RSS

Fel att homosexuella får gifta sig

20 Jul

Vad tycker ni om att homosexuella, både manliga och kvinnliga sådana, sedan den 1:a maj i år har rätt att gifta sig?

Själv tycker jag att det är fel, eftersom äktenskapet alltid har varit avsett för man och kvinna.

Och det är det fortfarande, för även om både manliga och kvinnliga homosexuella nu får gifta sig så går det knappast att ändra på människors inställning till detta.

De flesta människor anser inte att detta är riktiga äktenskap, och det kan inga lagar ändra på.

Missförstå mig rätt nu, homosexuella får vara homosexuella hur mycket de vill, men i och med att de är det så har de också avsagt sig giftemålsrättigheten, och även rättigheten att få skaffa barn. Men det har med deras sexualitet att göra, inte att de är människor.

Det var fel redan när partnerskapet för dem kom, men nu är det ännu mer fel.

Men som tur är så är det upp till varje präst om han eller hon vill viga dessa människor, det säger lagen.
Ingen kan tvinga någon präst att viga ett homosexuellt par om han eller hon inte vill, för om präster skulle vara tvingade till det så skulle ordet tvångsäktenskap få en helt ny innebörd, eller rättare sagt tvångsvigning.

Dessutom är homosexualitet inte förenligt med naturen.

Nu kanske någon säger: -Ja, men homosexualitet finns ju i enstaka fall hos olika djurarter, t ex hos grisar och pingviner.

Jo, det är ju sant, den som säger någonting annat pratar i nattmössan.
Men snedsprång förekommer ibland, och det gäller även i sådana här fall.

Homosexuella har även rätt att skaffa barn, det tycker jag också är fel. Man måste tänka på barnens bästa.

Jag menar dock inte att dessa människor skulle vara dåliga föräldrar, men deras barn får en konstig bild av förhållandet man-och-kvinna.

Man kan ju tänka sig hur det skulle låta om något barn skulle presentera sina föräldrar.

”Det här är min mamma Karl-Erik och det här är min pappa Sven-Uno”.

Och om det är ett lesbiskt par så kan det låta så här: ”Det här är min pappa Greta, och här är min mamma Lena”.

Ja, snacka om att barnen får en felaktig bild av kärnfamiljen.

Men inte bara det. Det barn som växer upp i en homosexuell familj kan bli dödat, med tanke på allt homohat som finns.

Men som jag har sagt, eller rättare sagt skrivit, tidigare så är det inte frågan om att homosexuella skulle vara dåliga föräldrar, eller att de inte älskar varandra lika mycket som ett heterosexuellt par gör.

Nej, det är bara det att det är fel, av vilka orsaker har jag nämnt tidigare i inlägget.

På tal om homosexuella giftemål så stod förresten ikväll följande artikel på TV4:s text-tv:

Fler lesbiska än bögar gifter sig

Fler kvinnliga par än manliga har valt att gifta sig, sedan homosexuella par fick rätt att ingå äktenskap den 1:a maj. 37 kvinnliga par har vigts jämfört med 11 manliga, visar statistik från SCB.
När parterskapslagen infördes 1995 var trenden den motsatta – tre gånger så många män som kvinnor ingick då partnerskap.

Antalet barn i partnerskapsfamiljer har tiodubblats under de senaste tio åren.

Ja, allt det här är ju helgalet.

Förresten så stod det i artikelrubriken på TV4:s text-tv ordet bögar.

Detta innebär att TV4 i och med detta har gjort sig skyldiga till kräkning, och sådant är enligt svensk lag förbjudet.

Jag är förvånad över att det inte stod ordet flator istället för lesbiska också, för kan det stå det ena kan det ju också stå det andra.

Visst hade det blivit en ”fin” artikel då, eller hur? ”Fler flator än bögar gifter sig”.

Heja TV4!

