RSS

Skolarbete och intervju om skinheads

01 Feb

Det är alltid trevligt när man kan hjälpa till med att få folk att lära sig saker och ting om något ämne, liksom att hjälpa unga människor med någonting.

Angående det senaste så blev jag i november förra året kontaktad av två tjejer vid namn Elsa och Anna.

De hade nämligen varit inne på en utav mina bloggar, nämligen den på http://www.metrobloggen.se/Karpstryparn, och läst några inlägg som jag hade skrivit om skinheads.

Dessa två tjejer skulle nämligen göra ett skolarbete om skinheads och de hittade förmodligen min blogg när de sökte efter information på internet om ämnet.

Nåja, de skrev en kommentar till ett utav de här inläggen där de nämnde vad de höll på med och varför.

De frågade mig om jag skulle kunna tänka mig att svara på några frågor om skinheads och sådant som har med dem att göra.

Jag svarade ja till det hela, jag är ju själv gammal skinnskalle.

Så här löd frågorna som jag fick i mailet från tjejerna:

Det finns ju olika typer av skinheads, vad skulle du säga att du var för typ?

Har du några speciella politiska åsikter?
Att vara skinhead förknippas ibland med rasism och nazism. Vad tycker du om detta?
Varför valde du att bli skinhead?
Tycker du att man kan se skinheadskulturen som en slags ”rörelse”?
Har ni en speciell klädstil?
Vilka är de bärande idealen för skinheads?
Tusen tack för att du vill svara på frågorna!
Mvh Elsa och Anna
I nästa inlägg så får ni läsa vad jag svarade på frågorna i intervjun.
 
2 kommentarer

Publicerat av på februari 1, 2009 i media, Skinheads

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 svar till “Skolarbete och intervju om skinheads

  1. Piraten

    november 23, 2009 at 7:46 e m

    *skrattar*
    Om jag fått frågorna så hade jag sagt att det enda skinnskallarna ville på den tid det begav sig var att kröka skallen i bitar 🙂

     
    • karpstryparn

      november 24, 2009 at 11:42 e m

      Hehe, okej.

       

Kommentera

 
