RSS

DO:”Tjuvar diskrimineras i Sverige”

28 Apr

Visste ni att tjuvar diskrimineras i Sverige? Jodå, det är alldeles sant, i alla fall enligt DO.

Följande artikel stod nämligen igår på SVT text-tv:

DO: Romers skydd måste stärkas

För romerna i Sverige är diskriminering en del av vardagen, skriver diskrimineringsombudsmannen (DO) i en rapport.

Enligt DO ska romerna skyddas som en av Sveriges fem minoriteter. DO anser också, liksom Europarådet, att romerna inte får tillgång till sina rättigheter.

-Man måste ändra den svenska lagstiftningen så att den passar romer, säger DO.

Läs mer om det hela på bl a

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/do-vill-starka-romers-skydd_6118293.svd ,

http://www.dn.se/nyheter/sverige/do-romernas-skydd-maste-starkas ,

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.611215-do-romernas-skydd-maste-starkas ,

http://dagbladet.se/nyheter/inrikes/1.3014575-do-romernas-skydd-maste-starkas?articleRenderMode=default ,

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=258064 

och

http://politisktinkorrekt.info/2011/04/27/do-nu-ar-zigenare-diskriminerade-igen-%E2%80%93-denna-gang-av-rattsvasendet/ .

( http://politisktinkorrekt.info/2011/04/27/do-nu-ar-zigenare-diskriminerade-igen-%e2%80%93-denna-gang-av-rattsvasendet/trackback/ )

Jaha, det var ju intressant, DO anser alltså att tjuvar, i det här fallet romer, diskrimineras varje dag, att de inte får tillgång till sina rättigheter samt att den svenska lagstiftningen måste ändras till förmån för ett folkslag vars individer minst sagt har ”låååånga fingrar”.

Att romer inte är omtyckta på grund utav att de stjäl mycket är det ingenting konstigt med, snarare vore det konstigt om människor gillade andra människor som stjäl.

Därför är det heller inte konstigt att romer körs ut ur affärer, inte får bo på hotellrum osv, jag menar, det stjäls tillräckligt mycket ändå i Sverige.

Likadant är det i resten av Europa, romer är inte omtyckta någonstans över huvudtaget i Europa. Varför flyttar de inte ut ur Europa? För då slipper de ju allt det här.

Jag minns första gången jag hörde talas om att det finns ett folkslag som heter romer (på den tiden hette de dock zigenare, vilket egentligen är deras rätta benämning) och vad de sysslar med, jag var då strax under 10 år och var med min far på Snapphaneland i Småland. Där var det en romsk kvinna som snodde gipskulpturer genom att ha dubbla kjolar på sig, det slutade med att hon blev ertappad av ägaren och hon blev kvarhållen tills polisen kom. Jag såg när hon stoppade på sig skulpturer, hon satt länge på huk framför varenda skulptur och när hon reste sig upp så var det några färre.

Så gjorde hon hela tiden hon var där.

Det är alltså helt käpprätt åt helvete att den svenska lagstiftningen skyddar tjuvar bara för att de har ”rätt” etnicitet, om det hade varit svenskar som stal så hade det däremot blivit ett sju helvetes jävla liv.

Och angående romer förresten, varför är det just dessa som ska skyddas? Muslimer är ju inte direkt dåliga på att stjäla de heller.

Muslimer är ju inte särskilt förtjusta i romer heller, men jag förstår dem, muslimer försöker ju ”ta sig in” på ”tjuvmarknaden”, och får då naturligtvis ovundvikligt slagkraftig konkurrens från romer.

Jag menar, det är inte världens lättaste sak att slå ett folkslag i någonting vars individer är kända för en sak ända sedan Jesu tid, så på den punkten känner jag lite medlidande med muslimer.

Kör på stenhårt, kära muslimer, någon gång går ni nog om romerna om ni fortsätter som ni har gjort hitills.

Och om romerna någon gång försöker konkurrera ut muslimerna när det gäller terrorism, hatbrott, mord, våldtäkter, kvinnoförtryck, antidemokrati, nazism, hat mot allt som har med västvärlden att göra osv så får de nog det ännu svårare än muslimerna har med att slå dem när det gäller att stjäla.

Så det är nog bäst att romerna stannar vid stjälandet, det skulle i alla fall jag göra om jag vore zigenare.

