RSS

Veganer lever i en lögn och de är inte allmänbildade

25 Feb

Under årmiljonernas lopp har jordens natur, t ex djur och växter, utvecklats och fortsätter också att göra det. Denna process kallas evolution.
 
Människan är också ett djur och därför utvecklas också vi. Vi lär oss olika saker och utvecklar t ex olika uppfattningar och ide’er.
 
Men det finns gott om exempel på hur vissa människors utveckling ”hoppar av” själva ”utvecklingsträdet”, och därmed gör ett sidosprång från detta.
I deras fall har utvecklingen gått väldigt snett.
 
Ett av dessa sidosprång representeras av människor som kallar sig för veganer.

Veganerna är ”avarter” där utvecklingen har kört fast ganska rejält.

Eller rättare sagt: Den har totalstannat på grund utav fullständig inkompetens, extrem enkelspårighet, en verklighetsfrämmande inställning till livet m.m.
 
Dessa människor är heller inte allmänbildade.
 
När det gäller veganers brist på allmänbildning så har jag ett strålande exempel på detta.
 
Jag minns ett sms som vid ett tillfälle stod i tidningen Metro som svar på ett sms som hette ”Veganer är avarter”.
 
Svars-sms:et löd så här:
 
”Att vara allätare är tvärtom en evolutionär anpassning som gör det möjligt att leva ett friskt liv helt utan kött.”
 
Efter att ha läst detta sms satt jag bara och skrattade.

Personen som hade skickat detta hade inte lämnat någon signatur eller namn till det, men det är inte så konstigt med tanke att det som stod i sms:et hade kraftiga stänk av djup okunnighet.
Han eller hon bevisade nämligen med detta sms att hon eller han hade total avsaknad av kompetens, allmänbildning och dessutom en så låg iq att det rent utsagt var skadligt för personen själv.
 
Var denna person psykisk störd, ruskigt dåligt allmänbildad, enkelspårig och trångsynt bortom all hjälp, eller bara okunnig rent allmänt?
Ja, tydligen var det alltihop.
 
Man är inte allätare om man inte äter kött, eftersom en allätare är en individ som äter både växt- och djurföda.
 
Vi kan ta två enkla exempel på allätare:
 
Kråkfågeln kajan känner väl alla till. Kajan är en fågel som äter både växt- och djurföda, den äter t ex insekter, vanligt kött, grönsaker och växter av olika slag. Alltså är den allätare.
 
Men eftersom personen som skrev sms:et inte var allmänbildad m.m så visste säkert inte han eller hon vad en kaja är för någonting. Man behöver inte vara någon fågelexpert för att veta att kajan är en kråkfågel som uppehåller sig där det finns människor.

Vill man se kajor så är det förresten bara att gå till t ex närmaste Sibyllakiosk, för vid sådana finns det alltid kajor som tar den mat som människor har lämnat kvar eller som ligger på marken.
 
Man behöver dock inte gå till sådana ställen för att se kajor, det räcker med att befinna sig utomhus.

Men vem vet?
Personen ifråga kanske bodde i ett fyrkantigt rum med madrasserade väggar på något mentalsjukhus utan möjlighet att få vara utomhus.
 
Men får man skicka sms när man ”bor” på sådana ställen? Är det tillåtet? Ja, jag vete fasen jag……
 
När det gäller allätare så finns det fler exempel på sådana.
 
Ett annat är brunbjörnen. Den tar en och annan älg, äter döda djur och tar också råttor och möss när tillfälle bjuds.

Men den äter också lingon, björnbär och andra bär.
 
Är man köttätare om man då och då äter t ex lingon? Är man växtätare om man äter kött?

Nej, man är varken köttätare eller växtätare, däremot är man allätare.
 
Men personen som skrev sms:et kanske inte vet visste vad en björn är för någonting?
I så fall är det anmärkningsvärt att denna människa kunde skriva över huvudtaget, eftersom detta för tankarna till någon som är under 2 år.
 
Angående det om att allätare är en evolutionär anpassning så är det däremot sant, men då ska man också verkligen vara allätare och inte någon inkompetent och verklighetsfrämmande vegan som skulle ha fått 1:a pris i idioti om det hade funnits någonting sådant.
 
Det där sista i sms:et om att leva ett friskt liv helt utan kött är inte heller sant, eftersom alla delar av kostcirkeln är nödvändig för att kunna leva ett friskt liv.

Det är alltså lika stolligt att bara äta grönsaker och frukt som att bara äta kött och fisk.
 
Men det här kände tydligen den här personen inte heller till.
 
