RSS

Inför min medverkan i Motgift i morgon

04 Okt

För er som inte vet det så är jag inte bara bloggare, jag är också radiopratare. Sedan 2 år tillbaka är jag nämligen radiopratare i Sverigekanalen, mer om det finns att läsa på bloggen Karpstryparn II som är en annan blogg som jag har.
I morgon kväll ska jag medverka i den populära och framgångsrika podcasten Motgift, detta då från kl.20.30. Dess livesändning börjar kl.19.30. Jag pratade förra måndagen med Motgifts chefredaktör Dan Eriksson, och han tyckte det var kul att jag ville vara med.
Själv tycker jag det är kul att han vill ha mig med, om allt går som det ska så kommer jag förmodligen att vara med i Motgift fler gånger.
Han frågade mig nämligen vilka dagar jag kan medverka, men som det ser ut i dagsläget så kan jag bara medverka på måndagskvällar.
Men det är ju inte fy skam det heller. Fast programledarna kommer inte att kalla mig för Karpstryparn i sändningen, Dan tyckte inte att det låter seriöst.
Så de kommer att kalla mig för Peter istället, bara så att ni vet.

Jag kommer att lägga upp sändningen på både denna blogg och på http://karpstryparn.blogspot.se/ när sändningen är slut, ni som inte har möjlighet att kunna höra den live kommer alltså att kunna höra den efteråt.
Men för att kunna höra den live så måste man gå in på Motgifts hemsida, vilken är följande: https://butik.motgift.nu/start/#fwdmspPlayer0?catid=0&trackid=0 .
Där står för övrigt hur man ska göra för att kunna höra sändningen live.

Det är också någonstans på den sidan som sändningen kommer att laddas upp som podcast efteråt.
Vad som kommer att tas upp i sändningen vet jag inte än, men själv har jag några ämnen som jag har tänkt ta upp. Men det ska också bli intressant att se vad de andra programledarna kommer att ta upp.
Så glöm inte att lyssna på Motgift i morgon kväll kl.19.30.
Trevlig lyssning på er!

 
2 kommentarer

Publicerat av på oktober 4, 2015 i media, politik

 

Etiketter: , , , ,

2 svar till “Inför min medverkan i Motgift i morgon

  1. jockfall

    oktober 5, 2015 at 4:24 e m

    Vet du/ni skillnaden mellan en politiker och en häst?
    Hästen kan inte sko sig själv.

     
    • karpstryparn

      oktober 5, 2015 at 5:32 e m

      Sant det.

       

Kommentera

 