 
42 kommentarer

Publicerat av på juli 20, 2009 i Läggningar, media, Samhällsproblem

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

42 svar till “Fel att homosexuella får gifta sig

  1. igerson

    mars 16, 2010 at 6:43 e m

    Dina två huvudargument mot homosexuella äktenskap är att äktenskapet instiftades för heterosexuella par och att heterosexuella par är mer naturligt. Jag menar att dina argument är felaktiga.

    Du skriver att ”Själv tycker jag att det är fel, eftersom äktenskapet alltid har varit avsett för man och kvinna.”, men du motiverar inte varför det är ett värde i att avstå förändring. Kungahuset skapades för att regera Sverige, men då samhällets normer förändrats har man tagit makten från kungahuset. Hur motiverar du att man inte ska revidera äktenskapets sätt att vara? Bör vi inte ständigt revidera samhället som helhet? Bör vi sluta kritisera och bygga om/bygga vidare samhället? Jag menar att du bör se över argumentet innan du föreslår en cementering av de principer som styr samhället – och delar av samhället.

    Vidare skriver du att ”Dessutom är homosexualitet inte förenligt med naturen.” och antyder på det sättet att det ”naturliga” är det vi bör hålla oss till. En kvinna i fruktbarhetsålder (ca 14-50) är skapad för att bära och föda ett barn vart eller vartannat år. Betyder det att kvinnor bör sträva efter att föda ett barn vartannat år? Jag menar att du behöver se över ditt argument om det ”naturliga” som det moraliskt rätta.

    Jag tycker att du bör revidera dina argument emot homosexuella äktenskap som helhet och dessutom försöka se på konsekvenserna som skulle följa av både ett fortsatt förbud och en legalisering, för att sedan jämföra vilken värld du vill leva i.

     
    • karpstryparn

      mars 16, 2010 at 7:37 e m

      Och jag tycker att det är du själv som borde revidera både dina argument och dina påståenden, bl a på grund utav de är felaktiga.
      För en värld som är grundat på bl a de saker som jag har skrivit i detta inlägg är den värld som jag vill leva i.

       
  2. Edvin

    juli 8, 2011 at 3:02 f m

    Du tycker det inte är fel att vara homosexuell men ändå säger du att dom inte ska få gifta sig eller ha barn ihop!?
    Kan väl säga att man har hört den förut. Tex: Jag har inget imot svarta så länge dom inte går i samma skola som mig.
    Du hör själv och larvigt och knäppt det låter…
    Du tycker det är fel med homosexualiteten och Jag tycker det är fel på dig.
    Varför ska inte ett homosexuellt par få gifta sig?
    Och varför inte få ha ett barn tillsammans?
    Du säger att barnet får en konstig konstig bild av förhållandet man och kvinna, vad är det för fel med bilden man och man eller kvinna och kvinna?
    Jag tycker att homosexualiteten är precis lika bra och fin som bi- och heterosexualiteten.
    Och om ett barn ska presentera Sina homosexuella föräldrar säger det såhär ”det här är min mamma lotta och min mamma Katarina” eller ” det här är mina föräldrar lotta och Katarina” .
    Om du har något svar på det här ta och skicka det gärna.

     
    • karpstryparn

      juli 11, 2011 at 9:28 e m

      Du är inte för åsiktsfrihet tydligen, detta märks tydligt i din kommentar.

      Men vill du ha ett svar så ska du få det:

      Exakt, man får vara homosexuell om man vill, men då har man också enligt naturlagarna avsagt sig rätten att få gifta sig och att skaffa barn.

      Angående hört den förut: Den typen av resonnemang som du kör med har jag också hört förut, det är lika verklighetsfrånvänt och patetiskt varenda gång.

      Angående fel på mig: Ge faan i att kommentera då, ingen tvingar dig.

      Angående inte få gifta sig och få barn tillsammans: Om jag inte minns helt fel så står det svaret redan i mitt inlägg.

