Kategori: demokrati


När jag den 7:e april i år skrev det inlägg som finns på http://karpstryparn.wordpress.com/2011/04/07/mekonnen-tesfahuney-rasistlararen-pa-karlstads-universitet/ så kunde jag aldrig ana att det skulle få sådan uppmärksamhet, det är ju inte  enbart Mekonnen Tesfahuney och Karlstads universitet som har uppmärksammat det utan också politiskt korrekt media som t ex NWT (Nya Wermlandstidningen) och VF (Värmlands Folkblad).

Det har även skrivits om inlägget på Twitter och på http://www.nordisk.nu , även en del bloggar som t ex http://ratatoskdokumentation.wordpress.com/ har skrivit om det:

http://twitter.com/#!/awaze ,

http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=49751&page=1 ,

http://ratatoskdokumentation.wordpress.com/2011/05/09/mekonnen-tesfahuney/ .

Rent allmänt så är det många som har läst det, i skrivande stund är mitt inlägg om ”herr” Tesfahuneys skumma förehavanden nämligen uppe i hela 2000 visningar.

Så man kan lugnt snacka om att min blogg har fått mycket uppmärksamhet, det behövdes förresten eftersom det har varit lite sisådär med den saken på sistone.

Så varför då inte ta upp en nyhet som kan skada Karlstads universitet? Ja, jag säger ordet ”kan”, eftersom jag tror att det är just det som är orsaken till att universitetets ledning har reagerat så starkt på mitt inlägg.

För det här handlar inte om Mekonnen Tesfahuney, nej, han klarar sig alltid. I värsta fall kan han ju flytta tillbaka till Etiopien, fast det klart, där lär han knappast bli omtyckt.

Varför inte det då? Jo, för att Etiopien, förutom Liberia (som för övrigt är det land i hela världen som är det fattigaste), är ett av de afrikanska länder som har det sämst ställt.

Ett annat är Somalia.

Och om en rik representant för det fattiga etiopiska folket då kommer tillbaka dit, ja, då får han lugnt räkna med att bli utsatt för både det ena och det andra.

Så vad väljer du, Mekonnen? Att bli uthängd av mig, eller att bli hela Etiopiens eget lilla hatobjekt?

Jag tror nog att du väljer mig istället, i alla fall om du har någonting i skallen, så att säga.

Men det har du ju inte, du tål ju inte ens att bli kritiserad. Hade det inte varit jag som hade tagit upp dina skumma och totalt förkastliga förehavanden så hade det varit någon annan, förr eller senare hade det skett lik förbaskat.

Visst, jag har sett att du har blivit kritiserad en del i olika debattartiklar, men det kanske är bara jag som har avslöjat ditt extremt trångsynta, enkelspåriga och djupt inskränkta synsätt så kraftigt.

Jojo, det är allt illa ställt med dig du, en person som är offentlig måste ju kunna acceptera att han eller hon blir kritiserad då och då. För det hör till jobbet, så att säga.

Visst, det händer att jag blir kritiserad jag också, men till skillnad ifrån dig så är jag ingen offentlig person men ändå tål jag att bli kritiserad. Det är mer än vad man kan säga om dig, Ers Löjlighet.

Däremot är jag känd i bloggvärlden (eller bloggosfären, om man så vill), men det är en helt annan sak det.

När det gäller Karlstads universitet så vill de inte bli anklagade för att ha rasister på skolan, det är därför som dess ledning har reagerat så kraftigt.

Det är ju som en viss Emil som kommenterade inlägget på http://karpstryparn.wordpress.com/2011/05/06/svar-till-karlstads-universitet-och-mekonnen-tesfahuney-angaende-polisanmalan-mot-mig/ skrev: ””Rassekortet” är ju livsfarligt, en del dör hellre än blir anklagade för sånt.”

Och han har alldeles rätt, både Karlstads universitets ledning och du är ju för faan så livrädda för detta att man nästan kan känna den föga angenäma lukten av avföring som kommer ifrån era ”gemensamma byxor”.

Sedan klagar du, Mekonnen Tesfahuney, över att du har tagit illa vid dig av skriverierna, om detta står det nämligen på http://www.kau.se/ar-student/aktuellt/nyheter-fran-universitetet/9259 .

Du är ju för fasen vekare än en avbruten piprensare, det hela är skrattretande.

Var en man och inte en lus, Mekonnen!

Igår fick jag förresten reda på att en av de studenter som går på Karlstads universitet har bestämt sig för att byta lärare.

Varför? Jo, personen har nämligen Mekonnen Tesfahuney som lärare. Men efter att ha läst det inlägg som jag skrev där jag pekade ut ”herr” Tesfahuney som rasist så tog eleven illa vid sig, han (eller hon) vill inte ha en rasist som lärare, sade eleven ifråga.

Hur jag kan veta detta? Jo, jag har nämligen pratat med eleven, på vilket sätt jag har gjort det är oväsentligt.

I helgen fick jag för övrigt en mycket intressant kommentar angående det här med Mekonnen Tesfahuney.

Så här löd den:

”Alla brev och epost till och från myndigheter (dit räknas universitet) ska diarieföras och är offentlig handling. Det går alltså att kolla vem som fått epost av vem, när och vad det stod. Även kursutvärderingar är offentliga.”