Eller hur skulle ni själva göra?

Och förresten, när ska vi svenskar skyddas från diskriminering?

För vi är förmodligen den folkgrupp som diskrimineras mest i Sverige, t ex på arbetsmarknaden.

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

11 svar till “DO:”Tjuvar diskrimineras i Sverige”

  1. Tobias

    april 28, 2011 at 5:01 e m

    Är romer synonymt med tjuvar eller missar jag något? Orkade inte läsa hela inlägget?

     
    • karpstryparn

      april 28, 2011 at 5:08 e m

      Orkar du inte läsa hela inlägget? Då föreslår jag att du gör det först, återkom sedan. När du har läst klart kommer jag att svara på din fråga (eller dina frågor, om du har flera).

       
      • Elin

        juni 27, 2011 at 9:36 e m

        Hej.

        Jag har läst hela inlägget och vill att du svarar på föregående kommentator´s fråga, jag undrar nämligen också vad du menar med att romer som folkgrupp skulle vara tjuvar?
        Du citerar även DO om att tjuvar diskrimineras jag undrar var du hittade detta citat för jag hittar det ingenstans i artiklarna kan du ge mig länken så vore jag tacksam!

         
      • karpstryparn

        juni 28, 2011 at 2:11 e m

        Om du har läst hela inlägget så har du säkert också läst att jag inte tänker svara på den föregående kommentatorns fråga, förrän personen ifråga har läst hela inlägget. Jag väntar fortfarande på svar från honom, du har tydligen inte heller läst igenom hela inlägget, i annat fall skulle du ha förstått att romer stjäl och att de är kända för att göra det. Detta finns det gott om bevis på, ett av dem har jag tagit upp i inlägget.

        Angående DO: Gör dig inte dummare än vad du är, jag syftade inte på att DO i någon av de länkade artilarna skulle ha sagt att romer är tjuvar. Och det behöver hon inte göra heller, inte ens hon är så dum och korkad att hon inte vet det.
        Det jag menar är att eftersom romer är kända för att stjäla (eller påstår du att jag ljuger? I så fall: Kom ut ur ”garderoben”, och ta av dig ”skygglapparna”) så kan man lika gärna gärna säga att de är det, visst, det finns med all säkerhet romer som inte stjäl också. Men det här med stjälandet är en av orsakerna till att de inte är omtyckta.

        Har jag uttryckt mig tillräckligt klart, eller fattar du fortfarande inte?

         
  2. Elin

    juni 28, 2011 at 10:15 e m

    För det första: Tack för att du svarade på frågan.

    Jag hoppas du är medveten om att DO är en myndighet och inte bara EN kvinna även om det råkar vara en kvinna som är chef för just denna myndighet.

    För det andra: Om du tycker att jag är dum kanske du ska ta och gå en kurs i det svenska språket och passa på att lära dig lite gramatik! Att skriva DO: ”Tjuvar diskrimineras i Sverige” är att göra ett citat och använder man situationstecken som du gör innebär detta att det är ett direktcitat, alltså en direkt angivelse av vad någon sagt. Det du skriver är att DO sagt att tjuvar diskrimineras i sverige vilket myndigheten aldrig sagt. Att citera någon är inte samma sak som att skriva vad man tycker eller tror att de menade det är att återge ordagrant vad någon sagt.

    För det tredje: Vilken garderob är det jag ska komma ut ur? Att jag inte drar alla med en viss bakgrund eller härkomst över en kam, gör det mig blind?
    Du sitter lika gömd bakom en skärm som jag gör och att jag har en annan åsikt än dig gör inte mig dum.
    Det är trevligt för dig att du har ett sådant självförtroende att du tror att dina ord i detta inlägg kan ändra människors åsikter och få dem att förstå hur någonting är bara för att du har den åsikten, säga vad man vill om det du skriver om men du får nog fila lite på din retorik för att uppnå det målet.

    Skriver man i ett så offentligt sammanhang som internet får man vänta sig att folk inte håller med, vad är annars meningen med att ha ett kommentatorsfält? Det finns ingen anledning att vara otrevlig för att vi har olika åsikter och syn på ditt inlägg.

     
    • karpstryparn

      juni 29, 2011 at 4:15 e m

      Varsegod, det var så lite så.