I det fallet kan man verkligen säga att vegankost stod för en starkt nedbrytande process utav hjärncellernas fuktion. Istället hade dessa ersatts utav en geggig sörja som sakta men säkert fyller hjärnan bit för bit ända tills hjärncellerna helt och hållet har försvunnit.
 
Kvar blir alltså bara en geggig sörja, och när denna process är slutförd så har ordet vattenskalle plötsligt fått en helt ny innebörd.
 
Veganer lider alltså utav en stark tendens till att få vattenskalle, en tröst är dock att detta fenomen i så fall mest drabbar veganer.
 
Undrar förresten om vår kära Stadsminister Fredrik Reinfeldt är vegan? Han har ju nämligen en tvättäkta vattenskalle som verkar sakna motsvarighet.
 
”Stadsminister Reinfeldt – Jätteveganen nr 1”.

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

9 svar till “Veganer lever i en lögn och de är inte allmänbildade

  1. thevigilantes

    maj 14, 2009 at 9:44 e m

    Borde reta gallfeber på veganer –

    http://thevigilantes.wordpress.com/2009/05/14/why-why-for-the-love-of-christ-why/

    Fan, till och med jag blir ju förbannad

     
    • karpstryparn

      maj 15, 2009 at 10:59 f m

      Svar till thevigilantes: Ja, det är redan en och annan vegan som har blivit förbannad över det här inlägget, jag har tidigare haft det i en blogg på http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn men någon eller några personer anmälde mig för det och då blev inlägget borttaget.

      Men tji fick de för inlägget var redan sparat i min mail, så därför publicerade jag det här istället.

      Veganer behöver få reda på hur sjuka i huvudet de är, fakta har aldrig någon dött utav.
      Men det klart, sanningen svider ju.

       
      • thebeatingofaheart

        april 18, 2011 at 12:13 f m

        Är lite nyfiken på varför du anser att veganer är ”sjuka i huvudet”?

         
      • karpstryparn

        april 18, 2011 at 3:43 e m

        Orsaken till varför jag anser det är enkel: De flesta veganer avskyr människor som äter kött. De flesta veganer anser att alla människor ska tvingas sluta äta kött på grund utav mängder med rent utsagt fullständigt idiotiska orsaker, dessutom anser de att människor som äter kött och är mindre värda. Men eftersom de flesta veganer är vänsterextremister, alltså rasister, så är det inte konstigt att de är så genomkorkade. Jag brukar säga att veganer inte har blivit våldtagna tillräckligt många gånger.

        Men nu har jag en fråga till dig istället, nämligen följande: Vad är det som är så bra med veganerfascister? Visst, vill man dö i förtid utav kraftig undernäring så ska man äta vegankost, det står en fritt att göra det om man vill. Men som sagt, vad är det som du tycker är så bra med veganer? Du har uppenbarligen aldrig tänkt på att det inte finns hur mycket ”grönmat” som helst du.

         
      • thebeatingofaheart

        april 19, 2011 at 6:25 e m

        Jag kan inte tala för någon annan men jag ”avskyr” inte människor som äter kött och mjölkprodukter, jag anser dem bara oinformerade. Det var inte så många år sedan jag åt kött men när jag fick veta konsekvenserna av mitt köttätande så slutade jag.
        Jag vet att det kan ta tid, och de människor som tjänar pengar på den här industrin gör allt för att allmänheten inte ska få reda på vad som händer.

        När människor däremot får reda på sanningen och inte ändrar sig, inte bryr sig, så tycker jag att de tar ett mycket egoistiskt beslut för det finns inte ett enda argument för att äta kött förutom att man tycker att det ”smakar gott”, och vill man verkligen låta sina smaklökar styra sitt och andras liv?

        Nu till din fråga.
        Mitt val att bli vegan började med att jag fick veta hur djuren har det i köttindustrin och bestämde mig att jag inte ville ha något med det att göra, jag ville inte att allt det hemska som händer bakom de dörrarna skulle bero på mig så jag slutade med köttet och blev vegetarian. Några år efter det blev jag vegan.

        Jag har alltid varit miljömedveten, sopsorterat och så. Men nu på senare tid så har jag läst på mycket om miljö och eftersom köttindustrin är nummer 1 när det kommer till utsläpp så är jag även vegan pga miljön.

        Människor påverkas också av köttindustrin, det dör många många människor varje år pga svält. Lika mycket resurser som det tar att tillverka 1 kg kött tar det för att tillverka 10 kg vegetabilier, tänk vad mycket mat vi skulle få ifall alla var veganer!
        Jag kan fortsätta i evigheter med det här, all antibiotika som vi proppar i slaktdjuren och de sjukdomar som denna handling leder till, regnskogen som skövlas för att odla soja som blir foder åt djuren m.m.