Om det här är sant så innebär det att de mail som en viss elev har skickat till vissa lärare angående M. Tesfahuney är diarieförda och är offentliga, detta förutsätter dock naturligtvis att de verkligen är sparade.

Jag publicerade dock inte kommentaren.

Men men, följetongen om Mekonnen Tesfahuney börjar lida mot sitt slut.

Därför ska jag i nästa inlägg som slutkläm recensera en artikel som han har skrivit i en tidsskrift, artikeln heter ”Vad är Europa?”.

Väl mött då.

Idag så har det uppenbarligen hänt en hel del i media, i t ex Värmlands Folkblad,  NWT (Nya Wermlandstidningen) och Sveriges Radio så är nämligen mitt inlägg om lektorn Mekonnen Tesfahuney på Karlstads universitet uthängt som rent förtal.

Enligt vad som står på bl a http://www.vf.se/nyheter/karlstad/universitetet-anmaler-bloggare-fortal ,  http://www.nwt.se/karlstad/article899597.ece och http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=4490249 så är det så.

Ja, det står ju var och en fritt att anmäla saker som skrivs, om anmälningen sedan leder någonvart är en helt annan sak.

För de personer på Karlstads universitet, i det här fallet universitetets kommunikationschef Joachim Gustafsson och lektorn Mekonnen Tesfahuney, borde ha tagit reda på vad som gäller på http://www.wordpress.com . Om de hade gjort det så hade de insett att anmälan inte kommer att leda någonvart.

Men om den mot all förmodan gör det så kommer det inte att hända någonting annat än att inlägget tas bort.

Hade inlägget dock varit kvar på mina andra två bloggar, nämligen den på http://www.metrobloggen.se/karpstryparn och den på http://www.karpstryparn.blogspot.com , så hade det däremot varit en annan sak.

För av någon anledning så finns det inte kvar där längre, tydligen så har det tagits bort.

http://www.metrobloggen.se så är det svensk lag som gäller……….MEN på http://www.wordpress.com så är det amerikanska lagar som gäller.

Varför? Jo, för att wordpress.com:s server finns i USA. Så enkelt är det med den saken.

Och stackars svensk polis som måste kontakta amerikansk polis för ett litet ”förtalsmål” på en svensk blogg på en amerikansk bloggsida, där det är amerikanska lagar som gäller.

För vad ska polisen säga för någonting?

”Hej på era, kära kollegor over there. Vi har ett litet problem här, vi har ett påstått förtalsmål av en lektor på ett för er totalt okänt universitet i en för er okänd svensk ort som heter Karlstad. Skulle ni kunna tänka er att ta över utredningen, eftersom bloggen finns på en amerikansk server? Visst, jag vet att det är för mycket begärt, men ni kan väl försöka lära er svenska så att vi får någon ordning på det här.

Mvh från en desperat polis”

Och vaddå ”förtal” förresten? Mekonnen Tesfahuney och vissa representanter för Karlstads universitet har uppenbarligen läst mitt inlägg som Satan läser bibeln.

T ex har de totalt missat att jag har belägg för mina påståenden om Mekonnen Tesfahuney, nämligen ifrån en av de elever som går på en av de kurser som han är kursansvarig för.

Har Mekonnen för övrigt hört talas om någonting som heter ”mail”? Nej, tydligen inte.

Har ”kommunikationschefen” Joachim Gustafsson gjort det? Nej, inte han heller tydligen.

Hade deras påståenden om ärekränkning däremot varit sanna så hade det varit en annan sak, men det blir minst sagt konstigt att ärekränka någon för någonting som är sant.

Eller?

Däremot håller jag med om att det var att ta i att ”herr” Tesfahuney är folkmordsförespråkare, men en person som sympatiserar med en ideologi ( i det här fallet kommunismen) som är ansvarig för folkmord på sammanlagt över 100 miljoner människor av olika folkslag ska fanimej inte komma och klaga.

Eller kan han inte acceptera att han är avslöjad? Nej, uppenbarligen inte.

”Surt, sade räven!”

I pappersförlagan av NWT från idag så står det också bl a att ”universitetet anser att det inte finns någon grund för det som skrivits i bloggarna”.

Okej, så en elev som går en kurs som Tesfahuney är kursledare för är inte trovärdig då? Snacka om att kränka och prata skit om sina elever.

I pressmeddelandet från Karlstads universitet så står det också att ”inga klagomål har framförts från studenter eller kollegor mot lektorn, varesig muntligt eller i kursvärderingar.”

Återigen, har herr Tesfahuney och herr Gustafsson hört talas om mail? Mail har nämligen, enligt eleven ifråga, skickats till andra lärare om detta, även Mekonnen Tesfahuney har fått ett mail men vägrade svara på det.

Och angående förtal så kan jag tala om för dig, käre Tesfahuney, att jag själv blev utsatt för förtal förra sommaren, och det inte så lite heller.

För till skillnad ifrån dig så blev jag uthängd med mitt fullständiga namn (både förnamn och efternamn), min bostadsadress samt mitt personnummer med också de fyra sista siffrorna i.

DET kallar jag att bli uthängd det!