      Vad det är för fel? Anledningen till att det finns två människokön är alldeles självklar, om det skulle vara exakt som du vill så hade inte människan funnits över huvudtaget, det krävs en man för att göra en kvinna med barn. Eller hur?

      Angående vilken sexuell läggning som är ”fin”: Det är inte som det är frågan om.

      Angående vad barn säger: Barn har många gånger mer i skallen än vuxna märkligt nog, därför säger ett barn ”Det här är min pappa Arne och det här är min mamma Lotta” eller andra mans- och kvinnonamn, beroende på vad föräldrarna heter förstås.

      Så där, nu har jag svarat dig.

      Är det någonting mer som du vill ha svar på?

       
    • Karpstryparn

      augusti 30, 2011 at 9:38 f m

      Om du undrar varför din svarskommentar från idag raderades så beror det på följande: Det stod mängder med skit i den, du skrev även saker i den som var totalt ovidkommande, vilka det var vet du nog om du tänker efter lite grann…..fast då måste du ju tänka efter förstås, och det är jag inte så säker på att du klarar av.

      Men jag tänker ändå besvara din borttagna kommentar med följande: Du kan ej få mig att ändra mig i mina åsikter, däremot är du välkommen att försöka.
      Men om du vill att dina kommande kommentarer ska stå kvar så skriv inte skit i dem.

      Mvh // Karpstryparn

       
    • Karpstryparn

      augusti 30, 2011 at 9:43 f m

      Om du undrar varför din svarskommentar från idag raderades så beror det på följande: Det stod mängder med skit i den, du skrev även saker i den som var totalt ovidkommande, vilka det var vet du nog om du tänker efter lite grann…..fast då måste du ju tänka efter förstås, och det är jag inte så säker på att du klarar av.

      Men jag tänker ändå besvara din borttagna kommentar med följande: Du kan ej få mig att ändra mig i mina åsikter, däremot är du välkommen att försöka.
      Men om du vill att dina kommande kommentarer ska stå kvar så skriv inte skit i dem. (Nu blev det visserligen en dubbelpostning, men just nu har jag inte tid med att ta bort den som postades på fel, ställe)

      Mvh // Karpstryparn

       
    • susanne

      september 8, 2011 at 6:08 f m

      Hej Edvin!
      Kul att du dök upp igen och ja vi är helt överrens i den här frågan. Kan dessvärre inte se ditt senaste inlägg (därför lägger jag min kommentar här istället) Kanske har du blivit refuserad…:-) Svårt att veta om man ska ignorera eller debatterna denna typ av åsikter.
      Vårt samhälle har väl länge ignorerat men med den risken att de tror att det är fler som håller med dem än det verkligen är pga. att de sällan eller aldrig får mothugg. Därför är det bra att debattera tycker jag. Nu är det lite tungrott med just denne gosse då han har många åsikter men väldigt lite fakta bakom sig (som du säkert sett). Nu kommer jag att få en kommentar typ ”jag har visst en massa fakta, det är du som är dum!! ” dvs. sandlådenivå.
      Jaha nu lär väl jag åka ut härifrån med huvudet före jag också…:-) Ha det bra Edvin!!

       
      • karpstryparn

        september 8, 2011 at 10:12 f m

        Sussanne, din kommentar tas inte bort.
        Anledningen till det är enkel: Dina kommentarer innehåller inga personangrepp, påhopp osv. Men det gjorde Edvins två senaste kommentarer, därför raderade jag dem.
        Visst, jag håller inte med om vad du säger i din kommentarer, men du är seriös i alla fall.

        Men Edvin kan uppenbarligen inte vara det.

        Angående inga argument: Du har inga argument, Sussanne, däremot har du åsikter. Fakta har du heller inte.

         
      • karpstryparn

        september 8, 2011 at 10:15 f m

        Sussanne, dina kommentarer tas inte bort, du är ju seriös. Edvins sista kommentarer innnehöll mest personangrepp, påhopp osv, han har sumpat sin chans.