      Angående DO: Självklart är det en myndighet, men det är EN kvinna som är chef för den. Och det är henne som jag syftar på. Den förra DO:n hette Katri Linna, hon hade blivit utsedd till Sveriges sämsta chef 3 år i rad, bl a pratade hon skit om många av sina anställda som hade utländsk bakgrund, hon kränkte dem även ganska rejält och nedvärderade dem också mänder med gånger. Vilken ”bra” DO, va? Den nuvarande DO:n minns jag däremot inte vad hon heter.

      Angående det andra: Ja, jag tycker inte att du verkar vara så värst smart, t ex har du uppenbarligen gått in rejält för att missförstå och förvränga mitt inlägg rejält. Du tror ju uppenbarligen t ex inte på världshistorien, kolla upp det där jag har nämnt om att romer är kända för att stjäla så får du se att du har fel. Du tror tydligen inte heller på att jag med egna ögon har sett romer stjäla (jag nämnde dock bara ETT exempel på det), synd för dig det för sant är det i alla fall.
      Angående grammatik: Du vet tydligen inte att det i grammatikeen också finns rättstavning m.m. Kan du se några stavfel i mitt inlägg? Det är DU som borde gå en kurs i grammatik, istället för att komma med skitprat.
      Angående citat: Bara för att det står citattecken runt ett ord så innebär det inte att det är ett citat, ibland kan dessa tecken också vara s k situationstecken, alltså rör det sig i det här fallet om sådana tecken.
      Angående vad man tycker eller tror: Nu bete’r du dig barnsligt och löjligt igen.

      Angående det tredje: Vilken garderob? Ja, t ex den som öppnar dörren till verkligheten. Kan du med trovärdighet påstå att jag ljuger i mitt inlägg? Knappast, du har inte belägg eller faktaunderlag på ett enda dugg av dina absurda och lögnaktiga påståenden.
      Jajamen, självförtroende har jag, och det mycket också. Angående ändra andra människors åsikter och få dem att förstå saker: Du vet uppenbarligen inte mycket du, t ex vet du inte att bloggar påverkar. Jag kan ta två av mina bloggar som exempel, den här har enligt inflytande.se 38 % inflytande av samtliga svenska bloggar oavsett kategori. En annan blogg som jag har heter Karpstryparn II, enligt inflytande.se är det 58 % av svenska bloggar oavsett kategori som har mer inflytande än den, tror du mig inte så kan du själv kolla det på inflytande.se. Det bästa exemplet på en blogg som har inflytande är Politiskt Inkorrekt, enligt inflytande.se är det bara 1,75 av svenska bloggar oavsett kategori som har mer inflytande än den.
      Så det är nog DU som bör fila på din retorik, fast du har ju ingen, och då går det inte.

      Självklart föräväntar man sig både postitiv och negativ kritik när man bloggar, det säger sig självt. Vem av oss är otrevlig? Inte jag i alla fall.

       
    • karpstryparn

      juni 29, 2011 at 4:21 e m

      Rättelse angående bloggen Karpstryparn II: Enligt inflytande.se så är det enbart 42 % av svenska bloggar oavsett kategori som har mer inflytande än den.

       
  3. Karpstryparn

    juni 29, 2011 at 10:54 f m

    Till dig som skrev följande ”trevliga” och patetiska kommentar: ”Tycker du inte att du är lite av en hycklare nu?
    du själv begår ju (uppenbarligen) brott mot Svenska lagar, även fast du måhända inte stjäl, men gör det inte dig till en brottsling i alla fall?

    det är just en sådan attityd som i dina svar på dessa inlägg”, som du tycker att man ska undvika i diskussioner, eller har jag fel?

    du går ut med personliga angrepp och säger att personen i fråga inte ska ”göra sig dummare än du är”

    pojken min, du behöver grundigt betänka dina ord innan du låter din vrede ta över och du målar in dig själv i hörn som dessa

    att anklaga så gott som alla Romer för att vara tjyvar, torde väl kunna likställas med att anklaga alla skandinavier för att vara blodstörstiga våldtäktsmän?

    har vi inte en historia som Svenskar/Danskar/Norrmän av både plundring, mord och våldtäkt, av såväl gamla som unga?

    tänk nu noga genom vad du vill besvara allt detta med och kom ihåg; världen är väldigt liten när man står mitt i skiten”:

    Du, jag vet lika mycket vem du är som du vet vem jag är. Döm själv.

