet heter Sverigedemokraterna.

 
2 kommentarer

Publicerat av på september 12, 2010 i demokrati, media, politik

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Islam (absolut vålds-och pedofilreligion) och vänsterextremism är samma antidemokratiska skit


Igår stod det en artikel på bl a SVT text-tv om att Säpo har fått i uppdrag utav regeringen att kartlägga den radikala och våldsbejakande islamismen i Sverige, vilket var någonting som den förra regeringen, alltså den sossestyrda aldrig hade några som helst tankar på att göra.

För det mångkulturella samhället måste ju upprätthållas till varje pris som går, att mängder med människor till följd av detta folkförräderi mördas, grovt misshandlas, våldtas m.m spelar ingen som helst roll.

Nej, det mångkulturella samhället ska vara evigt även om det så bär käpprätt rakt in i helvetet, vilket det är på mycket god väg att göra. För det finns inget land eller världsdel på jorden där denna smörja har fungerat, se bara på vad som hände med Nordamerikas indianer när de vita nybyggarna tog kommandot i the good old USA.

Ja, folkförgörelse och förintelse är tydligen jättebra det, Socialdemokraterna och de andra politiskt korrekta partierna jublade säkert i högan sky över förintelsen av judar och andra i NaziTyskland under andra världskriget också. Nazismen kommer ju ifrån socialismen, den är ju en blandning mellan nationalism och socialism.

Det är ju därför som det heter nationalsocialism. Men detta vill ingen socialdemokrat i Sverige kännas vid, kanske är det därför som Socialdemokraterna i Katrineholm såg mellan fingrarna när de med stora armomfamningar med glädje välkomnade en ”före detta” nazist på en hög post i partiet. Vad är det som säger att han inte är nazist fortfarande? Inte ett skit.

Och vad var motiveringen till den stora ”armomfamningen” då? Jo, följande:

”Ja, man kan ju inte lasta en person för något sånt här, han var ju faktiskt engagerad i nazismen för hela 25 år sedan och fram till 2006, det får man tänka på”.

Läs mer om hela skandalen på bl a http://www.sr.se/sormland/nyheter/artikel.asp?artikel=3423934 , http://frianyheter.wordpress.com/2010/02/07/gamla-nazister-valkomna-hos-socialdemokraterna/ och http://svt.se/2.126271/1.1879322/s_satsar_pa_ex-nazist?lid=senasteNytt_1765014&lpos=rubrik_1879322 .

Ja, så går det alltså till när man tar in nazister i Socialdemokraterna. Däremot pratas det skit och lögner om både Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna, men nazister inom Socialdemokraterna och de andra riksdagspartierna är uppenbarligen helt okej det.

Men nu skulle ju det här inlägget handla om att Säpo ska granska islamismen i Sverige, vilket det nu också ska göra.

Så här löd artikeln om det från igår:

Säpo granskar den militanta islamismen

Regeringen har gett Säpo uppdraget att specialgranska och kartlägga den våldsbejakande radikala islamismen i Sverige och dessutom föreslå motåtgärder.

Bakgrunden är uppgifter om hur ungdomar rekryteras till radikala islamistgrupper och rapporter från Säpo om hur personer bosatta i Sverige reser till träningsläger för terrorister och deltar i våldshandlingar utomlands.

Det finns indikationer på att personer rekryteras till våldsbejakande radikal islamism i Sverige. Vi behöver en helhetsbild, säger integrationsminister Nyamko Sabuni till Rapport.

Läs mer om det hela på bl a http://svtplay.se/v/1885396/rapport/sapo_ska_granska_militanta_islamister , http://natverkmotpk.blogspot.com/2010/02/sapo-ska-granska-militanta-islamister.html , http://frianyheter.wordpress.com/2010/02/11/sapo-ska-granska-islamismismen-i-sverige/ och http://politisktinkorrekt.info/2010/02/11/sapo-specialgranskar-militant-islamism-i-sverige/ .

Men det här var ju intressant, det har tagit Nyamko Sabunis nästan hela politiska karriär att komma fram till detta och först efter att det har gått 3,5 år så vill hon göra någonting åt det.

Men med tanke på att det finns extremistkopplingar bland en del Säpo-folk, jag syftar nu på utlänningar ifrån de länder där det finns gott om islamism, så ska det bli mycket intressant att se vart det här kommer att leda någonstans.