        Men, Sussanne, du har fortfarande inga fakta eller argument. Däremot har du åsikter.

         
      • Karpstryparn

        september 8, 2011 at 10:25 f m

        Hoppsan, hehe, det blev tydligen dubbelpostning. Måste ha blivit något fel någonstans.

         
      • karpstryparn

        september 8, 2011 at 10:28 f m

        Har besvarat din kommentar, Sussanne, du hittar mitt svar i kommentarsfältet.

         
  3. Susanne Johansson

    augusti 7, 2011 at 7:07 e m

    ”Det barn som växer upp i en homosexuell familj kan bli dödat, med tanke på allt homohat som finns….”

    Ja du det är ju precis människor med dina åsikter som håller homofobin vid liv….slappna av lite
    och du…dags att uppdatera sig lite också. Numera inser allt fler att detta med de två könen man och kvinna inte alltid är så solklart. Det finns sk. genusvarianter som uppkommer helt naturligt både bland djur och männiksor. I Indien har man gått så långt att man erkänt ett tredje kön.
    Tänk om vi kunde se varandra som människor rätt och slätt och lite mindre på vad vi har eller inte har mellan benen.

     
    • karpstryparn

      augusti 30, 2011 at 9:30 f m

      Att du har problem med vad jag skriver om är inte mitt problem, utan ditt. Och vad beträffande åsikter så är det ju människor med dina åsikter som håller homofobin vid liv, ni är ju för faan extremister. Vill du att människor med en viss sorts läggning ska utrotas? Det verkar så.

       
      • Susanne Johansson

        augusti 30, 2011 at 2:54 e m

        Jag har inte på något vis problem med vad du skriver men eftersom du ventilerar dina åsikter på ett forum så antar jag att det är debatt du söker. Eller ? Annars hade du väl kunnat göra en hemsida vilken som helst där dina åsikter kunde få stå oemotsagda.
        Så med anledning av din svar till mig ovan vill jag därför att du förtydligar dig lite i hur du menar.
        På vilket vis är vi som tycker att det är helt ok att ha en annan sexuell läggning än hetero extremister? Det innebär ju inte att vi vill att alla ska vara homo eller annat, bara att det ska vara ok och att man accepteras för det man är.
        På vilket vis håller vi som inte är homofober homofobin vid liv? Det får jag inte heller ihop.
        Känns som hela ditt svar är lite förhastat och ogenomtänkt men jag ger dig gärna en ny chans till förtydligande.

         
    • Karpstryparn

      augusti 31, 2011 at 10:29 f m

      Tillägg: Under den pridefestivalen uppmanade också festivaldeltagarna till mord på heterosexuella på grund av de är just heterosexuella, temat under festivalen var nämligen att heterosexuella skulle mördas för deras läggnings skull. Det var arrangörerna som hade bestämt temat för festivalen.

      Tycker du att man ska mördas för sin sexuella läggnings skull? Det verkar ju som du tycker det.

       
      • Susanne Johansson

        augusti 31, 2011 at 3:38 e m

        Hm…temat för Pride var ”Öppenhet” och inget annat, Jag vet inte vad du fått ”Mörda heterosexuella” ifrån… http://www.stockholmpride.org/2011/Tema-2011/ kolla själv.
        Så det där har du nog fått om bakfoten…om inte så leta gärna upp en länk som visar att temat var ”Mörda heterosexuella” istället.

         
    • Karpstryparn

      september 1, 2011 at 10:01 f m

      Det är du som inte vet vad du pratar om, Sussanne, temat för den pridefestivalen var nämligen Död åt heterosexuella, det i form av budskapet Död åt heteronormen! Nå, ringer det en liten klocka hos dig NU då? Om inte så har du inte hängt med riktigt, eller rättare sagt: Du har inte hängt med alls.

