RSS

Att äta veganmat är som att bjuda in Liemannen

04 Mar

Jaha, så var det dags för mig att för tredje gången i denna blogg rikta stark kritik emot de absurda och vansinniga personer som kallas för veganer.

De andra två inläggen om veganer och deras idiotiska inställning heter ”Lera och jord är den enda riktiga veganmaten” och ”Veganer lever i en lögn och de är inte allmänbildade”, om ni vill läsa dem.

De finns efter det förra inlägget som heter ”Ett ”lysande” exempel på att allting är ”bra” i Sverige”.

Men nu till veganerna.

Hur kan man frivilligt välja att decimera sin kost å det grövsta?

Större delen utav kostcirkeln försvinner ju för dessa människor, eftersom kött, fisk och mjölkprodukter är mycket viktigt för att kroppen ska fungera som den ska.

Istället väljer dessa människor att, medvetet eller omedvetet, förstöra sin kropp.
Men visst, det finns andra människor som äter fel också, t ex de som öser i sig mängder med snabbmat titt som tätt.

Självklart är det inte bra att bara äta snabbmat, men om jag skulle välja mellan snabbmat och vegankost så skulle jag välja att äta snabbmat.

Varför? Jo, därför att jag inte gillar förkastlig och ”trångsynt” mat som veganmat.

Många veganer äter också sådan mat som en markering för djurens väl.
Det är i och för sig inget fel med det, vill de förstöra sin kropp så har de all rätt i världen att göra detta.

Ja, i det här landet tycks vi värna om det mesta, utom vårt kära Sverige.

Istället ska allting som är svenskt och bra förintas till förmån för människor med bakgrund ifrån vissa delar utav världen.

Denna förintelse är självklart käpprätt åt helvete, och de människor som håller på med detta borde hängas upp i tasken på Big Ben.

Problemet är bara att om det bara hade varit män så hade det gått, men det är naturligtvis också kvinnor som sysslar med denna förintelse. Nåja, kvinnor har ju blygdläppar…..

Men för att återgå till det här med veganmat så har jag ätit det vid ett tillfälle för några år sedan. Det var vid en rockkonsert här i Karlstad och då passade ett gäng veganer på att sälja veganmat för att folk skulle få smaka på den.

Ärligt talat var det faktiskt inget fel på maten…..om man bortser från den där vidriga sojamjölken och ”lingonen”.

Sojamjölk känner man ju till, men har någon hört talas om vegetariska lingon?

I alla fall så smakade dessa ”lingon” ungefär som om de var ”färdiga för graven”, de smakade så vidrigt att de kunde ha ”sprungit bort”.

Men dessa ”lingon” hade ju inga ”ben”, så därför var det en omöjlighet.

När det gäller sojamjölken finns det inte mycket att säja, bortsett från att det smakade som någonting som katten hade kissat ut.

Det enda som var gott med denna ”mat” var riset som fanns med, det var nämligen det enda som tydde på att det var ätbart.

Rent allmänt ingår ju faktiskt matförgiftning och även lite död i vegankostens stil och etikett.

Jag kan i alla fall säga att jag aldrig någonsin mer i hela mitt liv kommer att äta veganmat, eftersom jag inte tycker om att må dåligt.

När det gäller vad veganmat kan ställa till med så läste jag i tidningen Metro i juli förra året ett bra exempel på hur det kan gå när man äter sådan ”mat”.

Så här löd artikeln:

12-åring vegan hade 80-årings kropp

Dottern föddes upp på en strikt vegandiet utan kött, fisk eller mjölkprodukter. Idag är flickan tolv år och inlagd på ett sjukhus i Glasgow för näringsbrist.

Enligt tidningen The Sunday Times hade flickan åldrats i förtid.

-Hennes kropps ryggrad är som en 80-årings, säger läkare på sjukhuset i Skottland, där föräldrarna sökt hjälp.

Tolvåringen, som fått veganmat ända sedan födseln, hade flera frakturer och led av en svår form av det som förr kallades engelska sjukan – ett extremt skört skelett.

Tillståndet orsakas av D-vitaminbrist, som finns i bland annat lever, fet fisk och mjölkprodukter.

Ja, det här innebär ju att om man vill förstöra sin kropp så ska man äta veganmat.

Själv är jag en stolt köttätare som naturligtvis också äter grönsaker ibland.

Grönsaker får jag dock i mig när jag äter hamburgermeal, jag köper aldrig grönsaker i affären eftersom de bara blir liggande.

Frukt äter jag bara kanske någon gång per år.

Med andra ord så är jag Sveriges sista köttätare!

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

 