Personen som hängde ut mig var en kvinnlig vänsterextremist som utmålade mig som nazist, vilket jag inte är. Hon hade blandat ihop mig med en viss annan person.

Men det slutade med att hon själv blev uthängd, folk förstod att jag inte var den personen som hon trodde.

Men jag polisanmälde uthängningen av mig (som för övrigt i allra högsta grad var ett brott emot personuppgiftslagen), enligt polisen som tog emot min anmälan så är det dock mycket liten chans att man åker dit för brott emot personuppgiftslagen, bl a därför att den håller på att försvinna eller har ”tappat kraft”.  Dessutom har polisen viktigare saker att utreda, detta enligt polismannen som jag pratade med.

Jag tyckte att det lät konstigt, men det var vad han sade. Han sade också mycket annat om personuppgiftslagen, det lät som om han inte tog så allvarligt på den.

Men vad det lät som och hur det var är ju två olika saker.

Och angående din och universitets ”klagan” över att jag har publicerat namn och bild på dig:

Folk blir publicerade på internet med namn och bild i olika sammanhang dagligen, det borde du också veta. Det har även jag blivit några gånger.

Men det går att skydda sig emot sådant. Ett bergsäkert sätt är att se till så att ingen bild på en själv kommer ut på internet.

Ett annat sätt är att hindra en bild från att laddas hem till en dator, detta har jag själv stött på många gånger.

Ett exempel: När jag vid ett tillfälle skulle skriva ett inlägg om Stadsminister Fredrik Reinfeldt så hittade jag några bilder som jag ville ha med i det, dock gick det inte att ladda hem dem. När jag klickade på dem så stod det följande: ”Bilden går inte att ladda hem”.

Så du ser, Mekonnen, man kan skydda sig på många sätt.

Angående din och universitetets anmälan emot mig om brott emot personuppgiftslagen så är inget sådant brott begånget, hade jag däremot publicerat ditt personnummer med de fyra sista siffrorna i också så hade det varit ett solklart PUL-brott.

Men kan du se någonting sådant? Jag önskar dig lycka till med att hitta det i min blogg. Varför? Jo, för att det inte finns.

Men visst, det ska bli intressant att se om din och Karlstads universitets polisanmälan leder någonvart.

För vad tror du polisen väljer? Att utreda en grov misshandel, eller att utreda ett förtal?

Ja, inte fasen väljer de det sistnämnda.

Så ”skrik hals” du, för inlägget om dig i denna blogg kommer att ligga kvar tills det blir borttaget (om det ens blir det).

För det är ytterst tveksamt att det blir det, det går knappt att över huvudtaget få ett inlägg eller en blogg borttaget/borttagen här på wordpress.com såvida man inte gör det själv förstås.

Och vad jag vet så har jag varit anmäld för saker tidigare som jag har skrivit här, men det har inte hänt ett enda dugg. Anledningen är enkel: Anmälningarna har inte lett någonvart, det har inte ens blivit någon förundersökning. Polisen har heller aldrig kontaktat mig.

Läs varför det knappt går att få någonting borttaget här, här har du några exempel:

http://aftonfabler.blogspot.com/2007/04/expressen-gr-vnsterbloggares-renden.html 

och

http://www.expressen.se/nyheter/1.648297 .

Det finns många fler än så, men det var bland de första som dök upp.

Men du är högst olämplig som lärare, du är inte objektiv.

Och kom inte och påstå att du inte är rasist, dina ord i t ex olika debattartiklar och på andra håll talar sitt tydliga språk.

Så var det med den saken!

Men visst, du eller någon annan av de som har polisanmält mitt inlägg får gärna kommentera det eller det här inlägget. Varsegoda.

Eller har ni inget att komma med?

Om ni har det: Upp till bevis, ni är så välkomna så.

I söndags stod det klart att Finland är ytterligare ett av de många länder i Europa där utvecklingen går åt helt rätt håll, jag talar naturligtvis om att partiet Sannfinländarna med sina 19 % blev Finlands tredje största parti.

Detta gillade uppenbarligen inte något av de sju politiskt korrekta partierna i Sveriges riksdag, för sällan har det varit så tyst ifrån deras sida när det gäller ett valresultat i något annat land. Stadsminister Fredrik Reinfeldt t ex gratulerade det finska Samlingspartiet, alltså Finlands moderater, till valframgången, men nämnde inte ett ord om Sannfinländarnas framgång. Däremot kom det fördömanden ifrån nästan samtliga av PK-partiernas företrädare, t ex Carl Bildt.

Hatar man demokratiska val? Ja, tydligen, i alla fall när väljarna inte röstar ”rätt”.

Men med vilken rätt anser sig dessa PK-avskum ha rätt att bestämma vilken åsikt eller vilka åsikter som är rätt eller fel?

Endast det åttonde riksdagspartiet, nämligen Sverigedemokraterna med sin partiledare Jimmie Åkesson i spetsen, sade någonting om Sannfinländarnas stora framgång i det finska valet.

Eller uttryckt på ett annat sätt: Jimmie Åkesson och många andra ledande sverigedemokrater gratulerade Sannfinländarna med sin partiledare Timo Soini till valframgången.

