RSS

Etikettarkiv: Dagen

DO:”Tjuvar diskrimineras i Sverige”


Visste ni att tjuvar diskrimineras i Sverige? Jodå, det är alldeles sant, i alla fall enligt DO.

Följande artikel stod nämligen igår på SVT text-tv:

DO: Romers skydd måste stärkas

För romerna i Sverige är diskriminering en del av vardagen, skriver diskrimineringsombudsmannen (DO) i en rapport.

Enligt DO ska romerna skyddas som en av Sveriges fem minoriteter. DO anser också, liksom Europarådet, att romerna inte får tillgång till sina rättigheter.

-Man måste ändra den svenska lagstiftningen så att den passar romer, säger DO.

Läs mer om det hela på bl a

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/do-vill-starka-romers-skydd_6118293.svd ,

http://www.dn.se/nyheter/sverige/do-romernas-skydd-maste-starkas ,

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.611215-do-romernas-skydd-maste-starkas ,

http://dagbladet.se/nyheter/inrikes/1.3014575-do-romernas-skydd-maste-starkas?articleRenderMode=default ,

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=258064 

och

http://politisktinkorrekt.info/2011/04/27/do-nu-ar-zigenare-diskriminerade-igen-%E2%80%93-denna-gang-av-rattsvasendet/ .

( http://politisktinkorrekt.info/2011/04/27/do-nu-ar-zigenare-diskriminerade-igen-%e2%80%93-denna-gang-av-rattsvasendet/trackback/ )

Jaha, det var ju intressant, DO anser alltså att tjuvar, i det här fallet romer, diskrimineras varje dag, att de inte får tillgång till sina rättigheter samt att den svenska lagstiftningen måste ändras till förmån för ett folkslag vars individer minst sagt har ”låååånga fingrar”.

Att romer inte är omtyckta på grund utav att de stjäl mycket är det ingenting konstigt med, snarare vore det konstigt om människor gillade andra människor som stjäl.

Därför är det heller inte konstigt att romer körs ut ur affärer, inte får bo på hotellrum osv, jag menar, det stjäls tillräckligt mycket ändå i Sverige.

Likadant är det i resten av Europa, romer är inte omtyckta någonstans över huvudtaget i Europa. Varför flyttar de inte ut ur Europa? För då slipper de ju allt det här.

Jag minns första gången jag hörde talas om att det finns ett folkslag som heter romer (på den tiden hette de dock zigenare, vilket egentligen är deras rätta benämning) och vad de sysslar med, jag var då strax under 10 år och var med min far på Snapphaneland i Småland. Där var det en romsk kvinna som snodde gipskulpturer genom att ha dubbla kjolar på sig, det slutade med att hon blev ertappad av ägaren och hon blev kvarhållen tills polisen kom. Jag såg när hon stoppade på sig skulpturer, hon satt länge på huk framför varenda skulptur och när hon reste sig upp så var det några färre.

Så gjorde hon hela tiden hon var där.

Det är alltså helt käpprätt åt helvete att den svenska lagstiftningen skyddar tjuvar bara för att de har ”rätt” etnicitet, om det hade varit svenskar som stal så hade det däremot blivit ett sju helvetes jävla liv.

Och angående romer förresten, varför är det just dessa som ska skyddas? Muslimer är ju inte direkt dåliga på att stjäla de heller.

Muslimer är ju inte särskilt förtjusta i romer heller, men jag förstår dem, muslimer försöker ju ”ta sig in” på ”tjuvmarknaden”, och får då naturligtvis ovundvikligt slagkraftig konkurrens från romer.

Jag menar, det är inte världens lättaste sak att slå ett folkslag i någonting vars individer är kända för en sak ända sedan Jesu tid, så på den punkten känner jag lite medlidande med muslimer.

Kör på stenhårt, kära muslimer, någon gång går ni nog om romerna om ni fortsätter som ni har gjort hitills.

Och om romerna någon gång försöker konkurrera ut muslimerna när det gäller terrorism, hatbrott, mord, våldtäkter, kvinnoförtryck, antidemokrati, nazism, hat mot allt som har med västvärlden att göra osv så får de nog det ännu svårare än muslimerna har med att slå dem när det gäller att stjäla.

Så det är nog bäst att romerna stannar vid stjälandet, det skulle i alla fall jag göra om jag vore zigenare.

Eller hur skulle ni själva göra?

Och förresten, när ska vi svenskar skyddas från diskriminering?

För vi är förmodligen den folkgrupp som diskrimineras mest i Sverige, t ex på arbetsmarknaden.

Annonser
 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Sociala medier påverkar stort i årets valrörelse


I dag har det här och var i politiskt korrekt media som t ex SVT text-tv och TV4 text-tv stått artiklar i vilka det påstås att sociala medier som t ex Facebook, Twitter och bloggar floppar i årets valrörelse.