    Begår jag brott? Inte alls, hade jag däremot skrivit detta inlägg på en svensk bloggsida vars server finns i Sverige så hade det däremot varit på gränsen, med tanke på hur svensk lag är utformad. Men wordpress.com:s server ligger i USA, och där är det amerikansk lag som gäller. För att citera en viss sheriff i den amerikanska södern: I USA får man säga vad man vill och skriva vad man vill, men rätten att göra det upphör vid varje amerikans näsa”. Det innebär att man där får säga och skriva saker om människor, men inte göra någonting mot någon handgripligen.

    Varför stör du dig på just detta inlägg förresten?

    Angående attityd: Jag har inte gått emot mig själv på någon punkt, men visst, försök gärna att motbevisa mig, vi får se om du lyckas.

    Angående personliga angrepp: Det var inte något personangrepp, utan ett faktum.

    Vrede? Jag är inte arg av mig så lätt, eftersom du tror dig veta vem jag är så borde du också veta detta om mig. Först trodde jag att du på något sätt kände mig, men hade du gjort det så hade du då vetat detta om mig. Och det gör du uppenbarligen inte, alltså stämmer inte din benämning på mig inte heller.

    Angående romer: Som du ser (om du nu kan läsa ordentligt) så anklagar jag inte alla romer för att stjäla, detta framgår klart och tydligt i mitt inlägg. Hur svårt är det att förstå detta?

    Angående vår historia: Japp, det har skett hemskheter i Sveriges historia precis som i alla andra länders, MEN mitt inlägg handlar inte om det. Hur svårt är det att förstå detta?

    Angående tänk noga innan du besvarar allt detta: Japp, det har jag gjort också, därför var det inte svårt att besvara din kommentar. I fortsättningen tycker jag att DU borde tänka igenom dina svar innan du besvarar dem, för om du gör det så gör du inte bort dig.
    För att göra bort dig, ja, det har du verkligen gjort nu.

    Angående att stå mitt i skiten: Men kliv upp ur den då. Eller sitter du fast med världens bästa superlim?

    Mvh
    //Karpstryparn

     
  4. karpstryparn

    juli 18, 2011 at 8:35 e m

    Tack för ditt svar.

    Det finns bara en enda sak som jag håller med dig om, och det är följande: Det är inte så värst kul att diskutera med någon som enbart tror sig ha rätt, som inte är öppen för andra synvinklar eller åsikter om de inte främjar den egna agendan, du själv är ett bra bevis på det.

    Angående det där med vakumförpackat rispaket: Ja, jag säger detsamma om dig. Dock accepteras inte personangrepp i min blogg, särskilt inte ifrån någon som inte har någonting attv komma med, därför blir inga fler kommentarer från dig publicerade.

    Angående världshistorien: Det är DU som borde läsa på, inte jag. För jag har läst på, och fortsätter med det också.

    Angående att jag inte påverkar andra än de som har samma åsikter: Vad tråkigt för dig att du har helt fel då, mina bloggfakta på inflytande.se motbevisar dig.

    Angående det där med tack och hej osv: Så talar en riktig förlorare, du smiter ju med svansen mellan benen. Jag hoppas att du någon gång vaknar upp ur din törnrosasömn, och ser hur verkligheten faktiskt är.

    Ha det gött.

     
  5. karpstryparn

    juli 18, 2011 at 8:42 e m

    Vad tråkigt för dig att din kommentar mest består av en massa fel då.

    Men jag håller med om att det inte ger någonting att diskutera med någon som enbart anser sig ha rätt i alla lägen, och som inte lyssnar på andra, du är ju ett bra bevis på en sådan person.

    Angående vakum förpackat rispaket: Nu visar du återigen tydligt att du inte har någonting att komma med.

    Angående världshistorien: Det är DU som borde läsa på.

    Angående att jag inte påverkar andra: Vad tråkigt för dig att du är motbevisad, mina bloggfakta på inflytande.se motbevisar dig.

    Angående tack och hej osv: Ja, jag hoppas för din egen skull att du någon gång vaknar upp ur din törnrosasömn, och ser verkligheten som den faktiskt är.

    Ha det gött.

     
  6. swollen cunt

    april 8, 2013 at 10:07 e m

    Good day! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on.
    Any tips?

     

Kommentera

 
