RSS

Månadsarkiv: september 2010

SD-motståndare, lär er demokrati


I söndags kväll så fick vi då äntligen ett demokratiskt parti i riksdagen, nämligen Sverigedemokraterna. Att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen är en seger för demokratin.

Men respekteras detta? Nej, inte om man ska gå efter att allt våld, hets, smutskastning, hån och lögnessspridning har blivit ännu mer indensifierat efter att partiet kom in i riksdagen (som om det inte var tillräckligt mycket innan dess).

Läs t ex http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/23/expressenledare-rattsrota-med-sd-domare/ och  http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/22/media-problematiserar-bara-sd-namndeman-i-domstolarna/  .

Vad är det som PK-media (t ex Aftonbladet och Expressen), de sju andra riksdagspartierna, alla s k ”antirasister” och andra SD-motståndare är så himla rädda för?

Är det möjligtvis att 5,7 % av alla röstberättigade svenska medborgare har tröttnat på alla lögner och all antidemokrati, och därför röstat på ett parti som verkligen ÄR demokratiskt och står för obekväma sanningar?

Ja, det verkar vara väldigt mycket som de är rädda för, varför försöker de annars med sådant som det står på t ex http://politisktinkorrekt.info/2010/09/22/sd-klev-in-i-riksdagen-och-smutskastas-vidare/ , http://politisktinkorrekt.info/2010/09/22/aftonbladet-forsoker-smutskasta-sd-genom-att-arrangera-en-falla/ ,  http://www.dn.se/nyheter/valet2010/akesson-de-andra-rikadagspartierna-agerar-odemokratiskt-1.1175174 och http://www.dn.se/nyheter/valet2010/fler-sd-namndeman-avgor-asylarenden-1.1175038 för? 

För man ska komma ihåg att SD är ett demokratiskt parti som har röstats in i riksdagen av demokratiska människor i ett demokratiskt val i ett demokratiskt land, det är både invandrare och svenskar som har röstat på SD.

Dessutom finns det både svenskar och invandrare i partiet, så det där rasisttjafset kan ju den politiska korrekthetens representanter ta och köra upp så långt upp det går där solen inte skiner, så att säga.

Ett av många bra exempel på att det inte bara är svenskar som röstar på SD har vi här: http://politisktinkorrekt.info/2010/09/22/muslimska-elever-pa-friskola-med-okand-rektor-rostade-pa-sd/ .

Sedan påstår de politiker, den media och de ”antirasister” som är emot Sverigedemokraternas inträde i riksdagen att de värnar om demokratin, och att detta är orsaken till att de anser att SD inte har i riksdagen att göra.

Men hur låter det resonnemanget?

”Hmmm, nu ska vi se här…..Jo, jag är för demokratin, och samtidigt emot den. Ja, SÅ ligger det till!”

Nu råkar det bara vara så att det resonnemanget inte ens går hem hos extremt IQ-befriade idioter. Så hur i helskotta ska det då kunna gå hem hos vanliga normala människor?

Ja, det är väl snarare en fråga som man ska ställa till alla antidemokrater som är emot att SD har kommit in i riksdagen. Vet dessa typer vad ordet demokrati betyder? Nej, uppenbarligen så gör de inte det.

Det är tydligt att många SD-motståndare inte vet hur demokrati fungerar, t ex de antidemokratiska fascister som varje dag den här veckan har demonstrerat här och var i Sverige mot SD sedan partiet kom in i riksdagen.

Respekterar och accepterar inte dessa ”demonstranter” demokratiska val? Respekterar och accepterar de inte alla människors lika värde? Respekterar och accepterar de inte de svenskar och invandrare som har röstat på SD?

Svaret på dessa tre frågor är ett klart och tydligt NEJ!

Är dessa ”demonstranter” emot demokratin? Är de emot alla människors lika värde? Är de emot de svenskar och invandrare som har röstat på SD?

Svaret på dessa tre frågor är ett klart och tydligt JA!

Läs mer om antidemokratiska ”antirasisters” demonstrationer på bl a http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tusentals-demonstrerade-mot-sd_5366071.svd ,    http://gt.expressen.se/nyheter/1.2144519/tusentals-goteborgare-i-protest-mot-sd och http://rodalund.wordpress.com/2010/09/22/demonstrera-mot-sd-pa-tors/ .

Dessutom är typer som dessa ”demonstranter” rasister och hbt-hatare, eftersom en del av de som röstar på SD eller som är med i partiet kommer ifrån olika folkgrupper och inte har samma sexuella läggning.

Det är alltså precis likadant med SD och dess väljare som i alla andra partiers fall.

När det gäller demokrati så betyder det att alla människor (ja, de röstberättigade då) bestämmer vilka partier som de tänker rösta på, detta är en av hörnstenarna i den svenska demokratin.

Sedan finns det personer som av någon konstig anledning tror att de riksdagspartier som minst människor har röstat på har minimalt med inflytande.