      Jag besvarade igår också den kommentar som du postade igår, nämligen den där du tyckte att jag borde ha startat en hemsida istället. Jag vet inte om du har sett mitt svar på den än, men mitt svar finns i kommentarsfältet till det här blogginlägget.

       
      • Susanne Johansson

        september 1, 2011 at 10:26 f m

        Heteronormen är en helt annan sak. Googla på heteronormen så får du veta mer.
        Du kommer då att förstå att det inte alls handlar om att döda/utrota heterosexuella. Jag respekterar att folk har olika åsikter men att bygga sina åsikter på rena faktafel är lite tråkigt. Själv är jag av den åsikten att all kärlek är bra kärlek även mellan människor av samma kön. Jag tror inte det skulle innebära att alla heterosexuella skulle utrotas, nej hetero kommer alltid att vara i majoritet men för den skull finns det ju ingen anledning till att inte acceptera de som inte är hetero. Har kikat runt lite bland dina andra inlägg och ser att du har starka åsikter i mycket. oj nu har du visst svarat igen (jag får automatiska mail) måste kolla vad du skriver nu då….

         
      • karpstryparn

        september 1, 2011 at 10:40 f m

        Det där håller jag inte med om, om det vore så som du sade så skulle det ju inte heteronormen eftersom det är sammankopplat med heterosexualitet. Det är ju som om HBT-festivaler inte skulle ha med HBT-människor att göra.

        Tyvärr bygger jag inte några åsikter på faktafel, det märker nu du nog när du kikar igenom mina andra inlägg.

        Att inte alla heterosexuella utrotas? Nähä du…..Har du glömt bort vad ordet utrotning betyder? Det verkar nämligen så.

        Japp, jag har starka åsikter när det gäller det mesta, för det får jag oftast positiv uppmärksamhet.

        Automatiska mail? Sedärja, själv får jag kolla min mail för att få reda på om jag har fått något.

         
    • Karpstryparn

      september 1, 2011 at 10:04 f m

      Tillägg: Din länk gäller 2011 års pridefestival, den pridefestival som jag pratar om skedde för 2 år sedan. Som sagt, du vet inte vad du pratar om.

       
      • Susanne

        september 1, 2011 at 10:49 f m

        Du skrev aldrig vilket Prideår du menade. Det där med Heteronormen har jag tagit upp i mitt andra svar.
        Du har all rätt till dina åsikter men jag tycker det är mycket just åsikter och väldigt lite fakta i dina påståenden. Det gör det lite urvattnat att argumentera. Tyvärr.

         
      • karpstryparn

        september 1, 2011 at 12:45 e m

        Har du svårt för att läsa? Har du svårt för att fatta? Uppenbarligen är det båda två. Jag skrev att den pridefestival jag syftade på var för 2 år sedan, alltså 2009. Hur svårt var det för dig att fatta detta? Uppenbarligen jättemycket.

        Angående heteronormen: Du har inte tagit upp ett enda dugg, i alla fall inga fakta. Däremot har du åsikter.

        Angående mycket åsikter: Du anklagar mig för inte ha fakta, vilket jag har. Det är du själv som inte har några fakta över huvudtaget, det gör det lite urvattnat att argumentera. Tyvärr.

         
      • Susanne

        september 1, 2011 at 1:01 e m

        Det var detta inlägget jag svarade på…Tillägg: Under den pridefestivalen uppmanade också festivaldeltagarna till mord på heterosexuella på grund av de är ju….

        Där såg jag inget årsbestämmande på Priden. DärEFTER läste jag ditt andra inlägg och då gissade jag att det var heteronromen du menade för det var temat för Pride 2009. Nog om det.
        Om du vill ha fakta är det som sagt bara att googla lite på heteronormen.

         
      • karpstryparn

        september 1, 2011 at 1:13 e m

        Ahaa, okej.

        Angående ”fakta”: Varför ska jag googla efter heteronormen? Du har ju själv sagt att ämnet är uttömt, du kommer ju inte med fakta heller.