Däremot har det skrivits och på andra sätt rapporterats metervis om Sannfinländarnas framgång i svensk PK-media, de har blivit beskyllda för att bl a påstås vara högerextrema, rasistiska och en massa annat liknande struntprat.

Man blundar alltså precis som vanligt  ifrån PK-medias håll extremt kraftigt när det gäller verkligheten, nämligen att de flesta finländare liksom många andra europe’er är skittrötta på invandring, politisk korrekthet, EU och en massa andra saker som inte är demokratiska.

Finländarna har helt enkelt tröttnat på att PK-typerna bestämmer ”över deras huvuden”!

Och denna utveckling ser vi i land efter land i nästan hela Europa. Några exempel på detta är Holland, Frankrike, England, Tyskland, Danmark, Norge, Sverige och nu alltså också Finland.

Ja, faktum är att Island är det enda landet i Europa där denna utveckling ännu inte har skett, för ifrån land till land i hela Europa sprider sig motståndet emot den politiska korrektheten, invandrings- och flyktingströmmarna, islamiseringen av Europa, rasismen emot vita människor osv som en löpeld.

Detta är naturligtvis bra, Europa vaknar upp bit för bit.

Och det är förbaskemig på tiden det!

Läs mer om Sannfinländarnas framgång i det finska valet på bl a

http://klartexten.wordpress.com/2011/04/18/finlands-sak-ar-var/trackback/ ,

http://www.dn.se/nyheter/varlden/motgang-for-centern-i-finlandska-valet ,

http://www.dn.se/nyheter/varlden/tuffa-forhandlingar-vantar-efter-sannfinlandarnas-segertag ,

http://www.expressen.se/nyheter/1.2406296/sannfinlandarna-stal-showen-under-valet ,

http://www.aftonbladet.se/ledare/article12896750.ab ,

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/svara-regeringsforhandlingar-stundar_6097897.svd  ,

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/timo-soinis-valchock_6097801.svd ,

http://politisktinkorrekt.info/2011/04/18/heja-finland/  ,

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.604456-svara-regeringsforhandlingar-stundar 

och

http://politisktinkorrekt.info/2011/04/18/finska-valet-sannfinlandarna-mot-storseger/trackback/ .

I söndags kväll så fick vi då äntligen ett demokratiskt parti i riksdagen, nämligen Sverigedemokraterna. Att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen är en seger för demokratin.

Men respekteras detta? Nej, inte om man ska gå efter att allt våld, hets, smutskastning, hån och lögnessspridning har blivit ännu mer indensifierat efter att partiet kom in i riksdagen (som om det inte var tillräckligt mycket innan dess).

Läs t ex http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/23/expressenledare-rattsrota-med-sd-domare/ och  http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/22/media-problematiserar-bara-sd-namndeman-i-domstolarna/  .

Vad är det som PK-media (t ex Aftonbladet och Expressen), de sju andra riksdagspartierna, alla s k ”antirasister” och andra SD-motståndare är så himla rädda för?

Är det möjligtvis att 5,7 % av alla röstberättigade svenska medborgare har tröttnat på alla lögner och all antidemokrati, och därför röstat på ett parti som verkligen ÄR demokratiskt och står för obekväma sanningar?

Ja, det verkar vara väldigt mycket som de är rädda för, varför försöker de annars med sådant som det står på t ex http://politisktinkorrekt.info/2010/09/22/sd-klev-in-i-riksdagen-och-smutskastas-vidare/ , http://politisktinkorrekt.info/2010/09/22/aftonbladet-forsoker-smutskasta-sd-genom-att-arrangera-en-falla/ ,  http://www.dn.se/nyheter/valet2010/akesson-de-andra-rikadagspartierna-agerar-odemokratiskt-1.1175174 och http://www.dn.se/nyheter/valet2010/fler-sd-namndeman-avgor-asylarenden-1.1175038 för? 

För man ska komma ihåg att SD är ett demokratiskt parti som har röstats in i riksdagen av demokratiska människor i ett demokratiskt val i ett demokratiskt land, det är både invandrare och svenskar som har röstat på SD.

Dessutom finns det både svenskar och invandrare i partiet, så det där rasisttjafset kan ju den politiska korrekthetens representanter ta och köra upp så långt upp det går där solen inte skiner, så att säga.

Ett av många bra exempel på att det inte bara är svenskar som röstar på SD har vi här: http://politisktinkorrekt.info/2010/09/22/muslimska-elever-pa-friskola-med-okand-rektor-rostade-pa-sd/ .

Sedan påstår de politiker, den media och de ”antirasister” som är emot Sverigedemokraternas inträde i riksdagen att de värnar om demokratin, och att detta är orsaken till att de anser att SD inte har i riksdagen att göra.

Men hur låter det resonnemanget?

”Hmmm, nu ska vi se här…..Jo, jag är för demokratin, och samtidigt emot den. Ja, SÅ ligger det till!”

Nu råkar det bara vara så att det resonnemanget inte ens går hem hos extremt IQ-befriade idioter. Så hur i helskotta ska det då kunna gå hem hos vanliga normala människor?

Ja, det är väl snarare en fråga som man ska ställa till alla antidemokrater som är emot att SD har kommit in i riksdagen. Vet dessa typer vad ordet demokrati betyder? Nej, uppenbarligen så gör de inte det.