Men det blir väl precis som vanligt, det händer inte ett skit.

Med andra ord så är en borgelig regering och en sossestyrd regering som pest och kolera, det spelar ingen roll vilken vi får för det blir samma skit ändå.

Skillnaden är bara att ”pestregeringen” förstör landet och folket på ett annat sätt än vad ”koleraregeringen” gör, men i grund och botten blir det samma resultat.

Och vad beträffande islam så är det den enda religionen i hela världen där pedofili och våld är två utav de absolut viktigaste grundpelarna i en religion, inte ens katolicismen har så mycket pedofili inom sig som islam.

För katolicismen tillåter inte att en gubbjävel på t ex 60-70 år gifter sig med en flicka på 8-10 år.

Om man ska nämna en religion som är någorlunda fredlig så ska man nämna buddismen.

Men å andra sidan finns det ingen religion som är bra, ”allt är skit och alla är dumma i huvudet” som en före detta kompis till mig en gång sade.

Det är ju som punk/Oi-gruppen Exploited sjunger i en av sina låtar från 1990. Låten heter ”Fuck religion”, och handlar om kristendomen och några kristna präster som ”mjölkar” folk på pengar genom att luras.

När det gäller islam så har uppenbarligen muslimer och vänsterextremister, t ex avskum från t ex Antifascistisk Aktion (AFA), Revolutionära Fronten (RF) och Revolutionär Kommunistisk Ungdom (RKU) har väldigt mycket gemensamt, både vänsterextremister och muslimer hatar ju judar.

Med andra ord så rimmar vänsterextremisters påståenden om att de är antirasister extremt illa med verkligheten, de säger ju emot sig själva hela tiden, deras handlingar talar för dem eftersom de inte kan argumentera för sina saker. Fast det klart, det har ju ett gäng sönderknullade barnrumpor aldrig kunnat göra. Eller vad tror ni själva?

Och angående judar så är de väl ett folkslag? Eller?

Vad beträffande vänsterextremisters avskyvärdheter, i det här fallet emot demokratin som så många andra gånger: Kolla in det som finns på http://politisktinkorrekt.info/2010/02/10/vansterextrema-brakade-med-nd-pa-skola/ .

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

SD-effekten har vind i seglen, snart åker partiet på en motorväg raka spåret in i riksdagen


Det är glädjande att vanliga människor, i alla fall de som inte låter sig hjärntvättas utav den politiska korrekthetens lögnkampanjer, fortsätter att stödja Sverigedemokraterna.

Man skulle kunna kalla det för SD-effekten.

För till skillnad ifrån de etablerade riksdagspartiernas vägran att erkänna att det mångkulturella samhället och invandringen nästan bara står för mängder med nackdelar och problem för de allra flesta människor i Sverige så är partier som Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna renhåriga och ärliga emot det svenska folket.

Och inte bara emot dessa, utan också emot invandrare.

Det säger väldigt mycket när det inte bara är svenskar som ser problemen och nackdelarna med detta mångkulturella landsförräderi, många invandrare ser också det hela på samma sätt.

Hur förklarar det politiskt korrekta etablissemanget sin inställning om att SD är ett rasistiskt eller ”främlingsfientligt” parti, när det finns invandrare som anser att Sverigedemokraterna står för bra saker?

Ja, det går naturligtvis inte, lika lite som att detta svenskfientliga etablissemang kan anklaga de invandrare som är med i SD och som även engagerar sig för partiet att vara invandrarfientliga, rasister och allt vad det är.

En av dessa invandrare är Dragan Klaric som är en utav SD:s representanter i Helsingborg.

Enligt vad han igår skrev på sin blogg på blogspot.com (länken till hans blogg finns med bland länkarna till höger på min sida) så är han en nagel i ögat på det politiskt korrekta etablissemanget.

Han skrev bl a att (ungefärligt citat) ”Om jag vore invandrarfientlig så skulle jag ju vara fientlig emot min familj”.

Och det är ju sant, alltså kan inte etablissemanget anklaga honom för att vara invandrarfientlig, vilket så klart precis som han säger är en nagel i ögat på dem.

Han är förresten arbetskraftsinvandrare och är född i början på 60-talet.

Var är du nu någonstans med dina absurda lögner om att SD är rasistiskt och ”främlingsfientligt”, Mona Sahlin?

På tal om henne så fick jag mig förresten ett gott skratt när jag i söndags kväll såg SVT-programmet Agenda.

