RSS

Varför gör Politiskt Inkorrekt detta?

20 Jan

Jaha, nu är jag tillbaka igen. Did you miss me, or what?

I vilket fall som helst så har jag inte bloggat här på ett tag nu, orsakerna till det är flera, en av dem är att jag har tröttnat lite.

En annan orsak är att jag satsar mer på Karpstryparn II som finns på http://www.karpstryparn.blogspot.com , den har nämligen stort inflytande när det gäller svenska bloggar. Detta enligt http://www.inflytande.se .

Men nu är jag alltså tillbaka igen.

Vad ska det handla om denna gång då? Jo, att nyhetssidan Politiskt Inkorrekt av någon anledning har slutat publicera artiklar som på något sätt har med Sverigedemokraterna att göra, eller som på något sätt är SD-relaterade.

Läs mer om detta på bl a http://politisktinkorrekt.info/2011/01/15/andrat-forhallningssatt-visavi-sverigedemokraterna/  och  https://www.flashback.org/p28248791 .

Nu är bara frågan varför PI gör detta?

Denna nyhetssida har ju en stor del i att Sverigedemokraterna har kommit in i riksdagen, SD behöver fortfarande PI.

Politiskt Inkorrekt har ju hela tiden varit SD-vänlig (och är så fortfarande, vad jag vet), därför tycker jag det är synd att de slutar skriva om saker som har med SD att göra.

Oavsett vad som är orsaken så är det tragiskt, men men, det är ju upp till PI hur de vill göra.

Politiskt Inkorrekt fortsätter att göra ett bra jobb med att publicera nyheter som PK-media mörklägger, men jag kommer att sakna de SD-relaterade artiklarna.

Men PI fortsätter att vara en av de bästa nyhetssiterna i Sverige, alltså precis som den har varit hitills. Kolla själva in den på http://politisktinkorrekt.info/ .

Kör hårt, PI!

 

 
4 kommentarer

Publicerat av på januari 20, 2011 i media

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 svar till “Varför gör Politiskt Inkorrekt detta?

  1. SvavaValkyrie

    januari 24, 2011 at 7:40 e m

    Jag brukade kommentera på PI tills de plötsligt bannade mig. Jag har då självklart aldrig skrivit något regelvidrigt, utan bara ifrågasatt.

    Det är ju lite höjden av hyckleri att de som oavbrutet gnäller över att media inte vill publicera dittan och dattan själva censurerar den som inte håller med. Eller hur?

     
    • karpstryparn

      januari 25, 2011 at 12:24 f m

      Jag höll på att bli avstängd jag också en gång, fick en varning. Helsjukt, jag hade inte skrivit något regelvidrigt heller, däremot skräde jag inte orden precis i kommentaren till den aktuella artikeln.

      Hyckleri? Absolut, på den punktenn gör PI fel, visst, jag kan förstå om de inte accepterar skällsord osv, men det blir ju lite motsägelsefullt om man först skanderar att alla får komma till tals och sedan bannar folk som inte har samma åsikter som PI.
      Så jag håller med dig, det är hyckleri.

       
      • SvavaValkyrie

        mars 9, 2011 at 5:23 e m

        Tänk att vi är överens om något. 🙂

         
      • karpstryparn

        mars 9, 2011 at 10:32 e m

        Ja, hehe, det är ju inte så ofta vi är det, så det här är skitbra det.

         

Kommentera

 