Det är tydligt att många SD-motståndare inte vet hur demokrati fungerar, t ex de antidemokratiska fascister som varje dag den här veckan har demonstrerat här och var i Sverige mot SD sedan partiet kom in i riksdagen.

Respekterar och accepterar inte dessa ”demonstranter” demokratiska val? Respekterar och accepterar de inte alla människors lika värde? Respekterar och accepterar de inte de svenskar och invandrare som har röstat på SD?

Svaret på dessa tre frågor är ett klart och tydligt NEJ!

Är dessa ”demonstranter” emot demokratin? Är de emot alla människors lika värde? Är de emot de svenskar och invandrare som har röstat på SD?

Svaret på dessa tre frågor är ett klart och tydligt JA!

Läs mer om antidemokratiska ”antirasisters” demonstrationer på bl a http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tusentals-demonstrerade-mot-sd_5366071.svd ,    http://gt.expressen.se/nyheter/1.2144519/tusentals-goteborgare-i-protest-mot-sd och http://rodalund.wordpress.com/2010/09/22/demonstrera-mot-sd-pa-tors/ .

Dessutom är typer som dessa ”demonstranter” rasister och hbt-hatare, eftersom en del av de som röstar på SD eller som är med i partiet kommer ifrån olika folkgrupper och inte har samma sexuella läggning.

Det är alltså precis likadant med SD och dess väljare som i alla andra partiers fall.

När det gäller demokrati så betyder det att alla människor (ja, de röstberättigade då) bestämmer vilka partier som de tänker rösta på, detta är en av hörnstenarna i den svenska demokratin.

Sedan finns det personer som av någon konstig anledning tror att de riksdagspartier som minst människor har röstat på har minimalt med inflytande.

Men om detta skulle stämma så skulle ju varken Vänsterpartiet eller Kristdemokraterna ha något inflytande alls i svensk politik de närmaste 4 åren, dessa två partier var ju de som fick minst röster utav riksdagspartierna.

Så jag förstår att Göran Hägglund och Lars Ohly (särskilt Lars Ohly) var förbannade över att SD gick om dem i riksdagsvalet.

Så, Lars Ohly, det är fullt förståeligt att du har haft en ”varböld” i hjärnan och ditt psyke sedan det stod klart att SD kommer in i riksdagen. Nu verkar det dock som om den där ”varbölden” har ”tappat kraft”, enligt vad som stod i Metro igår så har du ju nu accepterat att du kan få en sverigedemokrat som ”granne” i riksdagen.

Ja, tal på det ja, ni riksdagspolitiker som hela tiden har tjatat så att det nästan har gått hål på Sveriges alla tapeter om att man ska ta debatten med Sverigedemokraterna, trots att nästan ingen utav er har gjort det (de få av er som har gjort det har dock förlorat debatten ganska rejält):

Nu har ni en jättechans att ta debatten med Sverigedemokraterna, för nu har ju partiet kommit in i riksdagen. Så nu går det inte längre att undgå debatten med dem, såvida ni inte har tänkt att springa ut ur riksdagen, gräva er varsitt djupt hål i närmaste gräsplätt och krypa ner där för att inte komma upp ur dem förrän om tidigast fyra år, då det är val igen.

Eller också kan ni ta debatten med Sverigedemokraterna (det ska bli intressant att se hur DET kommer att gå,  HA HA HA), för nu är de ju i riksdagen.

Fast det var väl knappast DÄR som ni hade tänkt er att debattera med dem. Eller?

Surt, sade räven, hehe!

Jaha, idag så har Stadsminister Fredrik Reinfeldt uttalat sig om allt våld som begås emot Sverigedemokraterna, t ex i det fall då en ung sverigedemokrat som kandiderar för Sverigedemokraterna i Malmö i fredags fick sin hals skuren och ett hakkors inristat i sin panna utav några vänsterextremister som talade svenska med arabisk brytning.

Jimmie Åkesson skickade ju igår med anledning av detta vidriga mordförsök ett brev till samtliga riksdagspartiledare, där han bl a undrade vad de tänker göra åt vidriga våldsdåd som t ex detta.

Brevet finns publicerat på bl a http://politisktinkorrekt.info/2010/09/13/jimmie-akesson-oppet-brev-till-partiledarna-for-riksdagspartierna/ .

Igår fick han också svar från minst sagt oväntat håll, nämligen ifrån Vänsterpartiets ledare Lars Ohly. Ohly fördömde mordförsöket direkt.

Läs mer om det hela på bl a http://allehanda.se/start/inrikes/1.2326282-ohly-fordomer-sd-overfall , http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/13/ohly-fordomer-sd-overfall/ , http://politisktinkorrekt.info/2010/09/13/helvetet-fros-just-till-is-lars-ohly-fordomer-sd-overfall/ , http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ohly-fordomer-sd-overfall_5313985.svd , http://www.nyhetspressen.se/923019.html och http://www.dagensps.se/opinionen/artiklar/2010/09/13/84054162/index.xml .

Ja, även om det här nog bara är en läpparnas bekännelse ifrån Lars Ohly så är han ändå bra mycket mer demokratisk i det här fallet än de övriga riksdagspartiledarna är. För de har inte fördömt det, och det kommer de inte att göra heller.

