RSS

Det vidriga avskummet Viktor Edelweiss Eriksson

03 Sep

Det är synd att det inte är dödsstraff för djurplågeri i Sverige, hade det varit det så hade förmodligen ett avskum vid namn Viktor Edelweiss Eriksson (aka Jörgen Viktor Eriksson) från den värmländska orten Sunne i Sverige legat väldigt pyrt till just nu.
Jag syftar alltså på det genomvämjeliga kräk som den 29:e augusti i år kallblodigt med pilbåge sköt ihjäl en katt med hela 9 pilar. Varför gjorde aset Viktor detta då? Jo, på den video som han filmade den lilla katten jamandes i hemska plågor liggandes i en grop eller liknande med en pil djupt instucken i bröstet säger Viktor följande:

-Vad sade du? Gör det ont? Va fan, det är våran kattmat!

Enligt honom skulle alltså att en katt äter kattmat vara orsaken till att han sköt ihjäl den. Fy faan vilket vidrigt kräk detta sjuka avskum/drägg är, som sagt, synd att vi inte har dödsstraff i det här landet när det gäller djurplågeri.
Fast vem vet? Han och hans familj har sedan det blev känt vad han har gjort blivit så mycket hotade med både det ena och andra att någon till slut kanske bestämmer sig för att ta död på fanskapet, visst, jag tycker mord är fel men han har ju faktiskt mördat en annan levande varelse, i det här fallet en katt.
Vad är det som säger att han inte skjuter ihjäl en människa nästa gång? Denne Viktor borde spärras in på Säters sjukhus (alltså där riktigt farligare mördare sitter) på livstid och bli utsläppt endast den dag han dör, synd att vi inte har straff som i Ryssland och Thailand för där daltas det inte med brottslingar.
Att han dagen efter gick ut på Facebook och skrev att han var full, att katten skulle ha haft skabb och att han inte skulle ha filmat det hela förändrar absolut ingenting alls.
Visst, katter kan ha skabb, men det är väldigt sällan de får det.
Och att dessutom skylla på fylla, nej, varför han mördade katten är alldeles solklart: Han hatar katter, och ändå har ju hans familj tydligen en eller flera stycken sådana.
Varför sköt han förresten inte ihjäl någon av dem istället? Eller tordes han inte för sina föräldrar? Som sagt, han är verkligen minst sagt sjuk i huvudet, jag brukar inte hoppas att någon blir mördad men i hans fall hoppas jag faktiskt det.
Eller också hoppas jag att någon skjuter ihjäl honom med sisådär 8-9 pilar själv, så att han får känna på hur ”trevligt” det känns.

Det denne Viktor Edelweiss Eriksson (eller Jörgen Viktor Eriksson, som han ju egentligen heter) har gjort mot den stackars katten är att jämföra med de spanska s k ”tjurfäktningarna” i Spanien, alltså de där det kastas stora spjut emot tjurar tills dessa fastnar djupt in i huden på tjurarna. Sedan fortsätter folk att göra så tills tjuren dör.
Detta tillvägagångssätt vid dessa ”tjurfäktningar” är att jämföra med det som denne Viktor har gjort, sedan det blev känt vad han hade gjort har flera anmälningar om djurplågeri upprättats emot honom, han har hotats till livet och han verkar tydligen ha stuckit ifrån Sunne på grund av det.
Men trots hans genomvidriga dåd försöker s k ”journalister” att få det till att det är HAN som det är synd om, dessa avskum är alltså minst lika vidriga som han själv är. De negligerar ju det som han har gjort, och menar istället att det är synd om honom som blir hotad.
Även hans arbetsgivare (jo, det 19-åriga avskummet har ett jobb) har blivit hotad, detta har resulterat i att Viktor inte får komma till sitt jobb och får därför ingen lön.
Att hans arbetsgivare blir hotad är förstås fel, likaså att hans familj blir det även om han verkar ha en mor som istället för att fördömma vad hennes son har gjort tycks negligera dådet.
Och resten av hans familj gör tydligen precis likadant, att döda katter är alltså enligt dem i så fall helt okej.
Men hade det låtit likadant om Viktor hade skjutit ihjäl någon av deras katter istället? Nej, självklart inte, men nu är det ju inte någon av deras katter som har blivit ihjälskjuten så därför spelar det tydligen ingen roll.