        En bonus med vegankosten är att den är bra om man har reumatism vilketjag har en rätt stor risk att få.

        Slutsatsen är iallafall att allt hör ihop, människor, djur och natur. ”Make the connection”.
        Jag vill inte bidra till det dåliga som sker i vår värld.

         
      • thebeatingofaheart

        april 19, 2011 at 6:26 e m

        Vad menar du med: ”Du har uppenbarligen aldrig tänkt på att det inte finns hur mycket ”grönmat” som helst du.”?

         
      • karpstryparn

        april 19, 2011 at 7:15 e m

        Vad jag menar? Ja, det är ju ganska uppenbart det, nämligen följande: Jordens ”grönmatsresurser” är inte outtömliga, någon gång tar föda som baseras på växtföda slut. Och vad gör typer som du då? Börjar ni äta jord då, eller? Veganers huvudlösa och absurda bortförklaringar när de ställs inför fakta upphör aldrig att förvåna mig, du själv är ett bra bevis på det.
        Och beträffande din kommentar där lögner om bl a mjölk stod med: På min blogg publiceras inga lögner, varseig i inlägg eller i kommentarer, därför togs den bort. Vill du sprida lögner har du hamnat i fel blogg, kom igen när du har någon sanning att komma med istället.
        Dessutom är du feg också, det går nämligen inte att besvara din kommentar där du redogör för varför du blev en vidrig veganfascist. Vill du få dina kommentarer publicerade så kom inte med skitprat, för då publiceras de inte. Detta gäller alla som kommenterar mina inlägg, inte bara dig.

         
  2. thebeatingofaheart

    april 18, 2011 at 12:10 f m

    Så pga ett enda sms drar du slutsatsen att alla veganer är totalt intelligensbefriade? Hmm jag ser tyvärr inte logiken. Däremot kan jag ju få ett hm om din intelligensnivå baserat på detta inlägg 🙂

    Måste även påpeka att det inte är köttet vi behöver utan det är det som köttet innehåller. Allt som man får från kött och mjölkprodukter finns i andra (ej animaliska) produkter också. Hört talas om bönor? Människan behöver komjölk lika mycket som hon behöver hundmjölk dvs inte alls, mjölk är till för bebisar.

     
    • karpstryparn

      april 18, 2011 at 2:18 e m

      Att döma av din djupt okunniga kommentar är du själv vegan, i annat fall skulle du inte ta åt dig så jävla mycket. Men men, bra att man trampar på ömma tår, för det behövs.
      När det gäller sms:et så är den veganen långt ifrån ensam om att ha denna korkade inställning, c:a 80 % av alla veganer har den. Jag har för övrigt ännu inte pratat med någon vegan som inte anser att alla människor ska tvingas sluta äta kött på grund utav mängder med rent utsagt fullständigt idiotiska orsaker, dessutom anser de att människor som äter kött och är mindre värda.
      Angående logik: Du pratar om dig själv nu? Du har ju ingen logik, dessutom har du väldigt låg intelligensnivå, man kan ju tro att du är somalier.

      När det gäller resten av ditt skitprat så kan jag säga följande: Människor klarar sig inte på enbart vegankost lika lite som man klarar sig på enbart kött, människan är dock mer rovdjur är ”gröntätare”, men lik förbaskat är vi allätare. Angående kött och mjölkprodukter: Aaah, du är alltså en sån där IQ-befriad idiot som tror att lingon innehåller kött? I så fall är du den andra personen jag har pratat med som anser det, han ansåg nämligen att lingon innehåller kött och serverade därför ”vegetariska lingon”. Och jo, jag har ätit vegankost en gång, den besod av gröngult ”mos”, soja”mjölk” som var brunaktig i färgen (UUUUURK vad ÄCKLIGT det var!), samt ”vegetariska lingon” som inte innehöll kött, han trodde på fullaste allvar att lingon gör det. Till det fick man ”kött” som var överdraget med ett genomskinligt köttskikt vars innehåll var vegeratiskt.
      Men sånt tycker du väl om, va?

      Jodå, bönor är okej, men då ska de vara bruna.

      Angående mjölk: Skitprat! Vuxna behöver också mjölk, jag själv är ett bra exempel på det. Jag är 43 bast och älskar standardmjölk och mellamjölk, drick c:a 10 liter mjölk per vecka. Mjölk är bra för skelettet, men det vet du tydligen inte.

       

Kommentera

 