Där satt ett gäng antidemokratiska drullputtar i direktsändning och ”debatterade” ett parti som inte fick vara med och försvara sig, det gällde alltså Sverigedemokraterna.

Sverigedemokraterna hade i lördags gjort klart att om inte någon representant för partiet blev inbjuden till programmet så skulle de anmäla Agenda till Granskningsnämnden, vilket nu troligen är gjort. Om inte så kommer det att göras.

Agenda bröt ju solklart emot de pressetiska och de demokratiska spelreglerna, eftersom SD precis som alla andra har rätt att försvara sig.

Men tilltaget berodde väl på ”hänsyn” till de andra som hade bjudits in, och att de skulle få stå oemotsagda. För annars hade de förlorat debatten emot Sverigedemokraterna, och sådant får ju inte ske.

De andra, ja…….

De som var med i studion, förutom programledaren själv, var Centerpartiets ledare Maud Olofsson, Socialdemokraternas ledare Mona Sahlin, Aftonbladets Lena Melin och Expos chefredaktör Daniel Pool.

”Debatten” bestod mest utav en massa lögnaktiga påståenden om Sverigedemokraterna. Dessa stod dock Mona Sahlin och Maud Olofsson för, medan Daniel Pool och Lena Melin var ganska sakliga.

Den som var mest saklig var dock Daniel Pool.

Jag trodde nästan inte att det var sant! En medarbetare på Expo som är saklig??? Sådana finns ju inte.

Mycket ska man se  och höra innan både ögon och öron trillar ut!

Maud Olofsson och Mona Sahlin gick dock på i samma anda som de alltid gör när det gäller SD, Maud Olofsson hävdade bl a att Sverigedemokraterna inte förtjänar någon riksdagsplats.

Nähä, men ett parti som flörtar med muslimer varav många sympatiserar med al-Qaida & Co, alltså islamister, ska naturligtvis sitta i riksdagen.

Om sedan islamister en dag skulle göra rent hus så är det ju bara att säga någonting i stil med följande: -Ja, men det här hade inte vi den blekaste aning om.

Och Mona Sahlin då som bl a sade att Socialdemokraterna aldrig, aldrig, aldrig, aldrig och aldrig kommer att göra sig beroende av Sverigedemokraterna eller att samarbeta med dem.

Ja, det lät ju oerhört trovärdigt, ännu mera trovärdigt blir det ju när man tänker på att det i förra veckan visade sig att Socialdemokraterna i Trelleborg samarbetar med SD, bl a har de två partierna genomdrivit en skolreform tillsammans.

Men när en reporter på lokaltidningen i Trelleborg intervjuvade en socialdemokrat som sitter i ortens kommunfullmäktige om det hela så lät det så här:

-Nej, vi råkade bara ha samma uppfattning, det innebär inte att vi samarbetar med SD. Det råkade bara bli så.

Jaha, det här var ju intressant.

”Vi har samma uppfattning men vi samarbetar inte med SD trots att vi samarbetar med dem, det råkade bara bli så.”

Jaha, det ”råkade” bara bli så, ja….

Hur många andra håll i landet finns det fler exempel på att det ”råkade bara bli så”? Och varför frågade inte programledaren Mona Sahlin om vad hon ansåg om detta?

Men det klart, om programledaren hade gjort det så hade hon säkert fått sparken, man får inte kritisera folk.

Men att kasta skit på SD, det är däremot tillåtet.

Och var har du glömt partipiskan någonstans, Mona? Är det i städskåpet?

Eller kan du över huvudtaget styra eller leda ett parti?

Tror fasen att Socialdemokraterna har så dåliga opinionssiffror, snart har väl Mona Sahlin inte koll på vad hon heter ens.

Hallå hallå, hallå där du, Mona, du heter MONA SAHLIN. MONA SAHLIN! Förstår du?? Hallåååååååå??? Är det någon hemma????????? Jorden anropar Mona Sahlin!!!!!!!!

Ja, ni förstår nog hur jag menar. Snart blir det väl att kalla in ‘Emliga arme’n också, och springa runt och ropa ”‘Allå, ‘allå, ‘emliga arme’n”.

En glädjande nyhet i allt det här är i alla fall att Sverigedemokraterna i en United Minds-mätning från idag nu ligger på hela 6 %, om det vore val idag så skulle partiet alltså med lätthet på en motorväg åka raka spåret rakt in i riksdagen.

