RSS

In memorian: Politiskt Inkorrekts chefredaktör Gustaf Janson

22 Mar

Det är med stor sorg som jag levererar det tragiska beskedet att den kända nyhetssiten Politiskt Inkorrekts chefredaktör Gustaf Janson har avlidit efter en tids sjukdom.

Vila i frid, Gustaf……

Självklart känner man medlidande med hans anhöriga och hans medarbetare på Politiskt Inkorrekt. Varje människa som anser sig själv vara medmänniska ägnar honom, hans anhöriga och hans vänner många värmande tankar.

Läs mer om det hela på politisktinkorrekt.info/2011/03/21/pi-i-djup-sorg-drabbad-av-svar-forlust/comment-page-19/#comment-696488 , i artikeln berättas det bl a om Gustaf Jansons engagemang på PI, men också lite grann om hur han var som person.

Politiskt Inkorrekt betydde en hel del för mig när det gäller min egen utveckling som bloggare. Min första blogg, alltså den första för mig över huvudtaget, startade jag dock redan någon gång under sommaren 2002, alltså flera år innan jag startade Karpstryparn III.

Jag fick kännedom om Politiskt Inkorrekt bara inom några månader efter att PI startade och jag blev sedan en flitig läsare på PI.

Och det är jag fortfarande. PI har inspirerat mig mycket som bloggare, detta märks dock mest i bloggen Karpstryparn II som finns på www.karpstryparn.blogspot.com .

Politiskt Inkorrekt kommer att fortsätta sitt arbete, men som ni förstår så råder det nu tung stämning på PI, men självklart också hos Gustaf Jansons anhöriga.

Och till er som av någon anledning inte gillar nyhetssidan Politiskt Inkorrekt och dess medarbetare: Detta inlägg är en memorian, och inget inlägg där hat- och hånkommentarer blir publicerade.

Så ni som tänker skriva någon sådan kommentar kan bespara er det, för den kommer inte att publiceras!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på mars 22, 2011 i media

 

Etiketter: , , , , , , , , ,

Kommentera

 
