RSS

Snart heter väl Sverige Habuhababuaba och alla svenskar brahamaputtrar

23 Dec

Tidigare under dagen så stod det en insändare i Metro som var bland de absolut bästa och sannaste som någonsin har stått i denna tidning.

Det är inte ofta som jag publicerar insändare i min blogg, så därför är det glädjande att kunna publicera en bra och sann sådan.

Så här löd den:

”Jämställdhetsfrågan börjar bli tramsig

Läste om barnen som inte får avsluta höstterminen i kyrkan som man fått göra i många, många år. Allt bara för att några, troligen utländska, föräldrar tycker att det är kränkande för att deras religion inte är som vår.

Jag vet också att skolor har slutat med nationalsången vid sommarlovet för att det inte ska vara ”stötande” för människor från andra länder.

Trams! Inte hade något annat land slutat med traditioner, nationalsånger och firande bara för att några svenskar hade klagat. Kommer man till ett nytt land så får man väl acceptera religionen och traditioner som finns i det landet!

Sverige är inte Sverige längre. Vi ska vara så jämställda hela tiden i allt så man blir tokig! Pinsamt!”

Denna insändare var undertecknad med signaturen Johan.

Jag vet inte vem denne Johan är, men vem han än är så borde han få tilldelat ett pris för en mycket bra insändare.

För han har ju helt rätt i det som han skrev.

Ja, allting som är svenskt ska förintas till förmån för människor med bakgrund ifrån vissa delar utav världen, det är ju uppenbart.

Snart får man väl inte ens gå förbi någon person med invandrarbakgrund eller människor som har kommit hit ifrån vissa delar utav världen, nej, man kan ju gå på ”fel” sätt så att de tycker att det är kränkande eller ”stötande”.

Hur kränker man någon genom att gå förbi? Kan någon svara mig på det? För det måste verkligen vara ett utav livets små mysterier.

”Han gicka förbi mig va, jag känna mig kränkt va, han knulla mig va.”

”Du svennefitta va, du stötta i mig va. Jag ringa DO va, jag få utt 150.000 kronor va, du knulla mig va, då jag knulla dig va!”

Men men, tillbaka till insändaren.

Som det stod i den så är Sverige inte Sverige längre.

Och på tal om det förresten, snart måste väl Sverige byta namn också till Habuhabebuaba eller något liknande, bara för att det finns några, troligen utländska, som tycker att namnet Sverige är kränkande.

Och i samband med detta så får heller inte en svensk kallas för svensk längre, nej, då ska vi heta brahamaputtrar eller någonting annat konstigt.

Varför? Jo, därför att ordet svensk inte ska vara ”stötande” för människor ifrån andra länder, eftersom de inte har samma ursprung som oss.

Men varför inte göra processen kort direkt istället?

Låt al-Qaida lägga vantarna på riktigt tunga kärnvapen och fyra av hela dreten mot Sverige, för när dessa har exploderat klart så finns det varken något Sverige eller några svenskar kvar.

Visst, det kommer då visserligen också att dö människor som inte är svenskar, men vill man vinna något så måste ju något offras också.

Det är ju också så här faktiskt att det finns människor i Sverige som håller på med terroristverksamhet, t ex insamling av pengar till terroristgrupperingar.

Nu i veckan så dömdes ju en person någonstans i Sverige för att ha sponsrat terrorister i Somalia, eller vart det nu var någonstans.

Och finns det ena så finns ju det andra också.
 
Så sätt igång, alla typer med t ex arabisk eller afrikansk bakgrund, bomba oss käpprätt åt helvete!

*BOOOOOOOOOOOOOOM BOOOOOOOOOOOOOOOOM*

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

2 svar till “Snart heter väl Sverige Habuhababuaba och alla svenskar brahamaputtrar

  1. feminix

    december 28, 2008 at 3:44 e m

    Jag begriper inte hur arbetslösa afrikaner kan vara så nödvändiga för vårt välstånd i Sverige, när de inte behövs alls i sina hemländer. Ändå är det ju detta som alla politiker och journalister predikar hela tiden. Hur kan tex Maria Leissner säga: Låt alla komma! Om Europas fattiga romer. Tror hon att Sverige ska vara en fattigstuga åt världens fattiga?

     
    • karpstryparn

      december 31, 2008 at 12:10 f m

      Ja, det är fanimej helsjukt! Det enda dessa människor skapar är problem och kostnader, ingenting annat.

       

Kommentera

 
