RSS

Fegt och ynkligt ”svar” från Centrum mot rasism:s ordförande Kalle Larsson

21 Feb

Det har nu gått 8 dagar sedan jag mailade mina 3 frågor till den ”antirasistiska” organisationen Centrum mot rasism, närmare bestämt till dess ordförande Kalle Larsson då.
Igår fick jag svar från honom….eller rättare sagt, det svar han gav mig var ju egentligen inget svar alls utan bara ett fegt och ynkligt sätt att inte svara på mina frågor.
Inte ens en politiskt korrekt makthavare hade gjort som Kalle Larsson gjorde, han är ju faktiskt ingen makthavare utan bara en vänsterextrem och ynklig representant för Vänsterpartiet.
Han tror att han står för goda krafter, därför borde en sådan människa inte ha några problem med att svara på några enkla frågor.
Men där hade jag tydligen fel, för det kunde han inte.
Jag ska väl också tillägga att jag fick skicka samma mail två gånger för att få ett svar från honom, även om han ju faktiskt inte kom med något svar.
Här följer min mailkonversation mellan mig och honom:

Mitt mail med frågorna till honom:

”Hej, Kalle

Jag har några frågor som jag vill ställa till dig, jag skickade dem till dig via mail förra fredagen men du har inte svarat mig än.
Så därför ställer jag dem igen, du som ordförande för Centrum mot rasism kan säkert svara på dem.
Mina frågor är följande:

1. I början av 2000-talet gjorde ni er kända för att vara en organisation som anser att glassar som t ex 88:an är nazistiska och rasistiska.
Jag undrar därför hur ni ställer er till vaniljglass.
Anser ni att vaniljglass är rasistisk, och i så fall hur mycket? Den är ju i 9 fall av 10 vit.

2. Vid ett tillfälle polisanmälde er samarbetspartner Afrosvenskarnas riksförbund en konditoriägare för hets mot folkgrupp för att hans konditori sålde choklad, förbundet ansåg att chokladen var rasistisk eftersom den var brun. Av någon anledning tyckte organisationen även att det var rasistiskt med leenden och ”ögon” på den.
Anser även ni att choklad är rasistisk? Och om så är: Vilken färg ska choklad ha för att den enligt er inte ska vara rasistisk?

Och slutligen 3. Vilken är er största blunder som antirasistisk organisation?

Om du undrar i vilket syfte jag ställer dessa frågor så är svaret enkelt: Jag är bara en helt vanlig samhällsmedborgare som är lite nyfiken av mig på saker och ting som jag tycker är intressanta.

Mvh
// Karpstryparn”.

Här är hans ”svar” från igår till mig:

”Frågorna är inte seriösa, och därför ödslar jag inte mer tid än så här.

Kalle”.

Direkt efter att jag igår såg hans ”svar” svarade jag honom tillbaka med följande:

”Jo, frågorna är seriösa, tragiskt att du inte vill svara på dem bara.
För de är ju enkla, därför borde du ha lätt att svara på dem.
Men tack för ”svaret”.

//Karpstryparn”.

Som ni ser så var jag varken arrogant, otrevlig eller någonting annat som gav honom anledning att inte bemöta min frågeställning. Hade jag däremot varit det så hade det inte varit någonting märkligt med hans ”svar”, om han ens då hade gett mig något.
Fast det här var väl vad man kunde vänta sig från en representant för en vänsterextrem och ”antirasistisk” organisation.
Synd att det bara är vänsterextremister som representerar ”antirasistiska” organisationer, det gör ju knappast sådana organisationer antirasistiska.
Däremot är organisationer som t ex Centrum mot rasism en belastning för hela den antirasistiska rörelsen, sådana organisationer drar också skam över organisationer som verkligen ÄR antirasistiska.
För Centrum mot rasism är inte en av dessa, en organisation vars representanter ägnar tid åt att leta efter nazistiska glassar och andra liknande fjantigheter är knappast någonting värd.
Likväl tyckte jag att jag skulle ge dess ordförande Kalle Larsson lite arbetsuppgifter, han och de andra i CMR gör ju nästan ingenting nu för tiden om jag säger så.
Jag har även skickat mail till Afrosvenskarnas riksförbund med samma frågor i, tror dock inte att jag får något svar från dem.
För vad ska de svara? Jo, förmodligen någonting i stil med följande:

”Vi svarar inte på dina frågor eftersom vi anser att du inte passar in i dagens Sverige, du har en människosyn som för alla människor tillbaka till stenåldern”

Så långt ”antirasistiska” organisationer alltså.

Här följer några länkar om Centrum mot rasism:

https://www.flashback.org/t355738 ,

https://www.flashback.org/t1252554 ,

http://sv.wikipedia.org/wiki/Centrum_mot_rasism ,

http://www.debatthuset.com/forums/archive/index.php?t-6610.html .

Och här har ni det blogginlägg som ligger till grund för mina frågor till Centrum mot rasism och Afrosvenskarnas riksförbund:

https://karpstryparn.wordpress.com/2015/02/13/vad-ska-choklad-och-vaniljglass-ha-for-farg-enligt-afrosvenskarnas-riksforbund/ .

Undrar vad Centrum mot rasism tycker om följande förresten: http://www.dn.se/nyheter/varlden/dansk-imam-uppmanade-till-krig-mot-judar/ .

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på februari 21, 2015 i ideologier, politik, värderingar

 

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

 