Det kommer de att göra ändå förresten.

Läs mer om det hela på http://frianyheter.wordpress.com/2009/10/27/sd-fjarde-storsta-parti/

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Den antirasistiska tidningen Expos antidemokratiska falskhet, del 2


Så var det då dags för den andra delen i denna serie.

Det här inlägget ska handla om bl a skillnaderna mellan progg och vit makt-musik, men också lite grann om hur mycket lögner som Expo ängnar sig åt.

För övrigt är benämningen vit makt-musik väldigt felaktig, den korrekta benämningen är istället frihetsrock. Enligt ett nummer av tidningen Nordland från 1998, denna tidning existerar dock inte längre, är vit maktmusiken egentligen (citat) ”ett slags vit självständighetsmusik”. I samma nummer görs också klart att det inte är frågan om att (citat) ”utöva någon ”makt” över andra folk”.

Uttrycket vit makt-musik existerar för övrigt inte längre, bortsett ifrån hos vissa trångsynta och lite för okunniga politiskt korrekta.

Expo har alltså fel på denna punkt också, liksom på många andra. Research a´ la Expo my ass!

Ja, Expos medarbetare gör precis det som de anklagar t ex Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna för att göra: De blandar stort och smått med sanning och lögn, och får på detta sätt fram en massa ”fakta” som stämmer dåligt överens med verkligheten, i alla fall om man kollar upp det och jämför med olika källor på olika håll och kanter.

Några nära exempel på Expos lögner finns t ex i en artikel ifrån den 24:e augusti i år på Expos hemsida som heter ”Mohammed Omar planerar ”antisionistisk” kongress”, där artikelförfattaren anklagar Lars Adelskogh för att vara förintelsefönekare.

Dock är det stor skillnad på att vara förintelseförnekare och att kritisera uppgifter om förintelsen, t ex hur många som mördades och hur många som dog på andra sätt, alltså är Lars Adelskogh inte någon förintelseförnekare.

I samma artikel smutskastas också en jude vid namn Israel Shamir på grund utav sin uppfattning om förintelsen.

Har Expo hört talas om antisemitism? Om så är är det på sin plats att tidningens ”journalister” granskar sig själva grundligt i sömmarna, innan de börjar leta efter antisemitism på andra ställen.

Sopa rent framför egen dörr, heter det ju.

Ett annat exempel på lögn skedde förra året när Daniel Pool, Expos dåvarande chefredaktör, påstod att bloggen Fria Nyheter på wordpress.com är främlingsfientlig, liksom andra liknande bloggar.

Men Fria Nyheter och andra liknande bloggar är demokratiska nyhetsportaler, I Fria Nyheters fall tar den mest upp brott av olika slag som både invandrare och svenskar har begått och begår, och hur Daniel Pool då kan påstå att dessa är främlingsfientliga vore intressant att få reda på.

Reportern som intervjuvade ställde tyvärr inte den frågan, och tur var väl det för herr Pool, för då hade han stått där med arslet i brödrosten.

Men nu till det här med skillnaderna mellan progg och frihetsrock.

I en ledare i Expo nr 6 1996 sägs det bl a följande om progg, jag citerar:

”där fanns även en del flum och våldsromantik”

Detta betyder alltså att proggen innehöll ungefär samma saker som en del av frihetsrocken gör.

Hur kan då Expo påstå att dessa musiksorter är så olika? Vissa grupper inom frihetsrocken och proggen har mer gemensamt med varandra än vad de själva vill.

Två exempel på detta är Moder Svea och Gudibrallan.

I en låt av Moder Svea som heter ”Ständigt flödar skiten” går en textrad så här (citat): ”Att de som körde i gymnastiken, det är svinen som styr i politiken.”

Och en textrad från låten ”Ta dig i dalen” med Gudibrallan låter så här (citat):

”som sitter där och runkar, ta nu djupa klunkar från en jätteflaska vin”.

Så här beskriver t ex Pluton Sveas gamle sångare Jocke Karlsson föregångsbandet Pro Patria (citat): ”Pro Patria var väl mera humor”.

Expo skriver också i samma ledare om proggen att den blandade ”ungdomsrevolt med politiska ide´er”, vilket också frihetsrocken på många sätt gör.

Proggen och frihetsrocken har alltså många gemensamma nämnare, även om naturligtvis de politiska åsikterna och värderingar är helt olika varandra.