Ta bara Stadsminister Fredrik Reinfeldt uttalande idag om våldet emot Sverigedemokraterna.

Han sade nämligen att Sverigedemokraterna inte ska vara förvånade när extremister misshandlar och hotar partiets kandidater, eller attackerar och omöjliggör partiets tillståndsgivna valmöten:

-Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.

Och han säger också återigen följande ”demokratiska” sak om SD:

 -Det spelar roll hur stark regering vi får och den som tycker om Sverige röstar inte på Sverigedemokraterna.

Läs själva hans uttalanden på bl a http://hd.se/skane/2010/09/14/reinfeldt-vadjar-till-fornuftet/ ,  http://politisktinkorrekt.info/2010/09/14/reinfeldt-uttalar-sig-om-valdet-mot-sd/  ,  http://frianyheter.wordpress.com/2010/09/14/reinfeldt-legitimerar-politiskt-vald/  , http://herrborjesson.wordpress.com/2010/09/14/reinfeldt-uppviglar-till-vald-mot-sd/ , http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article7782224.ab , http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.445946-borg-och-bildt-till-sd-faste  , http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6273680 och  http://www.svd.se/nyheter/inrikes/borg-och-bildt-till-sd-faste_5319029.svd , http://vlt.se/nyheter/omvarlden/1.949853-borg-och-bildt-till-sd-faste och http://www.blt.se/nyheter/tt_inrikes/borg-och-bildt-till-sd-faste%282106004%29.gm .

Men du, Reinfeldt, nu ska jag berätta en hemlighet för dig, nämligen att det är precis TVÄRTOM! För den som tycker om Sverige röstar på Sverigedemokraterna.

Till och med Expos vänsterextreme chefredaktör Daniel Poohl har fördömt våldet emot Sverigedemokraterna, även om det med all säkerhet också var en läpparnas bekännelse.

Men Reinfeldt då…..

Jadu, mitt ”kära” avskum Fredrik Reinfeldt, nu har du verkligen visat ditt rätta ansikte för Sveriges medborgare, både för svenskar och invandrare.

För du uppmanar ju, i och med dina uttalanden, till fortsatt våld emot Sverigedemokraterna. Och du anser ju att detta våld är HELT rätt.

För det du säger är faktiskt följande:

-Ni därute som är beredda att begå våldshandlingar för att stoppa SD eller som gör det, fortsätt så. Misshandla SD:are, skär sönder SD:are, spräng deras hus i luften, mörda dem, ja, gör vad faan ni vill bara ni utrotar dem hela bunten. Jag håller er om ryggen till 100 %, i vad ni än gör!

Om det är några som ska utrotas så är det avskum som DU, Fredrik Reinfeldt!!! Ty du får Adolf Hitler att framstå som den absolut bästa människa som någonsin över huvutaget har existerat på denna jord.

Och att Lars Ohly är demokratiskt lagd jämfört med dig, ja, det trodde man ju aldrig.

Nu är det bara att vänta på nästa våldsförhärligande uttalande och hat emot demokratin ifrån någon av de andra riksdagspartiledarna. Vem ska förhärliga våldet emot Sverigedemokraterna nästa gång?

Blir det Mona Sahlin? Maud Olofsson? Maria Wetterstrand? Peter Eriksson? Göran Hägglund? Jan Björklund?

Eller blir det allihop på en gång?

Visst, Reinfeldts uttalanden om detta våld går spikrakt emot allt vad demokrati innebär, men en sak gör han dock bra.

Vad är det då? Jo, han står för vad han är, nämligen ett extremt vidrigt avskum som hatar demokratin och som gör vad han kan för att visa detta.

Hade Adolf Hitler levt idag så hade jag litat mer på honom, om han hade sagt att han värnade om och var mån om demokratin.

Hade inte ni gjort samma sak?

I dag har det här och var i politiskt korrekt media som t ex SVT text-tv och TV4 text-tv stått artiklar i vilka det påstås att sociala medier som t ex Facebook, Twitter och bloggar floppar i årets valrörelse.

Läs mer om det hela på bl a http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1235929/Sociala-medier-flopp-i-valrorelsen.html , http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/sociala-medier-flopp-i-valrorelsen_5306117.svd , http://hd.se/inrikes/2010/09/12/sociala-medier-flopp-i-valrorelsen/ och http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=225180 .

Ja, vad ska man säga om dessa påståenden? Att de sociala medierna inte påverkar valrörelsen är mera ett rent önsketänkande ifrån det politiskt korrekta etablissemangets sida.

För om påståendena vore sanna så skulle inte nyhetssiter som t ex Fria Nyheter på http://frianyheter.wordpress.com/ , Politiskt Inkorrekt på http://politisktinkorrekt.info/ och Fria Tider på http://www.friatider.se/ påverka valrörelsen. När det gäller Politiskt Inkorrekt så tillhör den de nyhetssiter som har mest inflytande, under sommaren har denna nyhetssida legat på mellan 15:e till 30:e plats när det gäller de nyhetssidor i Sverige som har mest inflytande.