Men om detta skulle stämma så skulle ju varken Vänsterpartiet eller Kristdemokraterna ha något inflytande alls i svensk politik de närmaste 4 åren, dessa två partier var ju de som fick minst röster utav riksdagspartierna.

Så jag förstår att Göran Hägglund och Lars Ohly (särskilt Lars Ohly) var förbannade över att SD gick om dem i riksdagsvalet.

Så, Lars Ohly, det är fullt förståeligt att du har haft en ”varböld” i hjärnan och ditt psyke sedan det stod klart att SD kommer in i riksdagen. Nu verkar det dock som om den där ”varbölden” har ”tappat kraft”, enligt vad som stod i Metro igår så har du ju nu accepterat att du kan få en sverigedemokrat som ”granne” i riksdagen.

Ja, tal på det ja, ni riksdagspolitiker som hela tiden har tjatat så att det nästan har gått hål på Sveriges alla tapeter om att man ska ta debatten med Sverigedemokraterna, trots att nästan ingen utav er har gjort det (de få av er som har gjort det har dock förlorat debatten ganska rejält):

Nu har ni en jättechans att ta debatten med Sverigedemokraterna, för nu har ju partiet kommit in i riksdagen. Så nu går det inte längre att undgå debatten med dem, såvida ni inte har tänkt att springa ut ur riksdagen, gräva er varsitt djupt hål i närmaste gräsplätt och krypa ner där för att inte komma upp ur dem förrän om tidigast fyra år, då det är val igen.

Eller också kan ni ta debatten med Sverigedemokraterna (det ska bli intressant att se hur DET kommer att gå,  HA HA HA), för nu är de ju i riksdagen.

Fast det var väl knappast DÄR som ni hade tänkt er att debattera med dem. Eller?

Surt, sade räven, hehe!

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Reinfeldt tycker att allt våld emot SD är bra


Jaha, idag så har Stadsminister Fredrik Reinfeldt uttalat sig om allt våld som begås emot Sverigedemokraterna, t ex i det fall då en ung sverigedemokrat som kandiderar för Sverigedemokraterna i Malmö i fredags fick sin hals skuren och ett hakkors inristat i sin panna utav några vänsterextremister som talade svenska med arabisk brytning.

Jimmie Åkesson skickade ju igår med anledning av detta vidriga mordförsök ett brev till samtliga riksdagspartiledare, där han bl a undrade vad de tänker göra åt vidriga våldsdåd som t ex detta.

Brevet finns publicerat på bl a http://politisktinkorrekt.info/2010/09/13/jimmie-akesson-oppet-brev-till-partiledarna-for-riksdagspartierna/ .

Igår fick han också svar från minst sagt oväntat håll, nämligen ifrån Vänsterpartiets ledare Lars Ohly. Ohly fördömde mordförsöket direkt.

Läs mer om det hela på bl a http://allehanda.se/start/inrikes/1.2326282-ohly-fordomer-sd-overfall , http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/13/ohly-fordomer-sd-overfall/ , http://politisktinkorrekt.info/2010/09/13/helvetet-fros-just-till-is-lars-ohly-fordomer-sd-overfall/ , http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ohly-fordomer-sd-overfall_5313985.svd , http://www.nyhetspressen.se/923019.html och http://www.dagensps.se/opinionen/artiklar/2010/09/13/84054162/index.xml .

Ja, även om det här nog bara är en läpparnas bekännelse ifrån Lars Ohly så är han ändå bra mycket mer demokratisk i det här fallet än de övriga riksdagspartiledarna är. För de har inte fördömt det, och det kommer de inte att göra heller.

Ta bara Stadsminister Fredrik Reinfeldt uttalande idag om våldet emot Sverigedemokraterna.

Han sade nämligen att Sverigedemokraterna inte ska vara förvånade när extremister misshandlar och hotar partiets kandidater, eller attackerar och omöjliggör partiets tillståndsgivna valmöten:

-Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.

Och han säger också återigen följande ”demokratiska” sak om SD:

 -Det spelar roll hur stark regering vi får och den som tycker om Sverige röstar inte på Sverigedemokraterna.

Läs själva hans uttalanden på bl a http://hd.se/skane/2010/09/14/reinfeldt-vadjar-till-fornuftet/ ,  http://politisktinkorrekt.info/2010/09/14/reinfeldt-uttalar-sig-om-valdet-mot-sd/  ,  http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/14/reinfeldt-legitimerar-politiskt-vald/  , http://herrborjesson.wordpress.com/2010/09/14/reinfeldt-uppviglar-till-vald-mot-sd/ , http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article7782224.ab , http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.445946-borg-och-bildt-till-sd-faste  , http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6273680 och  http://www.svd.se/nyheter/inrikes/borg-och-bildt-till-sd-faste_5319029.svd , http://vlt.se/nyheter/omvarlden/1.949853-borg-och-bildt-till-sd-faste och http://www.blt.se/nyheter/tt_inrikes/borg-och-bildt-till-sd-faste%282106004%29.gm .