Men detta nämner inte Expo någonting om.

Och vad beträffande musik så stod det i samma nr om Oi!-musik att den var (citat) ”den nya, förvisso, rasistiska oi-musiken”.

Ingenting är mer felaktigt, eftersom Oi!-musiken inte på något sätt är rasistisk och den har aldrig varit det heller.

Inte heller vikingarocken är rasistisk, detta klargjordes bl a i ett avsnitt av SVT-programmet Debatt som sändes under sommaren eller i vintras. Det handlade bl a om Ultima Thule.

Jaha, nu är del 2 i denna serie slut.

Men är serien slut för det?

Ånej, istället kommer det att bli en del till. Men det blir den sista, i alla fall för den här gången.

Då ska jag ta upp någon artikel ifrån tidningen Expos egen hemsida och skriva om bristerna i den.

Vilken artikel blir det då? Ja, det får ni se om ni hänger med i nästa inlägg.

Väl mött då alltså.

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Dags att hoppa i galen tunna igen


Idag stod följande artikel på SVT text-tv:

Miljöpartist utreder åt regeringen

Miljöpartiet och regeringen går åter samman om arbetskraftsinvandringen. MP:s gruppledare i Riksdagen Mikaela Valtersson får i uppdrag att leda en kommitte’ som utreder ”positiva effekter” med en ökad invandring.

”Migranters bidrag till samhällets utveckling i Sverige och deras ursprungsländer ska framhävas”, skriver Valtersson tillsammans med migrationsministern Tobias Billström (M) på debattplats i Dagens Nyheter.

Alliansen och MP enades redan för fem år sedan om att öka möjligheterna till arbetskraftsinvandring.

Ja, det ska bli mycket intressant att se vad en utredning kommer fram till som ska ledas av en mångkulturextremist där de ”positiva effekterna” av en ökad invandring ska utredas.

Fast det vet vi ju redan: Hjärntvättningslögnerna kommer återigen att stå högt i taket, medans de riktiga effekterna av en ökad invandring mörkläggs.

Det som man egentligen ska utreda är alltså de negativa effekterna av invandringen, men detta kan man naturligtvis inte säga till allmänheten. För negativa effekter när det gäller invandringen får det ju inte pratas om, i alla fall inte bland de krafter som försöker hjärntvätta vanliga människor som varje dag blir påminda om invandringens negativa sidor och nackdelar.

Man undrar ju när riksdagens mångkulturextremister och andra sådana, t ex inom PK-media, ska vakna upp ur sin Törnrosa-sömn, bryta sig ut ur den teoretiska törnroshäcken och se hur verklighetens Sverige ser ut, alltså den som de vägrar se.

Sverige idag är knappast någon demokrati, eftersom man kör över människor i nästan varenda situation som kontrolleras av riksdagsdårarna och andra makthavare som ser det som sin uppgift att IQ-befria människor som inte har minst 100 000 kronor i månadslön.

Snacka om att det ännu en gång är ”vi” och ”dem”, alltså vanliga människor boenden i vanliga områden emot de ”tuppgökar som bor i en skyddad verkstad”.

Och vad beträffar en utredning om de ”positiva effekterna” av en ökad invandring så är det ju totalt meningslöst att genomföra en sådan, för oavsett vad man än kommer fram till så blir budskapet ändå detsamma.

Vad är det då? Jo, att en ökad invandring är bra och det inte finns några som helst nackdelar med den, oavsett vad det än gäller.

Känner Alliansen och Miljöpartiet möjligtvis till Nordamerikas ursprungsbefolkning, alltså indianerna?

Nej, det verkar inte så, åtminstone känner de inte till vad som hände med indianerna efter att de vita nybyggarna kom till Nordamerika.

Indianernas öde är bara ett av flera världsliga exempel på vad som händer när för hög invandring drabbar en världsdel eller ett land.

Resultatet av det blev att indianerna blev satta i reservat.

Och om den okontrollerade invandringen fortsätter till Sverige så kommer svenskarna att drabbas av samma öde som indianerna gjorde.

Detta är ett faktum som inte ens den mest självhjärntvättade mångkulturextremist kan bortse ifrån, oavsett hur mycket som han eller hon försöker gör det.

Men det klart, sådana typer har ju alltid ett alternativ som de kan ta till i brist på bättre.

Och det är att hoppa i galen tunna det!

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,