Nu finns det säkert kanske en och annan av er som efter att ha läst detta blogginlägg tycker att jag är lite väl hård emot avskummet Viktor Edelweiss Eriksson.
Men är jag verkligen det?
Har ni själva katter? Och om ni har det: Hade ni själva velat att han hade skjutit ihjäl någon av era? Nej, jag tänkte väl det.
Själv har jag och min sambo 5 stycken katter, hade Viktor skjutit ihjäl någon av våra katter så hade han fått smaka på sin egen medicin, om jag säger så.
Mer än så säger jag inte.
Och till er som tycker att ”Ja, men han är ju bara 19 år!”: Det spelar ingen som helst roll hur gammal han är, detta oavsett om han så skulle ha varit 10 eller 100 år.
Som sagt, synd att det inte är dödsstraff på djurplågeri i Sverige, för då hade denne Viktor Edelweiss Eriksson dömts till döden.
Och den domen hade varit fullständigt rätt den!

Läs mer om detta vidriga dåd och om aset som gjorde det på t ex följande:

http://www.liveleak.com/view?i=6f2_1440974001 ,

https://www.flashback.org/t2614194 ,

http://www.nwt.se/sunne/2015/08/30/skot-katt-med-pilbage-och-filmade ,

http://nwt.se/sunne/2015/08/31/sunnefamilj-mordhotas ,

http://www.vf.se/nyheter/allman/skot-katt-med-pilbage-och-filmade ,

http://www.vf.se/nyheter/allman/hot-mot-utpekad-kattplagare .

 
4 kommentarer

Publicerat av på september 3, 2015 i brottslighet, Samhällsproblem

 

Etiketter: , , , , , , , , ,

4 svar till “Det vidriga avskummet Viktor Edelweiss Eriksson

  1. Jörgen

    september 11, 2015 at 7:37 e m

    Hej du som har skrivit detta brev.För det första vill jag bara fråga hur du kan spy sån galla över någon utan ha det minsta bevis för detta.Jag vet tillexempel att personen du dömmer inte har stuckit från Sunne.Och vart har du tillexempel fått det ifrån att katten skulle ha fått nio pilar i sig,Du har säkert läst tidningen från England att dom pratar om nio pilar.men med en sådan kunskap som du verkar ha skulle du ha fattat att dom pratar om att katter har nio liv,alltså måste det ha varit tio pilar för att döda en katt.Det jag vill säga är bara att du borde tänka innan du pratar.Om du står för vad du säger varför singerar du inte ditt brev. H Guran.

     
    • karpstryparn

      september 12, 2015 at 5:09 e m

      Det finns hur många bevis som helst för det som han har gjort, kolla vad som står på länkarna i blogginlägget t ex så får du se.
      Så jo, jag tänker mig alltid för innan jag skriver någonting.
      När det gäller ”Om du står för vad du säger” så står jag naturligtvis för vad jag säger och skriver, men det är också upp till mig om jag vill skriva under med mitt riktiga namn.
      I din kommentar står det också fullständigt klart att du negligerar djurplågeri som t ex detta, du tycker ju för faan att det var rätt åt katten. Och folk som negligerar sådant är minst lika vidriga som de som begår djurplågeri!

      Mvh
      //Karpstryparn

       
  2. Anonym

    mars 22, 2016 at 9:24 e m

    En katt är alltså mer värd än en människa? du är ju allt bra dum i huvudet iallfall..

     
    • karpstryparn

      mars 23, 2016 at 1:44 e m

      Djurplågare är lika mycket värda som söndertrampade kackerlackor, d v s ingenting alls. Och angående ”allt bra dum i huvudet”: Jag är hellre dum i huvudet än att vara djurplågare.
      För jag hatar djurplågare och folk som negligerar djurplågeri. Du själv negligerar ju djurplågeri, alltså är du ingenting värd.

       

Kommentera

 