        Dessutom har du fortfarande inte besvarat en annan av mina svarskommentarer som svar på den där du skrev det där om bl a en hemsida.
        Har du ännu inte lyckats hitta den? I så fall är någonting som är mycket märkligt, eftersom jag alldeles nyss postade den för andra gången, detta för att du tydligen har missat den. Ändå sade jag ju att den står längst ner, ofattbart att du inte har hittat den då.
        Eller är det krångel med ditt internet?

         
    • Karpstryparn

      september 1, 2011 at 1:02 e m

      Eftersom du tydligen inte klarar av att hitta mitt i en annan kommentar publicerat svar till dig angående några saker så kopierar jag det och ger dig det här (hur svårt är det förresten för dig att leta upp det? Det står ju längst ner i kommentarsfältet) istället.

      Så här kommer det:

      Mitt svar är inte ogenomtänkt för fem öre, med din extrema inställning bäddar du för exakt detsamma som du totalt huvudlöst påstår att jag själv gör. Det intressanta är dock att du inte inser det själv, det är människor som du som försvarar extrema hållningar från homosexuellt håll gentemot heterosexuella som gör att hatet och vreden emot homosexuella ökar.

      Ett exempel: För två år sedan under pridefestivalen i Stockholm skanderades det och basunerades ut öppet hat emot heterosexuella utav större delen av de homosexuella som gick i tåget, även andra HBT-människor gjorde samma sak men inte i samma omfattning och med samma hat som de homosexuella gjorde, ingen ledande heteroperson fördömde hatet och du fördömer det tydligen inte du heller.

      Känns som hela ditt svar är minst sagt förhastat och fullständigt ogenomtänkt, men jag ger dig gärna en ny chans till förtydligande.

      Och angående det där med ventilering på ett forum: En blogg är inget forum, oavsett om det är min eller någon annans. I annat fall hade det inte hetat blogg. Men eftersom du inte vet skillnaden så är det ju naturligtvis inte så lätt.

      Och nej, jag söker inte debatt, hade jag gjort det så hade jag debatterat i något forum (vilket jag också har gjort många gånger). Däremot har jag inget problem med att folk kommenterar mina blogginlägg naturligtvis, har man ett kommentarsfält stängt så blir det bara löjligt. Det är ju som att stänga kommentarsfält till tidningsartiklar, blir ju patetiskt och fegt det också. Bloggade förresten om det sistnämnda på http://www.karpstryparn.blogspot.com igår och i förrgår.

       
  4. Karpstryparn

    augusti 31, 2011 at 10:19 f m

    Mitt svar är inte ogenomtänkt för fem öre, med din extrema inställning bäddar du för exakt detsamma som du totalt huvudlöst påstår att jag själv gör. Det intressanta är dock att du inte inser det själv, det är människor som du som försvarar extrema hållningar från homosexuellt håll gentemot heterosexuella som gör att hatet och vreden emot homosexuella ökar.

    Ett exempel: För två år sedan under pridefestivalen i Stockholm skanderades det och basunerades ut öppet hat emot heterosexuella utav större delen av de homosexuella som gick i tåget, även andra HBT-människor gjorde samma sak men inte i samma omfattning och med samma hat som de homosexuella gjorde, ingen ledande heteroperson fördömde hatet och du fördömer det tydligen inte du heller.

    Känns som hela ditt svar är minst sagt förhastat och fullständigt ogenomtänkt, men jag ger dig gärna en ny chans till förtydligande.

    Och angående det där med ventilering på ett forum: En blogg är inget forum, oavsett om det är min eller någon annans. I annat fall hade det inte hetat blogg. Men eftersom du inte vet skillnaden så är det ju naturligtvis inte så lätt.