Läs mer om det hela på bl a http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1235929/Sociala-medier-flopp-i-valrorelsen.html , http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/sociala-medier-flopp-i-valrorelsen_5306117.svd , http://hd.se/inrikes/2010/09/12/sociala-medier-flopp-i-valrorelsen/ och http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=225180 .

Ja, vad ska man säga om dessa påståenden? Att de sociala medierna inte påverkar valrörelsen är mera ett rent önsketänkande ifrån det politiskt korrekta etablissemangets sida.

För om påståendena vore sanna så skulle inte nyhetssiter som t ex Fria Nyheter på http://frianyheter.wordpress.com/ , Politiskt Inkorrekt på http://politisktinkorrekt.info/ och Fria Tider på http://www.friatider.se/ påverka valrörelsen. När det gäller Politiskt Inkorrekt så tillhör den de nyhetssiter som har mest inflytande, under sommaren har denna nyhetssida legat på mellan 15:e till 30:e plats när det gäller de nyhetssidor i Sverige som har mest inflytande.

Alltså har det politiskt korrekta etablissemanget ännu en gång i den stora mängden av gånger fullständigt fel.

Men att de som representerar det har det, ja, det är ju väldigt vanligt. Ja, många gånger är det rent utsagt pinsamt för dem själva.

Och stödet för Sverigedemokraterna bara ökar och ökar, i de senaste 6 opininonsmätningarna har partiet legat kraftigt över 4 %:s-spärren, sedan april förra året har SD legat över riksdagsspärren i nästan varenda opinionsmätning. Och detta trots PK-fascisternas smutskastning och alla absurda lögner om SD, den ena värre och löjligare än den andra.

Ja, i dessa tider är det uppenbarligen inte så roligt att vara politiskt inkorrekt, särskilt inte när all smörja som sprids om Sverigedemokraterna utav PK-media bara gör att partiet kommer in i riksdagen.

Som SD:s partiledare Jimmie Åkesson sade i en intervju härom dagen: -Jag är helt säker på att vi kommer in i riksdagen i år, det har jag varit länge.

Idag är det ju dessutom exakt en vecka kvar till valet, och då kommer Sveriges riksdag att äntras av ett nytt parti.

Det partiet heter Sverigedemokraterna.

 
2 kommentarer

Publicerat av på september 12, 2010 i demokrati, media, politik

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Slöja och burka passar på Halloween, inte annars


Idag stod det i Nya Wermlandstidningen (NWT) en artikel som handlade om att Frankrike nu är nära ett rikstäckande burkaförbud. Artikeln var ganska lång, så därför väljer jag att sammanfatta den.

Sammanfattning blir följande:

Frankrike nära burka-förbud

Heltäckande slöja bör förbjudas i lag i offentliga byggnader i Frankrike. Det anser den parlamentariska kommission som på tisdagen lämnade över sin rapport. Frågan fortsätter att splittra, över partigränserna.

Ska heltäckande slöja förbjudas i Frankrike? Helt eller delvis? Det har varit de huvudsakliga frågorna för den så kallade burkakommissionen.

I sin rapport föreslår kommissionen i ett första steg en så kallad resolution, som innebär att hela Frankrike säger nej till heltäckande slöja. En resolution har inte en lags tvingande tyngd utan är snarare ett kraftfullt uttalande från parlamentet.

Utredarna rekommenderar dock att resolutionen följs av en lag som gör det förbjudet att vistas in skolor, sjukhus och andra offentliga instutioner med täckt ansikte. Samma lag anser man bör gälla i bussar, tåg och annan kollektivtrafik.

Mer om det hela finns att läsa på t ex http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=200779 , http://www.svd.se/stockholm/nyheter/burkaforbud-narmar-sig-i-frankrike_4155769.svd och http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2010/01/26/lagforslag-om-forbud-mot-burqa-blir-verklighet-i-frankrike/ .

Ja, det är bara att hoppas på att det sunda förnuftet får råda i Frankrike, nämligen att dessa fågelskrämsklädslar förbjuds på allmänna platser, och att alla andra europeiska länder då följer Frankrikes exempel.

I t ex Sverige finns det ju stort motstånd emot slöja och burka, många vill se ett förbud emot dessa spektakel.

Det finns dock ett undantag där dessa klädesplagg passar in som fisken i vattnet , nämligen en viss helg på året där en utav dagarna går under namnet Halloween. 

Halloween är egentligen från början en europeisk tradition som sedan flyttade till USA för att där piffas upp med godistiggning, skräckutstyrslar och en massa andra saker, för att sedan komma tillbaka till Europa med alla dessa saker.

För i ärlighetens namn så ska det bara vara under Halloween som man ska få ha burka eller slöja på sig.

Vill man se ut som en fågelskrämma eller ett spöke, alltså ha burka eller slöja på sig, så får man göra det under Halloween. Inte annars!

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,