RSS

Den dagen då hängbukssvin kan flyga del 2

11 Sep

Jaha, så var återigen dags att skriva om avskummen inom Sveriges poliskår, alltså de som missbrukar sitt ämbete, t ex genom att bete’ sig illa mot folk och försöka sätta dit dem för saker som de inte har gjort.

Sådana rötägg finns i varenda kommun i hela landet, men detta inlägg ska handla om de svin som finns inom Karlstadpolisen.

Jag syftar nu på de som patrullerar stadens gator och på det viset försöker ge sken utav att hålla ordning och reda.

Ordning och ordning förresten, den är ett stort jävla skämt.

Visst, det finns bra snutar också, men dessa kan man räkna upp på ena handens fem fingrar.

Nej, en övervägande majoritet utav de patrullerande poliserna är både otrevliga, kaxiga och gör sig skyldiga till brott i samband med att de befinner sig på gatorna.

Många utav dem, dock inte alla, tycks se det som sin uppgift att ”slå ner folk med slägga i skorna”.

Några exempel på detta:

Under sommaren när några kompisar till mig skulle åka hem efter att ha besökt en kompis i Karlstad blev de av polisen stoppade vid GDG:s busstation och tillsagda att kliva ut ur bilen utan någon som helst anledning. Några utav dem var visserligen kända av polisen, men bara för det så har inte snuten någon som helst rätt att göra så här.

I alla fall så blev en kompis till mig hårt upptryckt emot en vägg utav tre poliser, de tryckte så hårt att han fick ont.

Han hade i april förra året genom ett fall ifrån hela 10 meter (ett under att han överlevde) förstört sin rygg så pass rejält att han aldrig kommer att kunna böja på den, för att kunna hålla den upprätt har läkarna operat in metallplattor i ryggen på honom. Han fick också hjärnskador efter fallet och låg i respirator i 3 veckor.

Men när han skrek att det gjorde ont och sade till polisen att de skulle ta det försiktigt på grund utav hans ryggskada tryckte de till ännu hårdare istället.

De förstörde hans rygg ännu mera och han kommer att få svårt att få ett jobb efter det här. Han anmälde polisen för detta nidingsdåd, men vad jag vet så hände det inte ett dugg utan fallet lades ner ”i brist på bevis”.

När det gäller mig själv så har snuten trakasserat mig mängder med gånger genom åren.

Några exempel:

Gripen för misshandel trots att jag befann mig c:a 4 km bort ifrån stället där den hade skett.

Gripen för våldsamt upplopp bara för att jag råkade gå förbi några killar som hade ställt till bråk 2 mil utanför Karlstad.

Skulle bli bötfälld med 600 kronor för att jag höll en oöppnad ölburk i handen, det påstods att jag drack och när jag sade att jag inte gjorde det så hette det att jag satte mig upp mot ordningsmakten.

Gripen för brott mot knivlagen trots att jag inte hade något vapen på mig.

Ja, de har försökt att få det till allt möjligt, men hitills har inget utav deras trakasserier och gripanden lett någon vart.

Jag kan nog räkna upp hur många incidenter som helst, men då blir det ingen rolig läsning så därför skippar jag det.

I sommar inträffade också en händelse som visar att det finns både bra och dåliga poliser.

Under helgen då Sverigedemokraterna hade årsmöte i Karlstad satt jag en kväll på Gubbholmen och väntade på några kompisar.

Efter någon timme kommer det en polisbil med två trevliga poliser, de var varken kaxiga eller otrevliga utan frågade bl a hur läget var och om jag skulle hitta på något kul under kvällen, när de åkte därifrån önskade de mig en trevlig kväll.

En timma senare kom deras raka motsats. Två piketbussar och en polisbil kom körande i full fart och ställde sig både framför och bredvid mig. I bilarna satt det sammanlagt 20 poliser, några utav dem klev ur och var både otrevliga, kaxiga och jävliga mot mig.

De frågade bl a vad i helvete jag gjorde där och vad faan jag gjorde ute över huvudtaget, sådana som jag borde inte få vara utomhus, sade de bl a. ”Förhöret” tog säkert över 30 minuter.

Anledningen till att de kom dit var att de hade ”hört” att det brann en kilometer bort, och de undrade om jag visste något om det hela.

Det roliga var att jag hade suttit på exakt samma ställe under flera timmar och varken sett eller hört någonting, jag har ju ingen supersyn eller superhörsel.

Att Karlstads patrullerande poliser bete’r sig illa emot folk är väldigt vanligt, och att de är otrevliga och jävliga är lika vanligt.

När det gäller vilka poliser som bete’r sig illa så är det vissa som är lätta att känna igen, det är nämligen nästan alltid samma personer som missbrukar sitt ämbete å det grövsta.

Som jag nämnde i det tidigare inlägget så känner jag väl till en utav dessa, vi kan kalla honom för ”Ulf Jansson”.

Jag har en gång i tiden gått på samma högstadie som han, vi är nämligen lika gamla han och jag. Under hela sin skoltid så var han ett äkta svin bl a mobbade andra och betedde sig som ett jävla as. Det var nog därför som han bestämde sig för att bli polis.

Den här personen är en utav de poliser som är en stor skam för hela Sveriges poliskår. Han försitter aldrig en chans att trycka ner folk i kraft utav sitt ämbete och missbruka det å det grövsta, och han använder sig också utav mycket hårda tag trots att sådana inte behövs.

Han är fullständigt olämplig som polis, däremot skulle han nog passa bra som inhyrd legosoldat när det gäller folkmord. Denna person hade med största sannolikhet passat perfekt som judeavrättare i Auschwitz.

Jaha, nu vet ni lite grann om vad det är för poliser som patrullerar gatorna i Karlstad.

I och med dessa ord så avslutar jag det andra inlägget i serien ”Den dagen då hängbukssvin kan flyga”.

Nästa inlägg i denna serie kommer att handla bl a om det vidriga mordet på Osmo Wallo som en Karlstadpolis begick, en kompis till mig som alltid försvarar polisens ageranden, t ex misshandel och andra brott, samt en studie som handlar om hur många poliser som dömts för brott av olika slag de senaste 15 åren.

Vad kommer inlägget att heta då? Jo, ”Den dagen då hängbukssvin kan flyga del 3”.

Väl bemött nästa gång.

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

 
