RSS

Hataren Alexandra Pascalidou slutar på Ring P1

26 Feb

Idag är en stor dag för alla människor som tycker att det är viktigt med åsiktsfrihet och demokrati, för idag slutar nämligen yttrandefrihet- och demokratihaterskan Alexandra Pascalidou på radioprogrammet Ring P1.
Orsaken till detta är enligt henne själv att hon har tröttnat på allt hat och hot.
Men vaddå hat? Vaddå hot? Ser hon inte sin egen del i det hela?
Har hon kollat sig själv i spegeln någon gång? Nej, tydligen inte.
Och jag förstår henne, ingen gillar ju någon som dag ut och dag in ägnar en majoritet av sitt liv till att hata människor som inte tycker likadant som en själv i alla frågor, samt att spy ur sig lögner och grova förtal om sådana människor.
Så här skriver hon på sin blogg om orsaken till att hon slutar:

”Jag har gjort mitt bästa. Men jag orkar inte längre.”

Hon skriver också att även andra upplever samma hat och undrar vad som har hänt i Sverige.

”Det är synd om alla dem som tvingas svälja och förgiftas av hatet utan omgivningens stöd och uppmuntran. För deras skull – stå upp. Stå upp för dem och med dem. Stå upp för framtiden. Jag orkar inte längre”, avslutar hon blogginlägget.

Så långt Alexandra Pascalidou alltså.
Fast sanningen är ju att hon inte kan acceptera att det finns människor som har en annan åsikt än henne själv om det och det, att hon inte kan acceptera sakliga mothugg på hennes verklighetsfrånvända påståenden om olika saker och att hon därför kommer med denna ”förklaring” till att hon slutar på P1.
Hon kör ”buhuuu buhu-u-u-u, det är så himla synd om mig”-taktiken helt enkelt.
Problemet är bara att den taktiken är lika gammal på denna jord som prostitutionsyrket är, skillnaden är bara att prostitutionsyrket fungerar.
Alexandra gör bort sig igen helt enkelt.
Däremot gör hon helt rätt i att sluta på Ring P1.
För representerar man ett radioprogram där åsiktsfrihet påstås råda men gör allt för att köra med grova påhopp och förtal emot människor som ringer in till det och säger sin eller sina åsikter om saker och ting som är aktuella i dagens Sverige, ja, då skulle man nog inte ha ”gett sig in i leken” redan från början till att börja med.
Däremot avslöjar hon sig själv nu återigen som den hatare som hon själv är.
I och med att hon slutar så kanske Ring P1 blir lite mer åsiktsfrämjande än tidigare. Fast innan det kan bli det fullt ut så måste förstås andra demokratihatare som t ex Täppas Fogelberg och Robert Aschberg bort från programmet också.
Dock funderar jag faktiskt själv på att ringa in till Ring P1 vid något tillfälle, detta på grund av att Alexandra Pascalidou slutar där.
För då slipper jag ju mötas av en massa hat och grova förtal, i alla fall från henne då.
Leve åsiktsfriheten, leve yttrandefriheten!

Läs och hör mer om det hela på t ex följande länkar (på de två Youtube-länkarna här nedanför hör man förresten när Alexandra Pascalidou hånar och förtalar både invandrare och svenskar som inte håller med henne, t ex en grekisk invandrare):

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20378979.ab ,

https://www.youtube.com/watch?v=B0Aph9H_OGg ,

https://www.youtube.com/watch?v=DYAU2ogASXg ,

http://www.medievarlden.se/nyheter/2015/02/alexandra-pascalidou-lamnar-ring-p1-efter-hat-och-hot .

 
4 kommentarer

Publicerat av på februari 26, 2015 i demokrati, media, politik

 

Etiketter: , , , , , ,

4 svar till “Hataren Alexandra Pascalidou slutar på Ring P1

  1. Magnus

    februari 26, 2015 at 2:16 e m

    ”Leve åsiktsfriheten, leve yttrandefriheten!”… följt av att jubel över att en röst som inte tycker som du, slutar. Kasta sten i glashus. Jo jo.

    Och du, du vet att åsiktsfrihet inte är lika med att ha rätt att stå oemotsagd, va?

     
    • karpstryparn

      februari 26, 2015 at 3:17 e m

      Har du ens läst mitt blogginlägg? Om inte så gör det. Och fattar du inte vad jag syftar på i det så gå en kurs i läsförståelse.
      Alexandra Pascalidou är själv en hatare, hon kan inte acceptera människor som inte tycker som hon utan kommer ofta med grova förtal och lögner mot/om dem.
      Hon är inte lämplig varesig som journalist eller programledare, hon vet inte vad demokrati och objektivitet innebär.
      Det enda hon kan är att hata, Ring P1 klarar sig bättre utan henne.
      Bra att hon slutar.
      Däremot är det inte acceptabelt om hon har fått hot, men det trodde jag du förstod.
      Är du själv en hatare tro? Det verkar nämligen så.

       
      • Magnus

        februari 26, 2015 at 3:24 e m

        Oops, så stingslig då. Såklart har jag det. Annars kan man ju inte hämta citat. 😉
        Självklart tycker inte jag att jag är en hatare, det var det dummaste…
        Fast om det är en sådan förklaring du tar till för att jag ifrågasatte dig så är jag väl det för dig. Jag kan inte försvara mig mot din tolkning, bara ha min egen. Det ligger i betraktarens öga du vet.

         
      • karpstryparn

        februari 26, 2015 at 3:32 e m

        Jag är inte stingslig, däremot kritiserar jag dina påståenden på ett sakligt sätt och visar att du har fel.
        Klarar du inte av det så är det ditt problem (vilket jag för övrigt ser att du inte gör).
        Lyssna på Youtube-klippen också, när du ändå är här.

         

Kommentera

 