    Och nej, jag söker inte debatt, hade jag gjort det så hade jag debatterat i något forum (vilket jag också har gjort många gånger). Däremot har jag inget problem med att folk kommenterar mina blogginlägg naturligtvis, har man ett kommentarsfält stängt så blir det bara löjligt. Det är ju som att stänga kommentarsfält till tidningsartiklar, blir ju patetiskt och fegt det också. Bloggade förresten om det sistnämnda på http://www.karpstryparn.blogspot.com igår och i förrgår.

     
  5. S

    september 1, 2011 at 1:50 e m

    Det var inte ämnet heteronomen som jag ansåg vara uttömt utan möjligheten att argumentera när debatten grundar sig mer på åsikter än fakta.
    Undrar vart signaturen Edvin tagit vägen ?

     
    • karpstryparn

      september 1, 2011 at 4:37 e m

      Okej, men nu råkar det vara så att jag har gått om fakta.

      Angående Edvin: Ingen aning, jag väntar fortfarande på svar från den personen.

       
      • Edvin

        september 11, 2011 at 8:05 e m

        Vad var frågan??

         
      • karpstryparn

        september 12, 2011 at 10:13 f m

        Det minns jag inte, men det är oviktigt nu eftersom det var ett bra tag sedan.

         
  6. susanne

    september 8, 2011 at 6:14 f m

    Fegt Karpis! 2 inlägg från Edvin har du tagit bort nu. Inlägg som inte har varit vassare i tonen än dina egna dock med motsatta åsikter.

     
    • karpstryparn

      september 8, 2011 at 10:18 f m

      Fel, Sussanne, Edvin hade sig själv att skylla. Jag tolererar varken personangrepp, påhopp osv, därför togs hans kommentarer bort. Han får inga fler chanser nu.

      Om du har en blogg så tror jag inte du accepterar sådant heller.
      Eller gör du det?

       
    • Erik

      januari 20, 2013 at 7:43 f m

      Hej.
      Karpstryparen har rätt att göra så.
      Dessutom är all homosex fel. alla som har den läggningen har en medfödd störning.
      Jag vet att kvinnor är liberalare när det gäller homosex inte konstigt med tanke på att kvinnor är mkt. mer emotionella. Men samhället kan inte låta sig styras av knäppa känslor som lesbiska och bögar representerar. Allt detta kommer att leda till undergång för mänskligheten se gamla romariket som föll samman på sin omoral. Nej all homosex är fel, och konstgjord befrukting med insemination av okänd fader, stackars barn som ska växa upp och inte veta sina rötter därför att ett par lesbiska är så egoistiska och till varje pris måste ha barn genom insemination. Vilket sjukt samhälle vi lever i.
      Erik

       
  7. Edvin

    september 11, 2011 at 8:08 e m

    Varför kan vi inte bara leva i en värld där folk inte bryr sig om vem man blir intresserad av…(Jag blir seriöst ledsen!)

    Stolt bisexuella

    Go Susanne

     
    • Karpstryparn

      september 12, 2011 at 10:00 f m

      Vi lever inte i en sådan värld, och jag tror aldrig att vi kommer att göra det. Så varför det är så får du fråga någon annan om, jag har inget svar på det.

      Kan väl också nämna att jag känner två personer som är bisexuella, har även haft en flickvän som var bisexuell.

      En liten fråga till dig, Edvin: Vad är det som du stör dig på så himla mycket när det gäller mitt blogginlägg? Är du ute efter att enbart störa dig så finns det ”bättre” inlägg än mitt, det kan jag lova dig.
      Du är mer stönig och efterhängsen än en blodigel, man kan ju tro att du är kåt på mig.
      Är du det, eller vad är det frågan om?

      Ärligt talat så börjar jag tröttna på ditt patetiska tjat, enda orsaken till att jag publicerar din kommentar är att det inte står några personangrepp osv den här gången.

      Så jag ska vara schysst, du får EN chans till att visa att du kan skriva kommentarer utan sådant. Men kan du inte det så får du skylla dig själv.