Men du, Reinfeldt, nu ska jag berätta en hemlighet för dig, nämligen att det är precis TVÄRTOM! För den som tycker om Sverige röstar på Sverigedemokraterna.

Till och med Expos vänsterextreme chefredaktör Daniel Poohl har fördömt våldet emot Sverigedemokraterna, även om det med all säkerhet också var en läpparnas bekännelse.

Men Reinfeldt då…..

Jadu, mitt ”kära” avskum Fredrik Reinfeldt, nu har du verkligen visat ditt rätta ansikte för Sveriges medborgare, både för svenskar och invandrare.

För du uppmanar ju, i och med dina uttalanden, till fortsatt våld emot Sverigedemokraterna. Och du anser ju att detta våld är HELT rätt.

För det du säger är faktiskt följande:

-Ni därute som är beredda att begå våldshandlingar för att stoppa SD eller som gör det, fortsätt så. Misshandla SD:are, skär sönder SD:are, spräng deras hus i luften, mörda dem, ja, gör vad faan ni vill bara ni utrotar dem hela bunten. Jag håller er om ryggen till 100 %, i vad ni än gör!

Om det är några som ska utrotas så är det avskum som DU, Fredrik Reinfeldt!!! Ty du får Adolf Hitler att framstå som den absolut bästa människa som någonsin över huvutaget har existerat på denna jord.

Och att Lars Ohly är demokratiskt lagd jämfört med dig, ja, det trodde man ju aldrig.

Nu är det bara att vänta på nästa våldsförhärligande uttalande och hat emot demokratin ifrån någon av de andra riksdagspartiledarna. Vem ska förhärliga våldet emot Sverigedemokraterna nästa gång?

Blir det Mona Sahlin? Maud Olofsson? Maria Wetterstrand? Peter Eriksson? Göran Hägglund? Jan Björklund?

Eller blir det allihop på en gång?

Visst, Reinfeldts uttalanden om detta våld går spikrakt emot allt vad demokrati innebär, men en sak gör han dock bra.

Vad är det då? Jo, han står för vad han är, nämligen ett extremt vidrigt avskum som hatar demokratin och som gör vad han kan för att visa detta.

Hade Adolf Hitler levt idag så hade jag litat mer på honom, om han hade sagt att han värnade om och var mån om demokratin.

Hade inte ni gjort samma sak?

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Sociala medier påverkar stort i årets valrörelse


I dag har det här och var i politiskt korrekt media som t ex SVT text-tv och TV4 text-tv stått artiklar i vilka det påstås att sociala medier som t ex Facebook, Twitter och bloggar floppar i årets valrörelse.

Läs mer om det hela på bl a http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1235929/Sociala-medier-flopp-i-valrorelsen.html , http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/sociala-medier-flopp-i-valrorelsen_5306117.svd , http://hd.se/inrikes/2010/09/12/sociala-medier-flopp-i-valrorelsen/ och http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=225180 .

Ja, vad ska man säga om dessa påståenden? Att de sociala medierna inte påverkar valrörelsen är mera ett rent önsketänkande ifrån det politiskt korrekta etablissemangets sida.

För om påståendena vore sanna så skulle inte nyhetssiter som t ex Fria Nyheter på http://frianyheter.wordpress.com/ , Politiskt Inkorrekt på http://politisktinkorrekt.info/ och Fria Tider på http://www.friatider.se/ påverka valrörelsen. När det gäller Politiskt Inkorrekt så tillhör den de nyhetssiter som har mest inflytande, under sommaren har denna nyhetssida legat på mellan 15:e till 30:e plats när det gäller de nyhetssidor i Sverige som har mest inflytande.

Alltså har det politiskt korrekta etablissemanget ännu en gång i den stora mängden av gånger fullständigt fel.

Men att de som representerar det har det, ja, det är ju väldigt vanligt. Ja, många gånger är det rent utsagt pinsamt för dem själva.

Och stödet för Sverigedemokraterna bara ökar och ökar, i de senaste 6 opininonsmätningarna har partiet legat kraftigt över 4 %:s-spärren, sedan april förra året har SD legat över riksdagsspärren i nästan varenda opinionsmätning. Och detta trots PK-fascisternas smutskastning och alla absurda lögner om SD, den ena värre och löjligare än den andra.

Ja, i dessa tider är det uppenbarligen inte så roligt att vara politiskt inkorrekt, särskilt inte när all smörja som sprids om Sverigedemokraterna utav PK-media bara gör att partiet kommer in i riksdagen.

Som SD:s partiledare Jimmie Åkesson sade i en intervju härom dagen: -Jag är helt säker på att vi kommer in i riksdagen i år, det har jag varit länge.

Idag är det ju dessutom exakt en vecka kvar till valet, och då kommer Sveriges riksdag att äntras av ett nytt parti.

Det partiet heter Sverigedemokraterna.

 
2 kommentarer

Publicerat av på september 12, 2010 i demokrati, media, politik

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,