Alltså har det politiskt korrekta etablissemanget ännu en gång i den stora mängden av gånger fullständigt fel.

Men att de som representerar det har det, ja, det är ju väldigt vanligt. Ja, många gånger är det rent utsagt pinsamt för dem själva.

Och stödet för Sverigedemokraterna bara ökar och ökar, i de senaste 6 opininonsmätningarna har partiet legat kraftigt över 4 %:s-spärren, sedan april förra året har SD legat över riksdagsspärren i nästan varenda opinionsmätning. Och detta trots PK-fascisternas smutskastning och alla absurda lögner om SD, den ena värre och löjligare än den andra.

Ja, i dessa tider är det uppenbarligen inte så roligt att vara politiskt inkorrekt, särskilt inte när all smörja som sprids om Sverigedemokraterna utav PK-media bara gör att partiet kommer in i riksdagen.

Som SD:s partiledare Jimmie Åkesson sade i en intervju härom dagen: -Jag är helt säker på att vi kommer in i riksdagen i år, det har jag varit länge.

Idag är det ju dessutom exakt en vecka kvar till valet, och då kommer Sveriges riksdag att äntras av ett nytt parti.

Det partiet heter Sverigedemokraterna.

Sverigedemokraterna är ett utav de absolut bästa och vettigaste partier som Sverige någonsin har haft, och de svenskar och andra i Sverige som är på SD:s sida har all anledning till att vara är stolta över att de är det.

Och när det gäller de politiker, journalister och andra makthavare som är svenskfientliga och invandrings/mångkulturextremister:

Är det inte dags att ni börjar lyssna på folket, istället för att bete’ er som att det inte finns några problem och nackdelar med invandringen och det mångkulturella samhället?

Skiten försvinner inte bara för att ni sopar den under mattan, om ni tror det.

Vakna upp ur er djupa törnrosasömn, öppna era ögon rejält och se den verklighet som det svenska folket lever i.

Det finns ingen som gynnas av den vidriga utveckling som de politiskt korrekta håller på med, varken invandrare eller svenskar gynnas av den.
Även många invandrare tycker att det är för mycket invandrare i Sverige.

Istället ökar bara problemen och nackdelarna.

SD har invandrare i partiet, precis som polititiskt korrekta partier har.

Är partier som har invandrare i sitt parti rasistiska? I så fall finns det inte ett enda parti som inte är det, oavsett om det finns i Riksdagen eller inte.

Anser politiskt korrekta att det är bra med våldtäkter förresten?

Invandrare ifrån t ex de afrikanska och de muslimska länderna står nämligen för 80 % av alla våldtäkter i Sverige, det är är bara England som har mer våldtäkter än Sverige.

Invandrare ifrån vissa delar av världen är dominerande i nästan alla sorters brott i Sverige.

Vad tänker de politiskt korrekta makthavarna göra åt allt det här?

Men det blir väl precis som vanligt, va? D v s inte ett skit.
Folket har fel och de folkförrädiska riksdagspartierna har rätt.

Har dessa rätt den dag något av deras medlemmars barn blir mördade också?

Har de rätt den dag då någon av någon utav deras döttrar blir våldtagna av invandrare?

Om så sker, låter det likadant då?

Länk till Sverigedemokraterna: http://www.sverigedemokraterna.se .

Länk till Sverigedemokraternas tidning SD-kuriren: http://www.sdkuriren.se .

Några andra exempel på SD-vänlig media är t ex http://www.frianyheter.wordpress.com , http://www.politisktinkorrekt.wordpress.com och http://www.friatider.se .

Politiskt Inkorrekt finns även på http://politisktinkorrekt.info/wordpress/ , där man nu för tillfället är mest aktiv eftersom WordPress utav någon fullständigt obefogad anledning har spärrat posterna. Troligen har en viss cp-skadad ungkommunist/rättshaverist fått bloggen stoppad genom att skriva lögner och förtal om den till det amerikanska företag som har wordpress.com.

Men Politiskt Inkorrekt låter sig inte stoppas, vilket naturligtvis är bra. Läs mer om stoppandet av bloggen på bl a http://frianyheter.wordpress.com/2010/01/22/fredrik-jonssons-artikel-om-pi/ och http://politisktinkorrekt.info/wordpress/2010/01/21/pi-sparrade-hos-wordpress-com-igen/ .

När det gäller SD-vänlig media så tog jag tog nu bara fyra exempel, det finns bra många fler. Både Fria Nyheter, Politiskt Inkorrekt och Fria Tider är dessutom demokratisk och sanningsenlig media, vilket politiskt korrekt media som t ex Aftonbladet, Expressen, Västerbottenkuriren och Metro inte är.

Nu ska jag göra lite reklam för en blogg som är lika färsk som den är slagkraftig. Och tro mig, den är mycket slagkraftig.

Den heter Varulvens blogg, och drivs och skrivs utav en god vän till mig. Han har i allra högsta grad ordets gåva och är mycket kunnig om de saker som han skriver om.

Jag är övertygad om att om han någon gång skulle engagera sig politiskt eller i någon organsation som står för de saker som han anser är viktiga i dagens Sverige så skulle han bli en stor tillgång.

Varulvens blogg är en blogg för er som är intresserade utav politik,  historia m.m, den riktar också mycket kritik mot invandringspolitiken och det mångkulturella samhället.