       
    • karpstryparn

      september 12, 2011 at 5:50 e m

      Edvin, du glömmer tydligen väldigt fort du, jag gav dig EN chans till att kunna skriva en kommentar som inte innehöll personangrepp och påhopp, och ändå skrev du för en liten stund sedan en kommentar som innehöll just sådant. Jag syftar nu på t ex det där med att du påstod att jag lever på tidigt 1900-tal.
      Men nu får du inga fler chanser, från och med nu tas i fortsättningen kommentarer från dig bort så fort jag får se dem.
      Om det gick så skulle jag blockera dig, men tyvärr så går det inte.

      Men där rök dina chanser att få fler kommentarer att stå kvar.

      Bye bye!

       
  8. susanne

    september 12, 2011 at 4:25 f m

    Håller med Edvin, Sexuell läggning känns så oviktigt.Kärlek skadar ju inte. Bättre lägga energi på att lösa riktiga problem som krig, svält, förtryck mm.

     
    • karpstryparn

      september 12, 2011 at 10:12 f m

      Nu råkar det vara så att det är jag som bestämmer vad jag bloggar om, inte du eller någon annan bestämmer det.
      För övrigt bloggar jag om andra saker också, t ex invandringsproblem av olika slag och politisk korrekthet. Detta märks både i denna blogg och i Karpstryparn II.

       
      • Jessica söderlunfd

        juli 27, 2012 at 8:18 e m

        Homosexualitet är fel. Människan är utrustad med fri vilja men under ansvar.
        Att leva i ett homoförhållande är onaturligt eftersom man inte kan fortplanta sig.
        Ändå vill lesbiska kvinnor ha barn. Hur går det ihop? Samhället idag är alldeles snevridet och uppmuntrar mer eller mindre till homosexualitet och insemination av lesbiska kvinnor plus att man får gifta sig.
        Homosexuella får gärna leva ihop som vänner och allt vad det innebär.
        Människan är alldeles för lättpåverkad av sin omgivning och media vilket innebär att sådant som homosex också påverkar oss.
        Nej, upp till kamp mot dessa felaktigheter och tämk lite längre framför allt om barn görs i ett laboratorium. Alla barn har rätt till en mamma och pappa.
        Jessica

         
      • Anonym

        januari 20, 2013 at 7:27 f m

        Heja Jessica du har alldeles rätt. Dessutom är kvinnor mer lättpåverkade eftersom de är mer emotionella. Se på gamla romariket med dess omoral med framför allt män som var homosexuella. Den civisaltionen gick under och vi är nu på väg åt samma håll.
        Nej männinskan behöver regler för att fungera i ett samhälle och inte låta känslomässiga handlingar ta över. Homosex är mkt. fel och äckligt.
        Mona

         
  9. Evelin

    november 23, 2014 at 8:45 e m

    Blir sjukt ledsen när jag läser här, hur kan man äcklas av någon man inte känner? Hur kan man förbjuda någon att gifta sig och skaffa barn bara för att man inte kan fortplanta sig? Ska man förbjuda sterila personer att adoptera också då eller?

     
    • karpstryparn

      november 24, 2014 at 3:08 e m

      Att ha en åsikt om någonting är inte detsamma som att äcklas, du blandar nog ihop begreppen. Jag skrev bara vad jag tyckte, detta utan att vara otrevlig eller att komma med påhopp emot homosexuella.
      Hade jag däremot kommit med påhopp eller varit otrevlig i detta blogginlägg så hade jag däremot förstått ditt resonnemang.
      För det skulle aldrig falla mig in att skriva skit.
      För övrigt har jag inte förbjudit någonting, så jag fattar faktiskt inte vad du svamlar om. Hur vore det om du höll dig till sanningen istället, istället för att påstå saker som jag inte har skrivit? Eller kan du inte det? Om det är det sistnämnda så låt bli att kommentera då, ingen tvingar dig att kommentera.

       

Kommentera

 