Bloggens adress är varulvensblog.blogspot.com .

Gå in och ta en titt, lämna gärna någon kommentar i Varulvens blogg också.

Bloggen startades i natt, närmare bestämt runt midnatt.

I går togs WordPress-spärren på den populära och omtalade mediabloggen Politiskt Inkorrekt bort, detta utan någon förklaring ifrån WordPress ledning.

Läs om det hela på politisktinkorrekt.info/wordpress/2009/12/05/pi-blockerad-klistrad/ , där står också information om hur den nya kommer att utformas.

Men på grund utav detta så finns det nu två likadana mediabloggar som trivs utav samma redaktion.

Så småningom kommer dock den gamla att läggas ner, det verkar så i alla fall, och den nya kommer att fortsätta dess arbete med oförminskad styrka.

Men där det nu skrivs mest artiklar på är den nya.

Adressen till den nya är http://www.politisktinkorrekt.info/wordpress och adressen till den gamla är www.politisktinkorrekt.wordpress.com , på grund utav detta så kommer jag nu att lägga in länkar till dem båda bland mina nationalistiska länkar.

Dessa länkar kommer båda att heta Politiskt Inkorrekt, men med ”Den nya”och ”Den gamla” på slutet.

Den där det står den nya är alltså den nya, och den där det står den gamla är den gamla.

För några timmar sedan stod följande artikel på SVT text-tv:

Bara svenska på kommuners hemsidor

Var sjunde kommun saknar information på andra språk än svenska på sina hemsidor på internet.

Så är det i sammanlagt 43 kommuner, enligt en granskning som tidningen Dagens Samhälle har gjort.

Utöver de helsvenska webbplatserna finns 16 kommuner där man måste klicka på vinjetten ”turism” för att ta sig fram till andra språk, skriver tidningen.

Några kommuner – som Umeå, Gävle, Jönköping och Södertälje – har information på stora invandrarspråk.

Mer om det hela finns att läsa på bl a www.gp.se/nyheter/sverige/1.263436-bara-svenska-pa-kommuners-hemsidor och http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3883017.svd .

Men vad är det som är så galet med att alla kommuner i Sverige har svenska på sina webbsidor?

Uppenbarligen så finns det ju andra språk på vissa av dem också, fast då på vinjetten ”turism”.

Så vad är problemet?

Är det möjligtvis att de personer som tycker att detta är fel är för bekväma och ”fina i kanten” för att bemöda sig med att leta upp informationen, t ex via vinjetten ”turism”?

För så gör man nämligen på hela internet, vill man hitta information så söker man efter den. Och vill man inte hitta någon information så söker man inte efter den.

Om det enbart hade gällt turister så hade jag förstått kritiken, men det är inte turismen som det är frågan om, utan att Sverige ska anpassas till invandringen och det mångkulturella samhället på den här punkten också.

Men är man invandrare i Sverige så måste man kunna svenska och naturligtvis också tala det så att det hörs och förstås vad man säger, gör man inte det så går det inte att fungera i det svenska samhället och då kan eller ska man inte vara här.

Det var som tre thailändskor som jobbade på samma ställe som jag för några år sedan. De var inte omtyckta där för fem öre bl a på grund utav att de hade brist på helt vanligt beteende, t ex betedde de sig som om de ägde hela stället.

En utav dem kunde svenska hyfsat, den andra gick det knappt att höra vad hon sade och den tredje kunde nästan bara säga ja och nej trots att hon hade varit i Sverige i 15 år.

Vi lever ju i Sverige, svenska gäller i detta land, och allting skrivs på svenska.

Visst, det skrivs saker som skrivs på vissa andra språk också, men det språk som saker skrivs mest på är naturligtvis svenska, vilket är helt självklart.

Och om inte, vilket språk ska det då skrivas mest på? Arabiska?

Enligt en artikel från tidningen Nationell Idag är arabiskan Sveriges tredje största språk, vilket naturligtvis är totalt förkastligt, fel och antidemokratiskt. Naturligtvis borde det vara finländska eller norska som är det.

Men det finns antidemokratiska krafter i Sverige som har som mål att arabiskan ska bli Sveriges största språk, vilka dessa är är inte svårt att räkna ut.

Nej, om det är något som är problemet så är det att det finns kommuner i Sverige som har information på stora invandrarspråk, t ex Södertälje.

Men å andra sidan är detta inte så konstigt, med tanke på vilka etniciteter som dominerar i Södertälje.

För svensk enticitet är inte en utav dessa, däremot är den i kraftig underkant.

Till er som inte tror att jag har varit i Södertälje: Jo, jag har varit där och sett hur det ser ut, var ihop med en tjej där.

Och ja, hon var svensk, och är det fortfarande.

Jäkla tur att jag åkte dit på vintern förresten, ja, ni förstår nog hur jag menar om ni tänker efter.

Om inte, hur menar jag då?

Jo, vintern är den årstid när man ser vitt i Södertälje, det bor ju knappt några svenskar där.

För svenskar är vita, vilket inte araber, kosovoalbaner, negrer och andra icke-vita är.

Förstår ni hur jag menar nu då?

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.